+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 1

20.4.2022Jana Marková

Z předchozích dílů našeho seriálu už víte, jak nám při práci na projektech pomáhá náš šestietapový systém vývoje. Publikováním mobilní aplikace ale naše práce obvykle nekončí. Proto pro vás máme ještě bonusový díl, který vám ukáže, jak se o aplikaci staráme po vydání.

Jakmile aplikaci vydáme v obchodech Google Play a App Store, je projekt fakticky u konce. Aplikace je hotová a schválená a klient dostane fakturu.

Mohli bychom tedy spolupráci ukončit.

Chceme ale, aby byli uživatelé i klient s aplikací co nejspokojenější. A k tomu je vždy potřeba další servis, který reaguje například na aktualizace operačních systémů.

A právě proto ho klientovi zpravidla nabízíme.

Servisní smlouva dá klientovi jistotu

O dalším servisu a podpoře obvykle jednáme ihned po vydání aplikace. Záleží pak pouze na klientovi, jestli tuto možnost využije.

Pokud ano, probereme podrobnosti a následně sepíšeme servisní smlouvu. Definujeme v ní například:

  • rozsah poskytované podpory,
  • naši reakční dobu,
  • naše záruky,
  • poplatky za další servis
  • nebo zda budeme aplikaci aktivně monitorovat.

Když se na těchto podmínkách domluvíme už na začátku spolupráce, můžou být také součástí smlouvy o vývoji aplikace.

V každém případě je důležité mít vše přesně definované a zapsané. Klient tak má jistotu, že:

  • aplikace bude reagovat například na aktualizace operačních systémů a bude plně fungovat i v budoucnu,
  • aplikace bude splňovat domluvené podmínky
  • a že nebude kvůli nefunkční (nebo částečně nefunkční) aplikaci přicházet o tržby.

Pro nás pak servisní smlouva znamená, že za práci dostaneme smluvenou částku. A nemusíme v budoucnu řešit cenu jednotlivých úkonů.

Myslíme i na aktualizace certifikátů

Co přesně klientovi přinese servis po vydání aplikace?

Může se díky němu spolehnout, že:

  • opravíme všechny chyby nebo nesrovnalosti, na které po vydání aplikace narazíme;
  • včas upozorníme na aktualizaci certifikátů;
  • připomeneme obnovu registrace u App Store
  • a postaráme se také o další věci, které souvisí se správným chodem aplikace. 

A to po celou dobu jejího života.

Zároveň řešíme veškeré potíže, které nahlásí uživatelé.

Servis = cesta k lepšímu hodnocení

Součástí našich aplikací bývá také sekce, která se obvykle jmenuje „Zpětná vazba”, „Nahlásit chybu” a podobně. Jejím prostřednictvím nás uživatelé informují o problémech či nesrovnalostech.

Dozvíme se o nich tedy prakticky okamžitě a můžeme je co nejrychleji řešit.

Tento postup má ještě jednu výhodu.

Díky tomu, že nám uživatelé řeknou o problémech přímo v aplikaci, nepotřebují si stěžovat prostřednictvím obchodu Google Play nebo App Store. A nesnižují tak hodnocení aplikace.

I díky tomu má řada našich aplikací v obchodech velmi vysoké hodnocení (podrobněji se tomuto tématu věnujeme v článku Jak získat aplikaci, která sbírá pětihvězdičková hodnocení). 

Opravy má klient pod kontrolou

Veškeré úpravy samozřejmě evidujeme, a to prostřednictvím systémů Jira a Trello. Do Trella má přitom přístup i klient. Kdykoliv si tak ověří, zda na dané opravě pracujeme, případně v jaké fázi úpravy jsou.

Naším cílem je, aby byl projekt stále bezpečný, životaschopný a rozvíjel se. A aby s ním byli maximálně spokojení uživatelé i klient.

S tím jsou často spojené i nové funkce a různá vylepšení. Takové práce už ale do servisu nespadají – věnujeme se jim totiž při vícepracích.

A k nim se vrátíme příště.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Statistiky mobilních zařízení v ČR – jaro 2022 Další článek Digitální peněženky zaplavily smartphony. Jakou příležitost nabízí běžným firmám?

Related Articles

V čem programovat mobilní aplikace v roce 2022

V čem programovat mobilní aplikace v roce 2022

27.12.2021Jaroslav Pavlíček
Žena kontrolující push notifikace na mobilu.

7 tipů, jak nastavit efektivní push notifikace

2.11.2022Jaroslav Pavlíček
Grafika Jak pracuje vývojář – nákres muže sedícího u počítače.

Jak pracuje… Vývojář

20.7.2022Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (21)
  • Mobilní aplikace (35)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (11)
  • Ostatní (10)
  • Top (5)
  • Trendy (30)
  • Z naší dílny (17)

Přečtěte si také

  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku
  • Vývoj mobilních aplikací v roce 2023: TOP 8 trendů, které nesmíte minout
  • 7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci
  • 5 největších novinek a trendů mezi mobilními aplikacemi v roce 2022
  • PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci
  • Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store
  • Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
  • Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání
  • App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři
  • Jak zrušit předplatné aplikací v Google Play a v App Store
  • 7 tipů, jak nastavit efektivní push notifikace
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: na čem závisí a jak se liší u freelancerů a agentur
  • Dokonalé přizpůsobení a spokojení uživatelé. To přináší responzivní aplikace
  • Příležitost pro agentury: přidejte do své nabídky mobilní aplikaci a oslovte nové klienty
  • Znáte ASO? Obdoba SEO, která pomůže vaší aplikaci vyniknout
  • Na čem závisí cena za vývoj mobilní aplikace?
  • Bezpečnější aplikace? Pomůže behaviorální biometrika

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2020 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy