+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
Mobilní telefon s reklamou na displeji.

Reklamy v aplikaci: Efektivní způsob, jak zvýšit tržby i propagovat své služby

10.8.2022Jaroslav Pavlíček

Zajímavý způsob, jak zvýšit tržby plynoucí z aplikace, i možnost, jak zpropagovat své další služby. To všechno nabízí takzvané in-app ads – reklamy umístěné v mobilní aplikaci. Stačí je jen správně využívat.

S in-app ads se pravděpodobně setkal každý majitel chytrého telefonu. Jsou to reklamy, které se objevují v mobilních aplikacích.

Pro vás jako vydavatele takové aplikace je výhoda reklam zřejmá – přinesou vám další zdroj příjmu. A ten může být poměrně zajímavý. Provozovatelé reklamních systémů totiž obvykle platí za počet zhlédnutí reklamy.

Čím více aktivních uživatelů tedy vaše aplikace má, tím více vyděláte.

Pokud navíc reklamu správně nastavíte, uživatelům nevadí. A často ji dokonce uvítají.

Stačí zvolit vhodný typ, obsah a frekvenci.

Vyberte si typ reklamy

Aby reklama správně fungovala a neobtěžovala uživatele, musíte si v první řadě vybrat vhodný formát. Mezi ty nejčastější patří:

  • bannery – klasické obdélníkové reklamy, které se obvykle umisťují do horní či spodní části displeje, aby nekomplikovaly používání aplikace;
  • čtvercové reklamy – jsou podobné jako bannery, ale bývají větší a obvykle také rušivější, proto je důležité správné nastavení;
  • vsunuté reklamy – bývají přes celý displej a objevují se například při načítání aplikace či videa, uživatele tak obvykle neruší;
  • nativní reklamy – vypadají jako přirozená součást aplikace a korespondují s dalším obsahem, například jako sponzorované příspěvky na sociálních sítích;
  • reklamy s odměnou – typicky jsou to krátká videa, která uživatele odmění za to, že reklamu sleduje – nejčastěji se s nimi setkáte u mobilních her, kde hráči po zhlédnutí videa dostanou herní předměty, doplní si životy nebo si například odemknou bonusový level.

Poslední ze zmíněných formátů však nemusí být vyhrazený pouze pro hry. Pokud ve své aplikaci využíváte prvky gamifikace, nabízí se vyzkoušet v ní právě reklamy s odměnou. Uživatelům mohou usnadnit například získání některých bonusů.

Reklamy od konkurence odmítnete

Reklama nesmí uživatele obtěžovat, a proto musíte zvážit její nastavení. Důležité je zejména, aby:

  • byla vhodná – tedy aby nabízela produkty či služby, které uživatelům nevadí. Proto si nastavte, jakým typům reklam se chcete vyhnout. Můžete zakázat například zobrazování konkurenčních služeb, erotických reklam a podobně;
  • měla rozumnou frekvenci – jaká četnost je vhodná, záleží zejména na formátu reklamy i typu vaší aplikace;
  • byla správně umístěná – důležité je to zejména u bannerů a čtvercových reklam, umístění však nesmíte podceňovat ani u dalších formátů. Vždy by mělo být takové, aby uživateli nekomplikovalo práci s aplikací.

Přesné nastavení in-app ads přitom záleží zejména na podobě vaší aplikace. Prvky, které mohou někde rušit, jsou jinde zcela přirozené.

Pokud i vy zvažujete vytvoření mobilní aplikace, ve které chcete využít i reklamy, obraťte se na nás. Postaráme se jak o naprogramování aplikace a její publikaci v obchodech, tak o napojení na reklamní systémy a jejich nastavení.

Podpořte vlastní služby

Reklamy v aplikaci se však nemusí týkat jen cizích služeb. Propagovat můžete i ty vlastní.

Ideální je to zejména v případě, kdy souvisí s danou aplikací. Pokud tedy provozujete například fakturační službu, nabídnete pomocí reklamy pomoc s daňovým přiznáním.

Samozřejmě můžete propagovat i své další a zcela odlišné služby či mobilní aplikace.

Výhodou je, že inzerce ve vlastní aplikaci je zdarma. Samozřejmě z takových reklam nemáte přímý příjem. Zato však můžete získat další klienty.

Vyberte si platformu

Kromě nastavení reklamy musíte také promyslet, jakou inzertní platformu využijete. Jejich služby jsou přitom do velké míry podobné. Záleží proto zejména na vašich preferencích.

Mezi největší reklamní portály, které vám umožní používat in-app ads, patří:

  • AdMob – platforma společnosti Google, která funguje podobně jako Google Ads;
  • Huawei Ads – platforma společnosti Huawei, která nabízí snadnou instalaci a personalizované reklamy;
  • Unity Ads – platforma, která se zaměřuje především na mobilní hry.

Jak získat efektivní reklamy

Máte tedy řadu možností, jak reklamy do své aplikace integrovat tak, aby uživatele neobtěžovaly a vám přinesly zajímavé výdělky.

Rádi vám s tím pomůžeme i my v INITED. Postaráme se o vývoj mobilní aplikace i o napojení na vybranou reklamní platformu a její nastavení.

Vytvoříme tak aplikaci, kterou budou mít uživatelé rádi a která vám bude vydělávat. Napište si o ni!

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek 37 miliard stažení za jediné čtvrtletí. Zájem o mobilní aplikace opět roste Další článek Spolehlivější a přehlednější: Jak se náš vývoj aplikací liší od konkurence

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (21)
  • Mobilní aplikace (35)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (11)
  • Ostatní (10)
  • Top (5)
  • Trendy (30)
  • Z naší dílny (17)

Přečtěte si také

  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku
  • Vývoj mobilních aplikací v roce 2023: TOP 8 trendů, které nesmíte minout
  • 7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci
  • 5 největších novinek a trendů mezi mobilními aplikacemi v roce 2022
  • PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci
  • Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store
  • Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
  • Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání
  • App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři
  • Jak zrušit předplatné aplikací v Google Play a v App Store
  • 7 tipů, jak nastavit efektivní push notifikace
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: na čem závisí a jak se liší u freelancerů a agentur
  • Dokonalé přizpůsobení a spokojení uživatelé. To přináší responzivní aplikace
  • Příležitost pro agentury: přidejte do své nabídky mobilní aplikaci a oslovte nové klienty
  • Znáte ASO? Obdoba SEO, která pomůže vaší aplikaci vyniknout
  • Na čem závisí cena za vývoj mobilní aplikace?
  • Bezpečnější aplikace? Pomůže behaviorální biometrika

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2020 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy