+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Mobilní aplikace pro marketing

4 způsoby, jak mobilní aplikace zlepší váš marketing (a zvýší tržby)

13.10.2021Jaroslav Pavlíček

Nejen služba pro uživatele a prodejní kanál, ale také silný marketingový nástroj. I tak se můžeme dívat na mobilní aplikace. Prakticky každému prodejci nebo poskytovateli služeb totiž dokáže kvalitní aplikace přivést nové klienty a ty stávající motivovat k častějším objednávkám.

O tom, že jsou mobilní aplikace stále důležitější, svědčí i fakt, že každý den stráví lidé s telefonem v ruce víc než 3 hodiny. A jeho displej kontrolují skoro 60× denně.

Díky mobilním aplikacím toho využijete. S jejich pomocí totiž zastihnete své zákazníky mnohem snadněji než prostřednictvím webu nebo newsletterů.

Není to ale zdaleka jediný přínos mobilních aplikací pro váš marketing. Pomohou vám například v následujících 4 oblastech.

1. Dozví se o vás více lidí

Mobilní aplikace pomáhá rozšířit povědomí o vaší značce hned několika způsoby. V první řadě díky tomu, že ji lidé uvidí při vyhledávání v obchodech Google Play a App Store.

Není to ale zdaleka jediná možnost.

Velmi efektivní způsob, jak dostat svou aplikaci do širšího povědomí, je zajistit, že bude předinstalovaná v telefonech určité značky nebo typu. Jako se nám to podařilo například s aplikací Odtahovka, která je předinstalovaná na telefonech Huawei.

Marketing - Odtahovka

Díky předinstalování aplikace Odtahovka do telefonů Huawei jsme ji mohli dostat lépe do povědomí uživatelů.

A zapomínat nesmíte ani na sociální sítě. Právě díky jejich propojení s mobilní aplikací se o vás může dozvědět řada lidí, která vás dosud neznala.

Spokojený uživatel totiž aplikaci rád propojí se svým facebookovým účtem. A také se rád s ostatními podělí o dobré zkušenosti nebo například dosažené úspěchy (pokud v aplikaci využijete principy gamifikace).

Stačí ho k tomu vyzvat.

2. Klienti budou spokojenější

Jak už jsme zmínili, velkou výhodou mobilních aplikací je, že můžete snadno zastihnout své zákazníky a klienty. A platí to také obráceně. Jednoduše zastihnou i oni vás.

Bez ohledu na to, kde zrovna jsou.

Vaše služby nebo zboží si tak mohou objednat, kdykoliv si vzpomenou nebo potřebují. Díky tomu budou spokojenější a příště opět rádi sáhnou po vašich službách.

Navíc jim v aplikaci můžete některé služby nebo informace nabídnout i off-line.

3. Oslovíte klienty pomocí push notifikací

Upozornit klienty na aktuální slevy, speciální nabídky nebo například nečekané odstávky. To jsou jen některé příklady, jak vám pomohou push notifikace.

Jejich obrovská výhoda je v tom, že uživatelé uvidí notifikaci ve svém telefonu. Díky tomu se o vaší nabídce opravdu dozví a nehrozí, že zapadne mezi ostatními. Jako tomu bývá například u e-mailů.

Potvrzují to i statistiky.

Zatímco open rate (míra otevření – tedy poměr otevřených zpráv) je u e-mailů v průměru 2,1 %, u push notifikací je to 20 %. Tedy 10× víc. A v některých oborech stoupá open rate až ke 30 %.

Ještě výraznější je rozdíl u click-through rate (míra prokliku z otevřených zpráv). Zatímco u e-mailů je průměrná míra prokliku 1 %, u push notifikací dosahuje 28 %. A v některých oborech se pohybuje i kolem 40 %.

Znamená to jediné. Pomocí mobilních aplikací a push notifikací můžete klienty oslovit opravdu efektivně.

Marketing aplikace - OneSignal

U našich aplikací často využíváme k doručování push notifikací OneSignal. Nabízí mimo jiné inteligentní doručování, které umožňuje oslovit uživatele tak, abyste maximalizovali šanci na otevření notifikace. Zdroj: OneSignal

4. Přizpůsobíte nabídku svým klientům

Mobilní aplikace vám pomohou získat také informace o chování zákazníků. A to jak u celých cílových skupin, tak při pohledu na konkrétní uživatele. Tomu pak můžete přizpůsobit svou nabídku a různé akce.

Jednotlivým klientům tedy můžete v návaznosti na jejich chování nabídnout vhodné služby či zboží. Nebo například slevy „na míru”.

Právě díky personalizaci zvýšíte šance, že uživatel nabídku otevře. A následně ji i využije.

Například data z roku 2018 ukazují, že už základní personalizace zvýší open rate o 10 %.

Cesta k vyšším tržbám

Mobilní aplikace tak dokážou pomoci menším firmám i velkým korporacím.

Už jen díky publikaci v obchodech Google Play a App Store mohou výrazně zvýšit povědomí o vaší společnosti a poskytovaných službách. Navíc stačí přidat jen několik základních kroků a zvýšíte počet uživatelů i klientů.

A také své tržby.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Lidé u mobilních aplikací často podceňují soukromí. Android a iOS se snaží pomoci Další článek Budoucnost mobilních plateb? Univerzální aplikace

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}