+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Stůl, na kterém leží noviny v papírovém vydání a v responzivní aplikaci na tabletu a mobilním telefonu.

Dokonalé přizpůsobení a spokojení uživatelé. To přináší responzivní aplikace

19.10.2022Jaroslav Pavlíček

Přehledná a uživatelsky přívětivá – bez ohledu na to, na jakém zařízení ji spouštíte. Přesně taková je responzivní aplikace. Tedy aplikace, která se přizpůsobí každému telefonu i tabletu.

Se spojením „responzivní web“ či „responzivní aplikace“ se setkala zřejmě každá firma, která se pohybuje v online prostoru. Tento pojem totiž znamená, že se její web či aplikace vždy přizpůsobí přístroji, na kterém ji uživatel spouští.

Zejména u webových stránek je to v posledních letech velké téma. Pokud se totiž web dobře zobrazuje v mobilu i v počítači, má větší šanci umístit se na předních příčkách ve vyhledávání pomocí Googlu.

I díky tomu se o responzivitě mluví stále častěji. A to nejen ve spojení s internetem, ale také s webovými a mobilními aplikacemi.

Proč být responzivní?

Jak už jsme zmínili, hlavní předností responzivních webů a aplikací je, že se prakticky na jakémkoliv zařízení zobrazují podobně. Uživatelům to přináší nejméně 3 důležité výhody:

1. Vše je přehledné

U responzivních webů a aplikací prakticky nehrozí, že se v nich uživatel ztratí. Vidí totiž všechno, co v daný okamžik vidět potřebuje. Nestane se tak, že například obrázky či texty překračují hranice displeje.

Vše se navíc přizpůsobí i tomu, jak mobil či tablet otočí.

2. Ovládání je jednodušší

Nejen, že jednotlivé prvky zůstávají vždy na displeji, ale zároveň nehrozí, že by se na některém zařízení příliš zmenšily. Vždy mají ideální velikost, která uživateli umožní pohodlné ovládání.

3. Vhodné fotografie a obrázky

Aby fotografie a obrázky vypadaly dobře i na velkých obrazovkách, musí mít dostatečnou velikost a rozlišení. Uživatelé díky tomu vidí ostře všechny detaily.

Pro menší displeje se však vyplatí velikost obrázků snížit. Budou tak zabírat méně místa na serveru, rychleji se načtou a na malé obrazovce budou stále ostré.

Responzivní aplikace proto pracuje i s velikostí a kvalitou obrázků. A pro každý displej hledá optimální variantu.

Získáte spokojenější uživatele

Uvedené přednosti jsou důležité také pro vás. Díky nim totiž:

  • Získáte spokojenější a věrnější uživatele – když se lidem s aplikací dobře pracuje, budou ji rádi používat a nemusí hledat jiné řešení u konkurence.
  • Přivedete nové uživatele – dobrá aplikace, která splňuje očekávání uživatelů, přináší také dobrá hodnocení. A pomáhá tak přilákat další klienty.
  • Aplikace lépe splní svůj účel – ať už je jím prodej služeb a výrobků, přivedení klientů či obchodních partnerů na pobočku, nebo například rychlé a přehledné předání informací o skladových zásobách na jednotlivé pobočky.

Responzivita není automatická

Možná vás napadá, že přece každá mobilní aplikace je responzivní. Není to však docela pravda.

Zdaleka ne každá aplikace se umí zcela přizpůsobit tabletu nebo například tomu, jak uživatel otočí telefon.

Navíc musí reagovat na různé velikosti displejů. Zatímco u iPhonů je jich jen několik, u mobilů s operačním systémem Android se setkáte s nepřeberným množstvím variant.

Proto se v INITED vždy na začátku spolupráce zajímáme o to, zda chce klient responzivní aplikaci. Pokud ano, musíme u projektu myslet nejen na všechny funkčnosti, jednoduché používání nebo například rychlost aplikace, ale také na to, aby se její vzhled přizpůsobil telefonu i tabletu.

Takováto optimalizace s sebou totiž přináší například:

  • změnu odsazení u jednotlivých prvků,
  • úpravu jejich velikosti
  • či jejich přeskládání.

Vše tak, aby bylo používání aplikace pohodlné i na tabletu či otočeném telefonu.

A u komplikovanějších mobilních aplikací je dokonce nutná mírná změna vzhledu.

Zato si však můžete být jistí, že uživatelé vždy uvidí, co potřebují, bude se jim s aplikací dobře pracovat a rádi ji doporučí dál.

Napište si o takovou aplikaci i vy! A společně ji připravíme tak, že splní představy vaše, vašich klientů i obchodních partnerů.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Příležitost pro agentury: přidejte do své nabídky mobilní aplikaci a oslovte nové klienty Další článek 7 tipů, jak nastavit efektivní push notifikace

Related Articles

Jak pracuje projektový manažer – manažerka polepená lístky s úkoly.

Jak pracuje… Projektový manažer I

1.6.2022Jaroslav Pavlíček

Jak spustit aplikace pro Android na PC? Windows 11 to brzy umožní

26.1.2022Jaroslav Pavlíček
Ilustrační infografika s velkou ikonou UPDATE.

Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou

24.8.2023Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}