+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
8 důvodů, proč byste měli mít mobilní aplikaci

8 důvodů, proč byste měli mít mobilní aplikaci

3.11.2021Jaroslav Pavlíček

Na schůzkách s potenciálními klienty pravidelně dostávám jednu otázku. „Proč bychom vlastně měli mít mobilní aplikaci?“ Důvodů je celá řada a u každé společnosti mohou být jiné. Sepsali jsme proto ty hlavní. Třeba usnadní rozhodování i vám.

Řada firem stále předpokládá, že když mají webové stránky a profil na sociálních sítích, mobilní aplikaci vlastně nepotřebují. Někdy to tak skutečně může být. Ve většině případů to ale neplatí.

Mobilní aplikace totiž uživatelům nabídne možnosti, které dosud neměli. A pomůže tak:

  • zvýšit prodeje,
  • získat věrnější klienty
  • nebo například zlepšit komunikaci ve firmě.

Chytrý telefon má 90 % lidí

Základní důvody, které vedou ke zmíněným benefitům, jsou dva:

  1. Chytrý mobilní telefon má víc než 6 miliard lidí na celém světě. To je přes 80 % populace. Oproti tomu počítač vlastní pouze každý druhý člověk (alespoň podle statistik z roku 2019). Jen v České republice má podle údajů Českého statistického úřadu chytrý mobilní telefon přes 90 % lidí do 54 let. Prostřednictvím mobilního telefonu tedy své klienty či partnery snadněji zastihnete.
  2. Mobilní telefon navíc nabízí mnohem víc možností, jak uživatele oslovit. A to i v případě, že jsou lidé zrovna off-line.

Právě mobilní aplikace vám umožní maximálně využít výhody mobilních telefonů. A to hned několika způsoby.

1. Uživatel ji má vždy po ruce

Když si klienti, zaměstnanci nebo například obchodní partneři nainstalují vaši aplikaci do telefonu, díky ikoně mají stále před očima vaše logo. Nebo alespoň logo vaší služby.

Nehrozí tak, že by na vás zapomněli. A když cokoliv potřebují, stačí jen vzít do ruky telefon.

Ať už si chtějí:

  • ověřit, jestli máte dané zboží;
  • zkontrolovat otevírací dobu;
  • najít kontakty
  • nebo se například podívat na novinky z firmy.

2. Kdykoliv upozorníte na akci či novinky

Nevadí, že uživatel vaši aplikaci zrovna neotevře. Pomocí push notifikací ho kdykoliv upozorníte na novinky, slevy či nejrůznější akce. Upozornění přitom dostane až na telefon a nehrozí, že informace přehlédne.

 Díky notifikacím uživatele kdykoliv upozorníte na novinky, aktualizace i různé akce.


Díky notifikacím uživatele kdykoliv upozorníte na novinky, aktualizace i různé akce.

Navíc můžete využít geofencingu. Tato funkčnost zaměřuje polohu uživatele. A jakmile se daný člověk dostane do zadaného okruhu, služba vykoná předem nastavenou akci. Například uživateli pošle upozornění na speciální slevu.

Pomůže tak zákazníky přilákat k návštěvě (jak přesně geofencing funguje se dozvíte v našem článku Geofencing neboli zaměřování polohy uživatelů mění svět mobilních aplikací).

3. Uživatelé nemusí být on-line

Když se lidé chtějí podívat na vaše webové stránky nebo facebookový profil, potřebují připojení k internetu. U aplikace to ale nutné není. Řadu funkcí jim můžete zpřístupnit i v off-line režimu.

Můžou si tak například:

  • vybrat zboží, které později koupí,
  • vyhledat nejbližší pobočku
  • nebo si přečíst uložené články.

4. Lépe se přizpůsobíte uživatelům

Díky mobilní aplikaci můžete také lépe poznat chování uživatelů. A následně mu přizpůsobit různé akce i fungování samotné aplikace.

Lidem tak pošlete notifikace v době, kdy víte, že jsou u telefonu nebo jim například nabídnete zboží, které se jim může hodit k předchozímu nákupu.

Zvýšíte tak šance, že uživatelé vaši nabídku opravdu využijí.

5. Motivujete lidi k dalším návštěvám

Mobilní aplikace vám pomůže i v případě, že chcete lidi přilákat k dalším návštěvám či konkrétním akci. Získáte totiž víc možností, jak uživatele motivovat.

Využijte například gamifikaci. A přilákejte uživatele k dalším návštěvám tím, že jim za jejich aktivitu dáte odznaky. K nim samozřejmě mohou být navázané i různé odměny.

Odznaky můžete přidělovat i za:

  • návštěvy sekce s novinkami,
  • recenze,
  • komentáře pod články
  • nebo například za účast v anketách.

6. Nabídnete funkce, které na webu nejsou

Mobilní aplikace vám také umožňuje nabídnout uživatelům funkce, se kterými klasický web pracovat neumí.

Ať už je to možnost přímo v aplikaci:

  • vyfotit snímky svého bytu a navrhnout si třeba nový obývák,
  • nebo naskenovat QR kód, který dá uživateli další informace o vašich produktech nebo umožní zaplatit za objednané jídlo.

7. Propojení s dalšími aplikacemi

Domluvit si prostřednictvím aplikace schůzku, rovnou ji zaznamenat do kalendáře, zaznačit polohu vaší kanceláře do mapy a nastavit navigaci. Všechno z jediné aplikace a bez zbytečného přepínání jinam. I to zvládnou vaši uživatelé z mobilu.

Nemusí tak spouštět nový program nebo otevírat nové okno internetového prohlížeče, aby si vše poznamenali. Vše je tak pro ně mnohem rychlejší a jednodušší.

A spolu s tím roste šance, že vaše služby opravdu využijí.

8. Zajistíte větší bezpečnost

Rozpoznání obličeje nebo otisku prstu. To jsou jedny z nejbezpečnějších způsobů přihlášení, které v současnosti známe.

V mobilu je uživatelé snadno nastaví u jakékoliv aplikace. Jejich data jsou tak chráněná lépe, než když se ke svému profilu přihlásí jen prostřednictvím hesla.

Díky ověření prostřednictvím otisku prstu jsou uživatelská data ve větším bezpečí než při běžném přihlášení pomocí hesla.

Díky ověření prostřednictvím otisku prstu jsou uživatelská data ve větším bezpečí než při běžném přihlášení pomocí hesla.

Fungují u všech aplikací

Samozřejmě že mobilní aplikace přinášejí řadu dalších výhod. Zmíněných osm ale patří k těm největším – alespoň podle našich zkušeností.

Navíc je můžete v různých obměnách uplatnit na jakýkoliv typ aplikace. Bez ohledu na to, jestli chcete klienty či obchodní partnery upozornit na novinky ve firmě, potřebujete zlepšit vnitrofiremní procesy nebo tvoříte aplikaci pro dálkové ovládání žaluzií.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Budoucnost mobilních plateb? Univerzální aplikace Další článek 3 největší novinky, které přinesl iPhone 13

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (17)
  • Mobilní aplikace (26)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (8)
  • Ostatní (9)
  • Top (6)
  • Trendy (18)
  • Z naší dílny (10)

Přečtěte si také

  • 3 důvody, proč bude méně telefonů (a co to znamená pro mobilní aplikace)
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 2
  • Zájem o mobilní aplikace roste. Lidé v nich tráví stále víc času
  • Příležitost pro agentury: kvalitní aplikace potřebuje průzkum trhu i PR
  • Digitální peněženky zaplavily smartphony. Jakou příležitost nabízí běžným firmám?
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 1
  • Statistiky mobilních zařízení v ČR – jaro 2022
  • Gamifikace je zlatý grál pro zvýšení engagementu uživatelů
  • ASO je obdoba SEO ve světě mobilních aplikací
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací VI
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací V
  • Je třeba řešit „Declare your Ad ID permission“ ?
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací IV
  • Jak navrhnout aplikaci? 7 věcí, které si musíte předem promyslet
  • Jak vyplnit Formulář zabezpečení údajů (Google Data Safety Form)
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací III
  • Jak notifikace v mobilních aplikacích vydělávají peníze
  • 7 tipů, jak zrychlit telefon
  • Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací II
  • Jak spustit aplikace pro Android na PC? Windows 11 to brzy umožní

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2020 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy