+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
8 důvodů, proč byste měli mít mobilní aplikaci

8 důvodů, proč byste měli mít mobilní aplikaci

3.11.2021Jaroslav Pavlíček

Na schůzkách s potenciálními klienty pravidelně dostávám jednu otázku. „Proč bychom vlastně měli mít mobilní aplikaci?“ Důvodů je celá řada a u každé společnosti mohou být jiné. Sepsali jsme proto ty hlavní. Třeba usnadní rozhodování i vám.

Řada firem stále předpokládá, že když mají webové stránky a profil na sociálních sítích, mobilní aplikaci vlastně nepotřebují. Někdy to tak skutečně může být. Ve většině případů to ale neplatí.

Mobilní aplikace totiž uživatelům nabídne možnosti, které dosud neměli. A pomůže tak:

  • zvýšit prodeje,
  • získat věrnější klienty
  • nebo například zlepšit komunikaci ve firmě.

Chytrý telefon má 90 % lidí

Základní důvody, které vedou ke zmíněným benefitům, jsou dva:

  1. Chytrý mobilní telefon má víc než 6 miliard lidí na celém světě. To je přes 80 % populace. Oproti tomu počítač vlastní pouze každý druhý člověk (alespoň podle statistik z roku 2019). Jen v České republice má podle údajů Českého statistického úřadu chytrý mobilní telefon přes 90 % lidí do 54 let. Prostřednictvím mobilního telefonu tedy své klienty či partnery snadněji zastihnete.
  2. Mobilní telefon navíc nabízí mnohem víc možností, jak uživatele oslovit. A to i v případě, že jsou lidé zrovna off-line.

Právě mobilní aplikace vám umožní maximálně využít výhody mobilních telefonů. A to hned několika způsoby.

1. Uživatel ji má vždy po ruce

Když si klienti, zaměstnanci nebo například obchodní partneři nainstalují vaši aplikaci do telefonu, díky ikoně mají stále před očima vaše logo. Nebo alespoň logo vaší služby.

Nehrozí tak, že by na vás zapomněli. A když cokoliv potřebují, stačí jen vzít do ruky telefon.

Ať už si chtějí:

  • ověřit, jestli máte dané zboží;
  • zkontrolovat otevírací dobu;
  • najít kontakty
  • nebo se například podívat na novinky z firmy.

2. Kdykoliv upozorníte na akci či novinky

Nevadí, že uživatel vaši aplikaci zrovna neotevře. Pomocí push notifikací ho kdykoliv upozorníte na novinky, slevy či nejrůznější akce. Upozornění přitom dostane až na telefon a nehrozí, že informace přehlédne.

 Díky notifikacím uživatele kdykoliv upozorníte na novinky, aktualizace i různé akce.


Díky notifikacím uživatele kdykoliv upozorníte na novinky, aktualizace i různé akce.

Navíc můžete využít geofencingu. Tato funkčnost zaměřuje polohu uživatele. A jakmile se daný člověk dostane do zadaného okruhu, služba vykoná předem nastavenou akci. Například uživateli pošle upozornění na speciální slevu.

Pomůže tak zákazníky přilákat k návštěvě (jak přesně geofencing funguje se dozvíte v našem článku Geofencing neboli zaměřování polohy uživatelů mění svět mobilních aplikací).

3. Uživatelé nemusí být on-line

Když se lidé chtějí podívat na vaše webové stránky nebo facebookový profil, potřebují připojení k internetu. U aplikace to ale nutné není. Řadu funkcí jim můžete zpřístupnit i v off-line režimu.

Můžou si tak například:

  • vybrat zboží, které později koupí,
  • vyhledat nejbližší pobočku
  • nebo si přečíst uložené články.

4. Lépe se přizpůsobíte uživatelům

Díky mobilní aplikaci můžete také lépe poznat chování uživatelů. A následně mu přizpůsobit různé akce i fungování samotné aplikace.

Lidem tak pošlete notifikace v době, kdy víte, že jsou u telefonu nebo jim například nabídnete zboží, které se jim může hodit k předchozímu nákupu.

Zvýšíte tak šance, že uživatelé vaši nabídku opravdu využijí.

5. Motivujete lidi k dalším návštěvám

Mobilní aplikace vám pomůže i v případě, že chcete lidi přilákat k dalším návštěvám či konkrétním akci. Získáte totiž víc možností, jak uživatele motivovat.

Využijte například gamifikaci. A přilákejte uživatele k dalším návštěvám tím, že jim za jejich aktivitu dáte odznaky. K nim samozřejmě mohou být navázané i různé odměny.

Odznaky můžete přidělovat i za:

  • návštěvy sekce s novinkami,
  • recenze,
  • komentáře pod články
  • nebo například za účast v anketách.

6. Nabídnete funkce, které na webu nejsou

Mobilní aplikace vám také umožňuje nabídnout uživatelům funkce, se kterými klasický web pracovat neumí.

Ať už je to možnost přímo v aplikaci:

  • vyfotit snímky svého bytu a navrhnout si třeba nový obývák,
  • nebo naskenovat QR kód, který dá uživateli další informace o vašich produktech nebo umožní zaplatit za objednané jídlo.

7. Propojení s dalšími aplikacemi

Domluvit si prostřednictvím aplikace schůzku, rovnou ji zaznamenat do kalendáře, zaznačit polohu vaší kanceláře do mapy a nastavit navigaci. Všechno z jediné aplikace a bez zbytečného přepínání jinam. I to zvládnou vaši uživatelé z mobilu.

Nemusí tak spouštět nový program nebo otevírat nové okno internetového prohlížeče, aby si vše poznamenali. Vše je tak pro ně mnohem rychlejší a jednodušší.

A spolu s tím roste šance, že vaše služby opravdu využijí.

8. Zajistíte větší bezpečnost

Rozpoznání obličeje nebo otisku prstu. To jsou jedny z nejbezpečnějších způsobů přihlášení, které v současnosti známe.

V mobilu je uživatelé snadno nastaví u jakékoliv aplikace. Jejich data jsou tak chráněná lépe, než když se ke svému profilu přihlásí jen prostřednictvím hesla.

Díky ověření prostřednictvím otisku prstu jsou uživatelská data ve větším bezpečí než při běžném přihlášení pomocí hesla.

Díky ověření prostřednictvím otisku prstu jsou uživatelská data ve větším bezpečí než při běžném přihlášení pomocí hesla.

Fungují u všech aplikací

Samozřejmě že mobilní aplikace přinášejí řadu dalších výhod. Zmíněných osm ale patří k těm největším – alespoň podle našich zkušeností.

Navíc je můžete v různých obměnách uplatnit na jakýkoliv typ aplikace. Bez ohledu na to, jestli chcete klienty či obchodní partnery upozornit na novinky ve firmě, potřebujete zlepšit vnitrofiremní procesy nebo tvoříte aplikaci pro dálkové ovládání žaluzií.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Budoucnost mobilních plateb? Univerzální aplikace Další článek 3 největší novinky, které přinesl iPhone 13

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}