+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací VI

30.3.2022Jana Marková

Jdeme do finále! Přesně to platí o závěrečné etapě našeho šestietapového systému vývoje mobilních aplikací. V tuto chvíli je už aplikace hotová a stačí ji „jen” vydat v Google Play a App Store. Závěrečné fázi proto říkáme Publikace.

Přestože z předchozí etapy Finalizace máme fungující a otestovanou aplikaci, naše práce ještě zdaleka nekončí. K dokončení všech záležitostí, které souvisí s vydáním, obvykle potřebujeme 2–3 týdny.

Nestačí jen kliknout na tlačítko „Publikovat”, jak tomu bývá například u blogových článků. S vydáním aplikace je totiž spojená řada důležitých detailů. A právě na ně musíme nyní dohlédnout.

Musíme čekat na schválení obchodem

Hlavní zodpovědnost je v této fázi na projektovém manažerovi, který pohlídá, že:

  • máme od klienta texty, které se v obchodě zobrazí u aplikace;
  • aplikace je publikována v App Store nebo Google Play (případně v obou obchodech, pokud připravujeme aplikaci pro iOS i Android);
  • klient dostal všechny přístupy
  • nebo že veškeré úkoly jsou opravdu hotové a projekt tak můžeme interně uzavřít.

Už samotné publikování nějaký čas trvá. Vše totiž musí schválit provozovatel daného obchodu – tedy Google nebo Apple.

Někdy se přitom stává, že aplikaci zamítne. Například proto, že chceme od uživatelů datum narození či jiné osobní informace. V takovém případě je potřeba tento požadavek zdůvodnit a požádat o publikaci znovu.

Naštěstí už máme s těmito požadavky zkušenosti. Dokážeme se tak zamítnutí vyhnout, případně na něj rychle reagovat.

Projektovou dokumentaci ocení klient i my

Další čas zabere dokončení podrobné projektové dokumentace. Připravujeme ji průběžně už od první etapy a postupně tak vytváříme základní dokument spojený s aplikací, který můžeme následně využít my i klient.

Proč je projektová dokumentace tak důležitá?

Klient v ní najde:

    • základní informace o projektu, včetně původního zadání, vývoje projektu nebo napojení na další aplikace a služby (například na Google Analytics);
    • podrobný popis projektu včetně snímků jednotlivých obrazovek a jejich popisu;
    • kontakty na nás
    • i zdrojové kódy, které může klient využít například pro budoucí rozšíření aplikace pomocí vlastního vývojářského týmu.

S předáním projektové dokumentace tak klient přebírá do svého vlastnictví celý projekt.

Projektová dokumentace je ale důležitá i pro nás. Díky ní máme v rukou:

  • jasný a přehledný sumář všech důležitých informací, které využijeme při dalším vývoji aplikace, pokud nás o něj klient později požádá;
  • dokument, který dokládá, jak projekt vznikl a který potvrzuje, že aplikace obsahuje všechny požadované funkce.

Zbývá finální kontrola

Jakmile toto vše máme, zbývá už jen dodělat poslední detaily. Konkrétně:

  • nastavíme ID aplikace podle klienta,
  • aktualizujeme číslo vydané verze (tedy 1.0.x)
  • a senior vývojář se postará o finální kontrolu kódu.

Pak už pouze zkontrolujeme, že je aplikace publikovaná, jde bez problémů stáhnout a funguje, jak má. V tu chvíli je projekt úspěšně dokončený. A můžeme klientovi poslat poslední fakturu.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací V Další článek Statistiky používaných mobilních zařízení v ČR

Related Articles

Žena kontrolující push notifikace na mobilu.

7 tipů, jak nastavit efektivní push notifikace

2.11.2022Jaroslav Pavlíček
Ilustrační grafika mobilního telefonu s ikonami aplikací na pozadí.

No code a low code programování vs. klasický vývoj mobilní aplikace. Víte, co se víc vyplatí?

24.5.2023Jaroslav Pavlíček
Grafika: žena řešící spoustu úkolů.

Spolehlivější a přehlednější: Jak se náš vývoj aplikací liší od konkurence

17.8.2022Jana Marková

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (25)
  • Mobilní aplikace (42)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (12)
  • Top (5)
  • Trendy (38)
  • Z naší dílny (19)

Přečtěte si také

  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO
  • Jak vypadá naše spolupráce s marketingovými agenturami
  • App Store zamítl aplikaci? 3 nejčastější důvody + tipy, jak se tomu vyhnout
  • Jak získat úspěšnou a vydělávající aplikaci? Klíčem jsou AI chatboti
  • Vyšší výkon nebo lepší fotoaparát: 4 největší novinky, které přinese iPhone 15
  • No code a low code programování vs. klasický vývoj mobilní aplikace. Víte, co se víc vyplatí?
  • Mobile marketing automation: Co to je a proč se vám vyplatí
  • O 48 % vyšší engagement. I to vám přinese gamifikace
  • Twitteru roste nová konkurence. Bluesky od Jacka Dorseyho
  • Jak mi „pravidla“ LinkedInu vzala 2 roky práce a dřiny
  • Umělá inteligence off-line? V mobilním telefonu vytvoří obrázek za 15 vteřin
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 5. Lepší přehled o službách
  • Lidé tráví používáním mobilních aplikací přes 5 hodin denně. Víte, co je zajímá nejvíc?

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}