+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Ruka držící tablet, na kterém jsou informace o zabíraných balících.

5 způsobů, jak využít rozšířenou realitu v mobilní aplikaci (a proč se vám to vyplatí)

22.6.2022Jaroslav Pavlíček

S rozšířenou realitou (nebo také AR – augmented reality) se setkal snad každý, kdo se zajímá o mobilní aplikace. Ať už díky hře Pokémon Go, nebo prostřednictvím snapchatových filtrů. Rozšířená realita toho ale umí mnohem více. A pomůže vám získat věrnější klienty a uživatele.

Jak už jsme zmiňovali v našem článku o trendech ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2022, rozšířená realita bude mít stále významnější roli. S její pomocí totiž můžete lidem nabídnout lepší a personalizovanější služby. A oslovit tak i klienty či návštěvníky, kteří by vás jinak minuli bez povšimnutí.

Rozšířená realita přitom nabízí několik způsobů, jak ji můžete v mobilních aplikacích využít. Podívejte se na 5 nejvýznamnějších.

1. Zkoušení zboží „na vlastní kůži“

Jde o funkcionalitu, kterou výrazně zpopularizoval již zmíněný Snapchat. Lidé si v něm mohou pomocí filtrů a kamery na telefonu nasazovat různé vtipné doplňky nebo získat superschopnosti.

Tento princip však můžete využít i ve svém obchodě. Zákazníci si tak „na vlastní kůži” vyzkouší kosmetiku nebo nové oblečení.

Díky tomu vidí, jak jim bude vaše zboží slušet. A i na dálku si vyberou správný odstín rtěnky nebo nejlepší motiv trička.

Mobilní aplikaci s prvky rozšířené reality využijí také tetovací salony. V jejich případě si mohou lidé předem vyzkoušet, jak jim daný motiv „sedne“. Nebo jak budou vypadat s piercingem.

2. Výběr nábytku i fasády

Uvedený princip ovšem nemusíte aplikovat pouze na lidech. Zákazníci ho ocení i při výběru nábytku, fasády nebo například nového plotu.

Stačí, aby pomocí mobilní aplikace s rozšířenou realitou nasnímali prostor a vybrali si některý z vašich produktů. A obratem uvidí, jak se do obýváku hodí nová pohovka nebo jak bude vypadat jejich dům s červenou fasádou či novým plotem.

Žena, která pomocí tabletu snímá obývák a na displeji vidí, jak v něm bude vypadat nová pohovka.

Pomocí mobilní aplikace s rozšířenou realitou vaši zákazníci snadno zjistí, jak bude u nich doma vypadat nový nábytek. Usnadní si tak výběr a budou se k vám rádi vracet.

Výrobní firmy pak tento postup využijí i při plánování nové výrobní haly, kdy jim pomůže najít nejvhodnější rozmístění strojů.

3. Podrobnější informace o produktech

Mobilní aplikace, které pracují s rozšířenou realitou, mají své místo také v kamenných obchodech. Zákazníci mohou nasnímat vystavené zboží a hned o něm získají všechny potřebné informace. Včetně návodu k použití.

Snadno tak porovnají jednotlivé produkty a vyberou takový, který jim nejvíce vyhovuje.

Stejný postup využijete například i v logistice, kde rychleji najdete správné zásilky k odeslání. A zároveň o nich získáte potřebné informace.

4. Přenesení virtuálních objektů do reality

Ve hře Pokémon Go jste cestou městem potkávali různé postavy ze hry, které jste mohli chytit. Stačilo jen zapnout aplikaci a sledovat s ní své okolí.

Tento nápad vynesl tvůrcům hry miliardy dolarů.

Proč tedy tento princip nevyužít i jinde? A nepřilákat například turisty pomocí aplikace, která jim ukáže, jak vypadalo vaše město před sto lety, prozradí jim různé zajímavosti nebo jim umožní, aby se potkali s významnými postavami našich dějin?

S podobnou aplikací se snadno dostanete do povědomí mnoha lidí. A přivedete turisty z celého světa.

5. Navigace v budovách a areálech

Pomocí rozšířené reality také usnadníte orientaci v areálu svým klientům či návštěvníkům. Bez ohledu na to, jestli provozujete obchodní centrum, nemocnici nebo letiště.

Mobilní aplikace jim v reálném prostředí ukáže nejkratší trasu do zvoleného obchodu nebo ke správné odletové bráně. Zároveň jim můžete cestou ukázat zajímavé nabídky z ostatních obchodů a kaváren.

Ruka držící telefon zabírající nákupní centrum a ukazující blízké obchody a kavárny.

Pomocí rozšířené reality usnadníte zákazníkům například orientaci v nákupním centru. Ukážete jim, kde jsou konkrétní obchody či kavárny, poradíte, jak se k nim dostanou, a cestou na vybrané místo je upozorníte na různé zajímavé nabídky.

3 důvody, proč se vyplatí aplikace s AR

Uvedené příklady jsou jen zlomkem toho, co mobilní aplikace s rozšířenou realitou nabízí. Jak přesně její možnosti využijete vy, záleží v podstatě jen na vašich potřebách a nápadech.

Rádi vám s přípravou takové aplikace pomůžeme i my v INITED. Spolupracujeme totiž se společností TASTY AIR, která se věnuje právě virtuální a rozšířené realitě. Společně si tak poradíme i s těmi nejambicióznějšími projekty.

Nevěříte? Přesvědčte se o tom sami a napište nám!

A proč se vám mobilní aplikace využívající rozšířenou realitu vyplatí?

  1. Odlišíte se od konkurence. Podobných aplikací je na českém trhu stále poměrně málo. Snadno tak zaujmete nové zákazníky.
  2. Dozví se o vás více lidí. Pomocí mobilní aplikace využívající rozšířenou realitu snadno zvýšíte svou reputaci a ukážete, že držíte krok s dobou. Informace o vás a o vaší aplikaci se tak bude dále šířit.
  3. Zvýšíte své tržby. Více lidí, kteří vás znají, znamená také více potenciálních klientů. Samotná rozšířená realita navíc přináší nové možnosti, jak lidi přesvědčit, aby využili vaše služby.

Je jen na vás, jak tyto možnosti využijete. V každém případě platí, že vám s tím rádi pomůžeme. Napište nám a společně najdeme to nejlepší řešení pro vaši společnost.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Jak oslovit klienty? 61 % firem preferuje push notifikace Další článek Jak pracuje… Projektový manažer II

Related Articles

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací VI

30.3.2022Jana Marková

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací II

2.2.2022Jana Marková

Jak funguje přihlášení přes Facebook

29.12.2021Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}