+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt

Google snižuje poplatky za aplikace v Google Play

15.12.2021Jaroslav Pavlíček

Výrazné snížení poplatků čeká od nového roku vývojáře mobilních aplikací umístěných v Google Play. U aplikací, které fungují na bázi předplatného, klesne poplatek o polovinu. Z 30 % z každého předplatného na 15 %. K podobnému kroku přisotupil už dříve také App Store.

O snížení poplatků informoval Google letos na podzim. Svůj krok zdůvodnil tím, že chce vyjít vstříc vývojářům.

Dosud totiž požadoval 30 % z každého nového předplatného. Teprve po 12 měsících klesl poplatek u opakovaného předplatného na 15 %.

Ušetří většina vývojářů

Díky novému modelu dosáhne na 15 % poplatek mnohem více vydavatelů mobilních aplikací.

„Digitální předplatné je jedním z nejrychleji rostoucích modelů. Firmy, které ho nabízejí, však čelí specifickým výzvám při získávání a udržení zákazníků. Kvůli odlivu zákazníků je pro firmy s předplatným složité využívat naši zvýhodněnou sazbu, která platí po 12 měsících opakovaného předplatného. Proto jsme se rozhodli vše zjednodušit,“ vysvětlil změnu viceprezident pro produktový management společnosti Google Sameer Samat.

Podle něj tak nyní na zvýhodněné podmínky dosáhne 99 % vývojářů.

Někde klesnou poplatky i na 10 %

V některých případech jsou ceny ještě nižší. Týká se to aplikací zapojených do programu Play Media Experience, kde klesnou poplatky ze současných 15 % na 10 %.

Do programu Play Media Experience spadají aplikace, u kterých tvoří většinu tržeb příjmy z prodeje elektronických knih nebo streamování videa a audia.

Pomoc vývojářům vs. soudní spory

Jak už jsme naznačili, Google chce snížením sazeb vyjít vstříc vývojářům. Taková je alespoň oficiální verze, které zazněla od viceprezidenta této společnosti.

„Uvědomujeme si, že mobilní aplikace jsou nesmírně důležité nejen u telefonů, ale že vývojáři musí stále více myslet také na chytré televize a hodinky, auta, tablety a další zařízení. A proto potřebují víc než kdy jindy investovat své peníze do vývoje pro tyto platformy,“ poznamenal mimo jiné Samat.

Ve skutečnosti je to ale složitější. Svou roli při tvorbě nového modelu totiž sehrály také soudní spory, kterým Google čelí kvůli poplatkům v Google Play i kvůli podezření, že zneužívá svou tržní sílu. Například v Jižní Koreji už existuje zákon omezující právě provize z plateb v aplikacích.

Odstrašující příklad: Netflix a App Store

Úpravou podmínek může Google předejít dalším soudním sporům i zákonům podobným tomu, který nově platí v Jižní Koreji. Případná omezení by se totiž příjmů společnosti Google pravděpodobně dotkla mnohem výrazněji než avizované snížení poplatků.

Navíc hrozí, že by někteří velcí vývojáři aplikací mohli předplatné přes Google Play zrušit. Podobně jako to udělal například Netflix u obchodu App Store.

Díky snížení poplatků může Google zamezit tomu, aby vývojáři aplikací zrušili předplatné prostřednictvím Google Play. Jako to udělal Netflix v App store.

Netflix už před několika lety zrušil předplatné prostřednictvím App Store. Podobné situaci se chce vedení obchodu Google Play jistě vyhnout – i za cenu nižších poplatků z předplatného.

Pokud by ke zrušení předplatného prostřednictvím Google Play přistoupili ti největší vývojáři, pro Google by to znamenalo značné ztráty.

Jen v roce 2020 totiž tvořily jeho příjmy z předplatného aplikací 2,7 miliardy dolarů. Oproti roku 2019 je to o 40 % víc. A za posledních 5 let to znamená dokonce pětinásobný růst.

Je tedy jasné, že předplatné u aplikací má z pohledu společnosti Google velký potenciál. A byla by škoda se o něj připravit.

Možnost přilákat k předplatnému víc lidí

Pro všechny, kteří se chystají publikovat v obchodě Google Play, to znamená, že vývoj mobilních aplikací založených na předplatném bude nyní výhodnější. I když je třeba počítat s tím, že přesvědčit české uživatele k předplatnému bývá složité.

Díky snížení poplatků ve službě Google Play ale můžete předplatitelům nabídnout výhodnější podmínky než dosud. Aniž by se to dotklo vašich zisků.

Nebo ušetřené peníze investovat například do rozvoje aplikace nebo zkvalitnění služeb.

Záleží jen na vás, jak nové podmínky obchodu Google Play využijete.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Nativní vs. hybridní aplikace. Která se vám víc vyplatí? Další článek Jak vypadá úspěšná mobilní aplikace

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (23)
  • Mobilní aplikace (37)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (11)
  • Ostatní (10)
  • Top (5)
  • Trendy (32)
  • Z naší dílny (18)

Přečtěte si také

  • Lidé tráví používáním mobilních aplikací přes 5 hodin denně. Víte, co je zajímá nejvíc?
  • 7 nejlepších způsobů, jak propagovat mobilní aplikaci
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 4. Snadnější vzdělávání
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Tři ze čtyř iPhonů už mají iOS 16. Víte, proč je důležité na to myslet u aplikací?
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 3. Zefektivnění práce
  • Monetizace mobilních aplikací: 5 možností, které se vyplatí využít
  • Pečlivě, pravidelně, systematicky. Jak v INITED testujeme mobilní aplikace
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku
  • Vývoj mobilních aplikací v roce 2023: TOP 8 trendů, které nesmíte minout
  • 7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci
  • 5 největších novinek a trendů mezi mobilními aplikacemi v roce 2022
  • PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci
  • Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store
  • Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
  • Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání
  • App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy