+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Screenshoty mobilního displeje s notifikací a s pořízením snímku v aplikaci BeReal.

Hit mezi mobilními aplikacemi: BeReal jde proti proudu

24.8.2022Jaroslav Pavlíček

Jedna z nejpopulárnějších mobilních aplikací současnosti. Přesně to platí o sociální síti BeReal. Přestože existuje od roku 2020, aktuálně zažívá obrovský boom. Zejména díky svému konceptu, který je protikladem dalších populárních sociálních sítí, jako je Instagram a TikTok.

Zatímco na Instagramu či TikToku lidé často sdílejí pečlivě naaranžované a upravené fotky či videa, BeReal sází na přirozenost. Tedy na skutečné fotografie uživatelů, které vznikly „teď a tady“.

Bez dlouhých úprav, různých filtrů a přípravy prostředí.

Cílem aplikace je totiž ukázat opravdový život ostatních lidí.

Jak BeReal funguje

Sociální síť BeReal je charakteristická tím, že na ni nepřidáváte příspěvky, kdykoliv vás napadne. Máte na to přesně vymezený čas.

Aplikace vám každý den pošle notifikaci ve tvaru: ⚠ Time to BeReal ⚠. A od té chvíle máte 2 minuty na to, abyste se vyfotili a svůj snímek sdíleli na sociální síť.

Čas, kdy systém notifikaci rozešle, je přitom náhodný. Může to tedy být například při obědě nebo těsně před spaním. Právě to má zajistit, že snímky ukážou váš skutečný život.

Ve stejnou chvíli jako vy dostanou výzvu k vyfocení i další uživatelé. Všichni si tak uděláte snímek prakticky ve stejný moment. Díky tomu vidíte, co právě dělají vaši přátelé.

A možná zjistíte, že jejich život není zdaleka tak dokonalý, jak vypadá na Instagramu.

Pokud se nestihnete v časovém limitu vyfotit a snímek nasdílet, dostane vaše fotografie štítek „late“. Všichni tedy vědí, že jste fotku přidali pozdě. A že nemusí odpovídat realitě.

Stále však získáte přístup ke snímkům svých přátel.

Pokud ale fotografii nepřidáte, nevidíte ani to, co dělali vaši přátelé.

BeReal se liší také způsobem, jak lidé reagují na své snímky. Místo emotikonů totiž posíláte své selfie. A výraz vaší tváře prozradí, co si o snímku myslíte.

Displeje s reakcemi na fotografii v aplikaci BeReal.

V aplikaci BeReal reagujete na snímky přátel pomocí svých selfie. Zdroj: BeReal

Zajímavé také je, že aplikace BeReal využívá najednou přední i zadní kameru. Na snímku jste tak vidět vy i objekty, které jsou před vámi.

Právě tato funkce zaujala i vydavatele konkurenčních aplikací. A například Instagram už ji také testuje.

Více než 20 milionů stažení

Od ostatních sociálních sítí se tedy BeReal liší poměrně výrazně. A právě díky tomu patří v posledních měsících mezi nejpopulárnější aplikace.

Například podle statistik serveru data.ai zaznamenala mobilní aplikace BeReal už 23 milionů stažení.

Ve druhém čtvrtletí tohoto roku byla dokonce nejstahovanější ve Velké Británii. A v pořadí aplikací, které zažily průlom, byla mezi nejstahovanějšími také v USA a v Austrálii.

Tabulka s nejstahovanějšími mobilními aplikacemi, které zažily svůj průlom ve druhém čtvrtletí roku 2022.

Sociální síť BeReal oslovila ve druhém letošním čtvrtletí zejména uživatele ve Velké Británii, USA a v Austrálii. Zdroj: data.ai

Velký nárůst popularity sítě BeReal potvrzují také údaje serveru Apptopia z prvního letošního kvartálu. Ukazují, že:

  • 65 % všech stažení pochází z letošního roku
  • a že počet uživatelů, kteří jsou každý měsíc aktivní, stoupl od konce roku 2021 o 315 %.

Uživatelům nevadí ani chyby

Jak už jsme zmínili, hlavním důvodem obliby této aplikace je její odlišnost. Její model jde proti proudu. A uživatelé se často shodují na tom, že je zábavný.

Proto jsou ochotní BeReal odpustit i chyby, se kterými se aplikace potýkala. Například když se kvůli nečekaně velkému zájmu lidí objevily problémy s nahráváním fotografií.

Přesto počet stažení dál rostl.

Inspirace pro vás

Popularita BeReal může být inspirací i pro další aplikace. A nemusí to být jen sociální sítě.

BeReal totiž ukazuje, jak můžete získat přízeň uživatelů.

Pomůže vám, když aplikace:

  • nabídne lidem zábavu,
  • odliší se od konkurence
  • nebo například využije populární prvky z jiných mobilních aplikací (jako se na to chystá například už zmíněný Instagram, který chce umožnit používání přední i zadní kamery zároveň).

Stále ale platí, že na prvním místě musí vaše aplikace perfektně zvládat to, k čemu je stvořená. A co její uživatelé potřebují nejvíc.

Ať už jsou to on-line platby, vyhledávání okolních poboček, nebo například sledování zásilek.

Jen tak máte dobrou šanci na úspěch. A pokud k tomu přidáte ještě některý ze zmíněných bodů, máte téměř vyhráno.

A jak takovou aplikaci získat? Napište nám! Rádi ji připravíme a pomůžeme vám dotáhnout váš nápad do úspěšného konce.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Spolehlivější a přehlednější: Jak se náš vývoj aplikací liší od konkurence Další článek Vývoj mobilních aplikací ve Flutteru – zhodnocení po půl roce

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}