+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Mobilní telefon s velkým nápisem ERROR.

Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store

7.12.2022Jaroslav Pavlíček

Časté pády a „zamrznutí“ mobilní aplikace jsou nepříjemné pro každého uživatele. Ještě více však pro vývojáře a vydavatele aplikace. Mohou totiž výrazně zhoršit její umístění v obchodech Google Play i App Store.

Pády a „zamrznutí“ aplikace vedou nejen k nespokojenosti uživatelů, a tedy k horším recenzím, ale i k tomu, že ji daný obchod vnímá jako nekvalitní. Tyto faktory přitom zhoršují postavení aplikace v App Store a Google Play.

I proto byste měli jejímu správnému fungování věnovat pozornost.

Propad na konec vyhledávání

Pády a „zamrzání“ mobilních aplikací sledují ukazatele crash rate a app not responding rate (ANR rate), které jsou dokonce součástí Android Vitals. Tedy souboru metrik, který hodnotí kvalitu mobilních aplikací.

Pokud tyto ukazatele zaznamenají u vaší aplikace problémy, přesunou ji v Google Play mezi 25 % posledních z tisícovky nejstahovanějších.

Naprostá většina uživatelů ji tedy vůbec nenajde.

Zároveň rapidně klesne šance, že Google Play vaši aplikaci nabídne uživatelům mezi doporučenými.

Android Vitals přitom sledují crash rate a ANR rate nejen celkově, ale také u jednotlivých modelů mobilních telefonů. Pokud tedy na některém přístroji začne vaše aplikace padat častěji, v Google Play se u ní objeví varování, které uživatele upozorní na možné problémy.

Detail aplikace v Google Play, u kterého je varování před její nestabilitou.

Pokud vaše aplikace často padá nebo nereaguje na požadavky uživatelů, v Google Play se objeví varování, které odrazuje od jejího stažení. Zdroj: Android Developers Blog

Klesá hodnocení i počet stažení

Jak už jsme zmínili, problémem je i to, že uživatelé, kteří nemají s aplikací dobré zkušenosti, ji špatně ohodnotí. A obvykle přidají také negativní recenzi.

Nejen, že tak klesne celkové hodnocení aplikace, ale negativní recenze navíc ostatní uživatele od stažení odradí.

Hodnocení i počet stažení jsou přitom zásadní součásti ASO – optimalizace mobilních aplikací pro obchody. Také tyto metriky tedy výrazně promlouvají do toho, jak dobře si povedete ve vyhledávání v obchodech App Store a Google Play.

Znáte přesnou hranici

Abyste se propadu svých aplikací v obchodech vyhnuli, musíte průběžně sledovat jejich fungování. A na případné problémy včas reagovat.

Naštěstí na to máte nástroje. Například v Google Play si stačí v Play Console otevřít část věnovanou Android Vitals.

Právě v ní najdete informace o crash rate a ANR rate a můžete problémy ihned řešit.

Důležité jsou pro vás zejména následující hranice:

  • 1,09 % u crash rate
  • 0,47 % u ANR rate
  • a 8 % u crash rate či ANR rate na konkrétním modelu mobilního telefonu.

Jakmile vaše aplikace některou z těchto hodnot překoná, Google Play ji penalizuje a zhorší její postavení.

O problémech víte včas

V Play Console můžete uvedené metriky průběžně sledovat. Díky tomu vyřešíte vše ihned, jakmile začne crash rate nebo ANR rate stoupat. A nemusíte čekat, až vás systém upozorní na dosažení uvedených limitů.

K dispozici přitom máte nejen celkové statistiky, ale také údaje, které vám ukážou, u kterého telefonu či u jaké verze operačního systému má vaše aplikace problémy nejčastěji.

Díky tomu víte, kde hledat chybu. A dokážete ji včas opravit.

App Store: důležité je hlavně hodnocení

App Store sice s podobnými limity u crash rate a ANR rate nepracuje (nebo je alespoň nezveřejňuje), ovšem také u něj platí, že čím hůře aplikace funguje, tím horší získává hodnocení uživatelů. A tím víc se propadá ve vyhledávání.

Proto si můžete stáhnout řadu nástrojů, které vás na problémy upozorní. Můžete je tedy rychle vyřešit a předejít negativním hodnocením a propadu v App Store.

Důležitá je průběžná péče

Pokud se chcete podobným problémům vyhnout, potřebujete stav aplikace průběžně sledovat. Snadno tak zjistíte, zda potíže souvisí například s aktualizací operačního systému nebo s novým softwarem telefonu.

A dokážete rychle reagovat.

V INITED vám s tím rádi pomůžeme. Postaráme se nejen o vývoj aplikace a její důkladné testování před publikováním v obchodech, ale také o následný servis. 

Máte tak jistotu, že vaše aplikace bude vždy v nejlepší kondici. A bude sbírat výborná hodnocení a přívádět nové uživatele.

Napište nám a získejte aplikaci, na kterou se mohou uživatelé kdykoliv spolehnout.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde Další článek PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci

Related Articles

Stůl, na kterém leží noviny v papírovém vydání a v responzivní aplikaci na tabletu a mobilním telefonu.

Dokonalé přizpůsobení a spokojení uživatelé. To přináší responzivní aplikace

19.10.2022Jaroslav Pavlíček
Ilustrační grafika mobilního telefonu s ikonami aplikací na pozadí.

No code a low code programování vs. klasický vývoj mobilní aplikace. Víte, co se víc vyplatí?

24.5.2023Jaroslav Pavlíček

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 1

20.4.2022Jana Marková

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}