+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Publikum sledující konferenci.

Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde

30.11.2022Jaroslav Pavlíček

Uspořádat konferenci on-line? Ještě před několika lety bylo něco podobného pouze výjimečné. Pandemie nemoci covid-19 ale výrazně změnila situaci a přispěla k rychlému rozšíření on-line či hybridních eventů. A spolu s tím také mobilních aplikací pro konference. Podívejte se, co musí umět.

V první řadě je třeba říct, že aplikace pro konference se týkají nejen on-line eventů, ale také klasických akcí, které se konají živě. Tedy s reálnými účastníky, kteří se sejdou na jednom místě.

A samozřejmě i kombinací on-line a „živých“ akcí.

U klasických konferencí totiž podobná aplikace výrazně zlepší zážitek návštěvníků. A to z několika důvodů:

  • dá jim potřebné informace,
  • usnadní jim orientaci na místě
  • nebo například zjednoduší pokládání dotazů.

V případě hybridních a on-line eventů důležitost takové aplikace ještě roste. Lidé jsou totiž mnohem závislejší na informacích, které dostanou on-line. A právě aplikace je nejefektivnější cestou, jak je zprostředkovat.

Co musí aplikace umět

Aby aplikace správně fungovala a přinesla uživatelům vše, co potřebují, musí obsahovat řadu informací a funkcionalit. Připravili jsme proto 7 nejdůležitějších.

1. Aktuální program akce

Každá mobilní aplikace pro konference a eventy musí uživatelům v první řadě předat veškeré potřebné informace o akci. Tedy například:

  • kdy a kde se koná,
  • jaký je program,
  • jaká je kapacita a kolik zbývá volných míst
  • či možnost přihlásit se na jednotlivé přednášky.

Samozřejmě nesmí chybět ani informace o přednášejících a o tématech, kterým se budou věnovat.

Lidé se tak snadno rozhodnou, čeho se zúčastní a kdy si naopak dají pauzu. A protože si program kdykoliv dohledají, lehce své plány přizpůsobí aktuální situaci a potřebám.

2. Mapa areálu

Pokud se akce koná v rozsáhlém areálu či budově, nezapomeňte připojit jeho mapu. Platí to zejména v případě, kdy je ve stejném čase víc přednášek, kurzů a workshopů.

Musíte totiž počítat s tím, že mezi nimi budou lidé přebíhat. A mapa jim to výrazně usnadní.

Navíc jim pomůže najít také toalety, občerstvení nebo například východ.

3. Push notifikace

Na každé akci se občas stane něco, s čím jako organizátoři nepočítáte. Návštěvníci mají víc otázek, některý z řečníků se zpozdí či nepřijede vůbec nebo na poslední chvíli odřekne spolupráci dodavatel občerstvení.

Na to všechno musíte reagovat. A o veškerých změnách potřebujete informovat návštěvníky, aby se dokázali novinkám přizpůsobit.

A právě s tím vám pomůžou push notifikace.

S jejich pomocí navíc dokážete návštěvníky upozornit například na to, že se blíží přednáška, kterou chtěli navštívit. Máte tak jistotu, že ji nepropásnou.

4. Přímý přenos přednášek

Pokud připravujete čistě on-line event, musíte jednotlivé přednášky zprostředkovat návštěvníkům. A to nejlépe v přímém přenosu.

Ideální je nabídnout přenosy z konkrétních přednášek či worskhopů pouze lidem, kteří se na ně zaregistrují. Díky tomu víte, jakou kapacitu serverů potřebujete.

Zároveň není nutné, aby přímý přenos „běžel“ přímo v aplikaci. Uživatel v ní ale musí najít odkaz na sledování přednášky. Později ho navíc můžete nahradit odkazem na záznam z akce.

5. Dotazy a hodnocení

Návštěvníkům také umožněte, aby pomocí aplikace pokládali otázky přednášejícím. Odpadne tak stud, se kterým se řada lidí potýká, když se mají zeptat osobně. A v části věnované dotazům nebude trapné ticho.

Vyplatí se také možnost ohodnotit danou přednášku či řečníka. Získáte tak rychlou a přesnou zpětnou vazbu.

Díky tomu můžete upravit program následujících ročníků tak, abyste pokryli témata, o která se lidé nejvíce zajímají. A naopak vynechali ta, která návštěvníky zklamala.

To samé platí také o přednášejících.

6. Off-line verze

Přestože budou lidé většinu věcí řešit on-line, může se stát, že nebudou mít WiFi signál ani volná data. V takovém případě ocení, že aplikace funguje také off-line.

Alespoň její nejdůležitější části.

I bez internetového signálu by tedy měli mít lidé přístup například k informacím o programu, přednášejících nebo k mapě areálu.

7. Odpovědi na otázky

Může se stát, že lidé ve vaší aplikaci nenajdou informace, které hledají. Proto jim nezapomeňte říct, kam se mohou s dotazy obracet.

Ideální je nabídnout i přímý kontakt na zákaznickou podporu. Například prostřednictvím on-line chatu. Umožní vám to rychle reagovat na dotazy či připomínky a řešit případné potíže.

Aplikaci vylepšujte postupně

Hodit se mohou samozřejmě i další funkce, jako je například:

  • uživatelský chat,
  • sekce s novinkami
  • nebo prodej lístků na další ročníky.

Aplikace však může fungovat i bez nich. Aniž by to jakkoliv negativně poznamenalo uživatelskou zkušenost.

Pro ni je totiž zásadní zejména:

  • snadné a přehledné ovládání aplikace,
  • její rychlost,
  • snadná dostupnost všech podstatných informací.

Postupně navíc můžete aplikaci upravovat a přidávat do ní prvky, které uživatelskou zkušenost ještě vylepší. Ať už je to přímý přenos přednášek z klasických „živých“ konferencí, nebo například využití gamifikace.

Krabicové řešení, které se vám přizpůsobí

Jakmile máte jasno v tom, co má aplikace umět, potřebujete ji ještě získat. A s tím vám rádi pomůžeme v INITED. Před časem jsme totiž připravili krabicovou variantu mobilní aplikace pro konference, kterou vám přizpůsobíme na míru.

Takové řešení:

  • vás vyjde levněji než kompletně nová aplikace,
  • rychle ho nasadíte,
  • a navíc se vám maximálně přizpůsobí.

Zároveň vám zůstane. Neplatíte tedy každoročně novou a novou sumu za pronájem.

A přitom můžete mobilní aplikaci průběžně vylepšovat podle svých představ.

Rádi vám o tom řekneme víc. Napište nám a probereme spolu, jaké možnosti vám naše aplikace nabízí.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání Další článek Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store

Related Articles

Jak pracuje projektový manažer – manažerka polepená lístky s úkoly.

Jak pracuje… Projektový manažer I

1.6.2022Jaroslav Pavlíček

Jak spustit aplikace pro Android na PC? Windows 11 to brzy umožní

26.1.2022Jaroslav Pavlíček

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací III

23.2.2022Jana Marková

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}