+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 1

20.4.2022Jana Marková

Z předchozích dílů našeho seriálu už víte, jak nám při práci na projektech pomáhá náš šestietapový systém vývoje. Publikováním mobilní aplikace ale naše práce obvykle nekončí. Proto pro vás máme ještě bonusový díl, který vám ukáže, jak se o aplikaci staráme po vydání.

Jakmile aplikaci vydáme v obchodech Google Play a App Store, je projekt fakticky u konce. Aplikace je hotová a schválená a klient dostane fakturu.

Mohli bychom tedy spolupráci ukončit.

Chceme ale, aby byli uživatelé i klient s aplikací co nejspokojenější. A k tomu je vždy potřeba další servis, který reaguje například na aktualizace operačních systémů.

A právě proto ho klientovi zpravidla nabízíme.

Seznamte se i s dalšími etapami vývoje, které v INITED využíváme, a přečtěte si článek Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací.

Servisní smlouva dá klientovi jistotu

O dalším servisu a podpoře obvykle jednáme ihned po vydání aplikace. Záleží pak pouze na klientovi, jestli tuto možnost využije.

Pokud ano, probereme podrobnosti a následně sepíšeme servisní smlouvu. Definujeme v ní například:

  • rozsah poskytované podpory,
  • naši reakční dobu,
  • naše záruky,
  • poplatky za další servis
  • nebo zda budeme aplikaci aktivně monitorovat.

Když se na těchto podmínkách domluvíme už na začátku spolupráce, můžou být také součástí smlouvy o vývoji aplikace.

V každém případě je důležité mít vše přesně definované a zapsané. Klient tak má jistotu, že:

  • aplikace bude reagovat například na aktualizace operačních systémů a bude plně fungovat i v budoucnu,
  • aplikace bude splňovat domluvené podmínky
  • a že nebude kvůli nefunkční (nebo částečně nefunkční) aplikaci přicházet o tržby.

Pro nás pak servisní smlouva znamená, že za práci dostaneme smluvenou částku. A nemusíme v budoucnu řešit cenu jednotlivých úkonů.

Myslíme i na aktualizace certifikátů

Co přesně klientovi přinese servis po vydání aplikace?

Může se díky němu spolehnout, že:

  • opravíme všechny chyby nebo nesrovnalosti, na které po vydání aplikace narazíme;
  • včas upozorníme na aktualizaci certifikátů;
  • připomeneme obnovu registrace u App Store
  • a postaráme se také o další věci, které souvisí se správným chodem aplikace. 

A to po celou dobu jejího života.

Zároveň řešíme veškeré potíže, které nahlásí uživatelé.

Servis = cesta k lepšímu hodnocení

Součástí našich aplikací bývá také sekce, která se obvykle jmenuje „Zpětná vazba”, „Nahlásit chybu” a podobně. Jejím prostřednictvím nás uživatelé informují o problémech či nesrovnalostech.

Dozvíme se o nich tedy prakticky okamžitě a můžeme je co nejrychleji řešit.

Tento postup má ještě jednu výhodu.

Díky tomu, že nám uživatelé řeknou o problémech přímo v aplikaci, nepotřebují si stěžovat prostřednictvím obchodu Google Play nebo App Store. A nesnižují tak hodnocení aplikace.

I díky tomu má řada našich aplikací v obchodech velmi vysoké hodnocení (podrobněji se tomuto tématu věnujeme v článku Jak získat aplikaci, která sbírá pětihvězdičková hodnocení). 

Opravy má klient pod kontrolou

Veškeré úpravy samozřejmě evidujeme, a to prostřednictvím systémů Jira a Trello. Do Trella má přitom přístup i klient. Kdykoliv si tak ověří, zda na dané opravě pracujeme, případně v jaké fázi úpravy jsou.

Naším cílem je, aby byl projekt stále bezpečný, životaschopný a rozvíjel se. A aby s ním byli maximálně spokojení uživatelé i klient.

S tím jsou často spojené i nové funkce a různá vylepšení. Takové práce už ale do servisu nespadají – věnujeme se jim totiž při vícepracích.

A k nim se vrátíme příště.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Statistiky používaných mobilních zařízení v ČR Další článek Digitální peněženky zaplavily smartphony. Jakou příležitost nabízí běžným firmám?

Related Articles

Jak spustit aplikace pro Android na PC? Windows 11 to brzy umožní

26.1.2022Jaroslav Pavlíček

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací III

23.2.2022Jana Marková
Notebook se spuštěnou PWA – progresivní webovou aplikací.

PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci

14.12.2022Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}