V čem programovat mobilní aplikace v roce 2022

V čem programovat mobilní aplikace v roce 2022

Trendy

Ve Flutteru, pokud nemáte speciální požadavky nebo již existující vývoj na jiné platformě a jste ochotni se naučit Dart. Flutter překonal období dětských bolestí a je použitelný pro seriózní práci. Popularita i komunita uživatelů průběžně roste. Vývoj středně složité mobilní aplikace ve Flutteru pro Android i iOS zabere profesionálním vývojářům cca 250 hodin. V tuto chvíli to vypadá, že není lepší volba.

(Doplnění 26.8.2022: přečtěte si článek Zhodnocení vývoje mobilních aplikací ve Flutteru po půl roce)

V Javě a Kotlinu pro Android, v Objective C a Swiftu pro iOS. Nativní vývoj mobilních aplikací v těchto jazycích zůstává stále ve hře, protože:

  • vždy nejlépe využije všechny možnosti dané platformy
  • má potenciál nabídnout nejmenší velikost aplikace
  • je v něm napsáno hodně existujících aplikací
  • je stabilní a nemění se tak rychle (ani věci ve Swiftu už není třeba každý rok celé přepisovat)
  • je to jediná volba pro psaní speciálních systémových utilit.

Nebo pro případ, kdy potřebujete živit vývojáře a prodávat hodiny, protože nativní vývoj je náročný na rozpočet i harmonogram.

V Typescriptu, pokud ho umíte a využíváte i pro jiné komponenty, webové aplikace či backendy. Pokud preferujete technologii React, zvolte React-Native. Jak již název napovídá, technologie je založená na Reactu a výsledek kompiluje do nativních aplikaceí pro Android i iOS. Výhodou React Native je určitě svižnost výsledných aplikací.

V Ionicu, pokud preferujete Angular nebo tvoříte aplikace, které jsou obsahově orientované. Platforma Ionic nabízí také velké množství hotových komponent, s pomocí kterých lze vývoj velmi akcelerovat. Příjemný je vývoj v browseru, možnost používat technologie kompatibilní s webovým světem.

V jQuery, ve Vue a jiných webových technologiích, které umíte. Android i iOS obsahují webový prohlížeč, ve kterém je možné spustit aplikaci vytvořenou webovými technologiemi. Takovou aplikaci je možné konvertovat pomocí frameworku Cordova. Problém rychlosti, který byl akutní v době iPhone 5, s dnešními zařízeními a výpočetním výkonem, již několik let není aktuální.

Neprogramovat, poskládat v konfigurátoru. Budoucnost patří no-code technologiím.

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...