+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt

5 hlavních trendů ve vývoji mobilních aplikací

19.1.2022Jaroslav Pavlíček

Rychlejší a chytřejší. Takové budou mobilní aplikace v příštích letech. Naznačují to technologie, které zásadně ovlivňují jejich vývoj. Podívejte se proto na 5 trendů, které budou určovat směr vývoje v letošním roce.

1. 5G internet

O 5G internetovém připojení se hovoří už řadu let, teprve nyní ale přichází v plné síle. Operátoři totiž postupně zahušťují 5G síť napříč republikou. Díky tomu je možné tento rychlý internet využít nejen v největších městech České republiky, ale také v řadě těch menších. Dá se přitom předpokládat, že operátoři budou 5G pokrytí dále rozšiřovat.

A jak 5G signál ovlivňuje vývoj mobilních aplikací?

Dává jim mnohem více možností.

Aplikace rychleji načte potřebná data a uživatel nemusí tak dlouho čekat, než vykoná daný příkaz. Díky tomu mobilní aplikace zvládnou svižně pracovat s větším množstvím dat a složitějšími funkcemi.

Rychlejší internet navíc usnadní i využití rozšířené a umělé reality.

2. Rozšířená a umělá realita

I díky zmíněnému 5G internetu se rozšířená a umělá realita dostane víc do popředí zájmu. Umožní totiž nabídnout uživatelům lepší a personalizovanější služby.

S pomocí rozšířené a umělé reality si lidé mohou například vyzkoušet make-up „na vlastní kůži“, virtuálně zasadit rostliny na svou zahradu, a najít tak ty nejvhodnější, nebo například vybrat vhodný nábytek.

Už nyní podobné aplikace rychle přibývají. A i díky 5G internetu se dá předpokládat, že se s nimi budeme setkávat stále častěji.

Tablet s mobilní apliací využívající rozšířenou realitu pro výběr nábytku do obývacího pokoje.Rozšířená realita

Pomocí rozšířené reality si uživatelé mohou virtuálně zařídit například obývací pokoj. A následně vybraný nábytek nakoupit.

3. Umělá inteligence a strojové učení

Mnohem širšího využití se podle všeho v příštích měsících dočká také umělá inteligence a strojové učení. Pomocí těchto technologií totiž dokážou aplikace mnohem lépe předvídat uživatelovo chování. A naučí se mu přizpůsobit.

Umělá inteligence a strojové učení umí například zpřesnit poznávání řeči nebo přesně identifikovat konkrétního uživatele. Díky tomu mohou výrazně zlepšit zabezpečení aplikace. A zabránit případným podvodům.

Tyto technologie spolu s prediktivní analytikou dokážou také lépe předvídat chování uživatelů. Například společnost McDonald’s proto začala v zámoří využívat umělou inteligenci u svých drive-thru poboček – mimo jiné v nich upravuje svou aktuální nabídku podle údajů o čase, počasí nebo zákazníkovi.

4. Beacony a geofencing

Beacony jsou zařízení, která snímají chytré telefony v okolí a následně s nimi mohou komunikovat. Uplatňují se zejména v obchodech. Mohou totiž zákazníkům posílat například upozornění na slevy a různé akce.

Kromě toho umí beacon také sledovat chování zákazníka (přesněji jeho telefonu). Pokud tedy vidí, že se na několik vteřin zastavil u některého zboží, může mu poslat pobídku k nákupu.

Tato technologie tedy funguje podobně jako geofencing. Zároveň jsou tu ovšem 2 zásadní rozdíly:

  1. Zatímco beacony využívají bluetooth, geofencing obvykle pracuje s určením polohy pomocí GPS.
  2. Zatímco pomocí geofencingu pošlete uživateli zprávu automaticky poté, co vejde do dané oblasti (například je v okolí 500 metrů od vaší pobočky), u beaconu si nastavíte přesná pravidla pro spuštění akce (například že se zákazník zastaví u určitého druhu zboží).

V každém případě vám tyto technologie pomohou zefektivnit komunikaci s klienty. Stačí jen na tuto možnost myslet už při vývoji aplikace.

5. Nositelná elektronika

Také s nositelnou elektronikou se setkáváme už několik let. A také ona se těší stále větší popularitě.

Nic přitom nenasvědčuje tomu, že by měl tento trend skončit. Právě naopak – na celém světě letos podle serveru Statista přesáhne počet nositelných zařízení připojených k internetu 1,1 miliardy.

Kvůli epidemii covidu-19 se navíc začaly objevovat nové aplikace, které se zaměřují na zdraví. A jsou přizpůsobené právě pro nositelnou elektroniku. Už před více než rokem a půl vznikla například první mobilní aplikace pro rozeznání zmíněné choroby u pacientů, kteří sami nepociťují žádné příznaky. Využívala chytré hodinky a náramky.

Podobné možnosti budou aplikace zřejmě využívat stále častěji.

Opět je ale třeba už při vývoji mobilní aplikace myslet na to, co musí umět a na jakých zařízeních má fungovat.

Aplikace, které budou uživatelé milovat

Technologií a novinek, které letos ovlivní svět mobilních aplikací, je bezesporu víc. Ať už jsou to ohebné telefony nebo například větší rozšíření chatbotů. Zmíněná pětice ale bude, alespoň podle nás, hrát největší roli.

Proto s těmito technologiemi při vývoji nebo aktualizaci mobilní aplikace počítejte. A pokud potřebujete pomoc, neváhejte a obraťte se na nás. Připravíme vám aplikaci, která efektivně využívá moderní technologie a uživatelé si ji zamilují.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací I Další článek Jak spustit aplikace pro Android na PC? Windows 11 to brzy umožní

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}