+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
Mobilní telefon s velkým nápisem ERROR.

Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store

7.12.2022Jaroslav Pavlíček

Časté pády a „zamrznutí“ mobilní aplikace jsou nepříjemné pro každého uživatele. Ještě více však pro vývojáře a vydavatele aplikace. Mohou totiž výrazně zhoršit její umístění v obchodech Google Play i App Store.

Pády a „zamrznutí“ aplikace vedou nejen k nespokojenosti uživatelů, a tedy k horším recenzím, ale i k tomu, že ji daný obchod vnímá jako nekvalitní. Tyto faktory přitom zhoršují postavení aplikace v App Store a Google Play.

I proto byste měli jejímu správnému fungování věnovat pozornost.

Propad na konec vyhledávání

Pády a „zamrzání“ mobilních aplikací sledují ukazatele crash rate a app not responding rate (ANR rate), které jsou dokonce součástí Android Vitals. Tedy souboru metrik, který hodnotí kvalitu mobilních aplikací.

Pokud tyto ukazatele zaznamenají u vaší aplikace problémy, přesunou ji v Google Play mezi 25 % posledních z tisícovky nejstahovanějších.

Naprostá většina uživatelů ji tedy vůbec nenajde.

Zároveň rapidně klesne šance, že Google Play vaši aplikaci nabídne uživatelům mezi doporučenými.

Android Vitals přitom sledují crash rate a ANR rate nejen celkově, ale také u jednotlivých modelů mobilních telefonů. Pokud tedy na některém přístroji začne vaše aplikace padat častěji, v Google Play se u ní objeví varování, které uživatele upozorní na možné problémy.

Detail aplikace v Google Play, u kterého je varování před její nestabilitou.

Pokud vaše aplikace často padá nebo nereaguje na požadavky uživatelů, v Google Play se objeví varování, které odrazuje od jejího stažení. Zdroj: Android Developers Blog

Klesá hodnocení i počet stažení

Jak už jsme zmínili, problémem je i to, že uživatelé, kteří nemají s aplikací dobré zkušenosti, ji špatně ohodnotí. A obvykle přidají také negativní recenzi.

Nejen, že tak klesne celkové hodnocení aplikace, ale negativní recenze navíc ostatní uživatele od stažení odradí.

Hodnocení i počet stažení jsou přitom zásadní součásti ASO – optimalizace mobilních aplikací pro obchody. Také tyto metriky tedy výrazně promlouvají do toho, jak dobře si povedete ve vyhledávání v obchodech App Store a Google Play.

Znáte přesnou hranici

Abyste se propadu svých aplikací v obchodech vyhnuli, musíte průběžně sledovat jejich fungování. A na případné problémy včas reagovat.

Naštěstí na to máte nástroje. Například v Google Play si stačí v Play Console otevřít část věnovanou Android Vitals.

Právě v ní najdete informace o crash rate a ANR rate a můžete problémy ihned řešit.

Důležité jsou pro vás zejména následující hranice:

  • 1,09 % u crash rate
  • 0,47 % u ANR rate
  • a 8 % u crash rate či ANR rate na konkrétním modelu mobilního telefonu.

Jakmile vaše aplikace některou z těchto hodnot překoná, Google Play ji penalizuje a zhorší její postavení.

O problémech víte včas

V Play Console můžete uvedené metriky průběžně sledovat. Díky tomu vyřešíte vše ihned, jakmile začne crash rate nebo ANR rate stoupat. A nemusíte čekat, až vás systém upozorní na dosažení uvedených limitů.

K dispozici přitom máte nejen celkové statistiky, ale také údaje, které vám ukážou, u kterého telefonu či u jaké verze operačního systému má vaše aplikace problémy nejčastěji.

Díky tomu víte, kde hledat chybu. A dokážete ji včas opravit.

App Store: důležité je hlavně hodnocení

App Store sice s podobnými limity u crash rate a ANR rate nepracuje (nebo je alespoň nezveřejňuje), ovšem také u něj platí, že čím hůře aplikace funguje, tím horší získává hodnocení uživatelů. A tím víc se propadá ve vyhledávání.

Proto si můžete stáhnout řadu nástrojů, které vás na problémy upozorní. Můžete je tedy rychle vyřešit a předejít negativním hodnocením a propadu v App Store.

Důležitá je průběžná péče

Pokud se chcete podobným problémům vyhnout, potřebujete stav aplikace průběžně sledovat. Snadno tak zjistíte, zda potíže souvisí například s aktualizací operačního systému nebo s novým softwarem telefonu.

A dokážete rychle reagovat.

V INITED vám s tím rádi pomůžeme. Postaráme se nejen o vývoj aplikace a její důkladné testování před publikováním v obchodech, ale také o následný servis. 

Máte tak jistotu, že vaše aplikace bude vždy v nejlepší kondici. A bude sbírat výborná hodnocení a přívádět nové uživatele.

Napište nám a získejte aplikaci, na kterou se mohou uživatelé kdykoliv spolehnout.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde Další článek PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci

Related Articles

Grafika: žena řešící spoustu úkolů.

Spolehlivější a přehlednější: Jak se náš vývoj aplikací liší od konkurence

17.8.2022Jana Marková

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací IV

16.3.2022Jana Marková
Žena pracující se skládacím mobilem.

Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání

23.11.2022Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (21)
  • Mobilní aplikace (35)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (11)
  • Ostatní (10)
  • Top (5)
  • Trendy (30)
  • Z naší dílny (17)

Přečtěte si také

  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku
  • Vývoj mobilních aplikací v roce 2023: TOP 8 trendů, které nesmíte minout
  • 7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci
  • 5 největších novinek a trendů mezi mobilními aplikacemi v roce 2022
  • PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci
  • Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store
  • Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
  • Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání
  • App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři
  • Jak zrušit předplatné aplikací v Google Play a v App Store
  • 7 tipů, jak nastavit efektivní push notifikace
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: na čem závisí a jak se liší u freelancerů a agentur
  • Dokonalé přizpůsobení a spokojení uživatelé. To přináší responzivní aplikace
  • Příležitost pro agentury: přidejte do své nabídky mobilní aplikaci a oslovte nové klienty
  • Znáte ASO? Obdoba SEO, která pomůže vaší aplikaci vyniknout
  • Na čem závisí cena za vývoj mobilní aplikace?
  • Bezpečnější aplikace? Pomůže behaviorální biometrika

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2020 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy