+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Ruka držící mobilní telefon s nápisem 2023 Trends.

Vývoj mobilních aplikací v roce 2023: TOP 8 trendů, které nesmíte minout

4.1.2023Jaroslav Pavlíček

Víte, jak vypadá úspěšná mobilní aplikace? Je rychlá, přehledná a využívá aktuální trendy. Abyste takovou vytvořili i vy, potřebujete tedy vědět, jakým směrem se vývoj aplikací ubírá. Podívejte se proto s námi na trendy ve vývoji mobilních aplikací v roce 2023.

Zatímco některé vlivy se postupně prosazují už několik let, jiným usnadnila vzestup současná situace ve společnosti. Zejména fakt, že firmy musí více šetřit a snižovat náklady.

Zároveň však potřebují být konkurenceschopné. A ideálně konkurenci ještě předstihnout.

Podívejte se tedy, co podle nás i zahraničních expertů nejhlasitěji promluví do vývoje mobilních aplikací v roce 2023.

1. Internet of Things (IoT)

Internet věcí, neboli Internet of Things, není sice žádnou novinkou, v letošním roce se však začne prosazovat mnohem výrazněji. Roste totiž poptávka po mobilních aplikacích ve výrobních firmách, zdravotnictví či v maloobchodě a po jejich propojení s různými zařízeními.

A právě to je podstatou internetu věcí.

Mobilní aplikace a jejich využití v různých zařízeních a strojích vám umožní například zefektivnit výrobu a snížit výrobní náklady nebo lépe plánovat údržbu a předejít opotřebení jednotlivých dílů. 

2. Další rozvoj umělé inteligence

V předchozím roce zaznamenala umělá inteligence výrazný vzestup díky aplikacím, které tvoří obrázky podle zadání uživatele. Tyto aplikace si získaly obrovskou popularitu.

Dá se proto předpokládat, že také letos budou firmy klást na umělou inteligenci velký důraz.

Ve spojení se strojovým učením může pomoci zejména dalšímu rozvoji chatbotů. A také usnadnit personalizaci, kdy chatboti dokážou podle předchozího chování uživatele nabídnout například vhodný produkt či službu.

3. PWA

PWA neboli progresivním webovým aplikacím jsme se nedávno věnovali v článku PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci. A ukazuje se, že tyto aplikace budou hrát stále větší roli.

Jsou totiž určitým kompromisem mezi webovými stránkami a mobilními aplikacemi. Jednou z jejich hlavních předností je přitom nižší cena vývoje oproti klasickým mobilním aplikacím.

A právě to může být pro spoustu firem velmi důležité – zvláště v době, kdy jejich náklady rostou kvůli drahým energiím.

Díky rychlému načítání a možnosti fungovat off-line je navíc využívají i velké společnosti, jako je například Forbes, Spotify nebo Trivago.

4. Hybridní vývoj

Ze stejného důvodu jako u PWA se dá očekávat také vzestup hybridních aplikací. Tedy aplikací, které dokážou fungovat na různých platformách – typicky Android a iOS.

V jejich případě vývojáři připravují aplikaci pro různé operační systémy najednou. Vývoj je tedy rychlejší a levnější. A zároveň máte jistotu, že vše bude správně fungovat na různých telefonech a platformách.

Více se o výhodách těchto aplikací dozvíte v článku Nativní vs. hybridní aplikace. Která se vám víc vyplatí?

5. Superaplikace

Jediná aplikace, která dokáže zcela vše. Tak se dá s mírnou nadsázkou popsat účel superaplikací.

Jsou to mobilní aplikace, které v sobě kombinují funkce a možnosti několika různých aplikací. Uživatelé v nich tedy mohou zároveň:

  • nakupovat zboží, objednávat si jídlo nebo si vzít taxi,
  • nakupovat vstupenky, rezervovat si ubytování a objednat si dopravu tam i zpět
  • nebo zadávat platby, vzít si půjčku a investovat.

Podobným směrem se v předchozích letech vydaly například společnosti Uber nebo Bolt.

Zájem o superaplikace přitom stoupá. Dá se proto předpokládat, že poroste také nabídka.

6. Gamifikace

Vše nasvědčuje tomu, že velký vzestup letos čeká také gamifikaci. Přestože se v mobilních aplikacích objevuje už řadu let, její důležitost v příštích měsících poroste.

Stále větší konkurence totiž firmy nutí, aby se odlišily. A aby uživatele svými aplikacemi více zaujaly.

Zejména u mladých uživatelů hrozí, že jakmile se začnou nudit, aplikaci opustí. A sáhnou po konkurenci.

Gamifikace přitom nabízí velmi efektivní způsob, jak tomu zabránit. Dokáže uživatele vtáhnout, přesvědčit ho, aby aplikaci využíval co nejčastěji a po delší dobu.

Právě gamifikace je tak jedním z hlavních důvodů, na kterém stojí úspěch projektu Duolingo.

7. Větší důraz na bezpečnost

Bezpečnost mobilních aplikací a ochrana uživatelských dat je stále důležitější. Potvrzují to údaje serveru Statista, podle kterých by 45 % uživatelů přestalo používat aplikaci, o které by byli přesvědčení, že není bezpečná.

A navíc by stejný krok doporučili i svým přátelům.

Proto je třeba, aby aplikace nabízela opravdu silné zabezpečení. Tedy například dvoufaktorové ověření nebo odemykání otiskem prstu či snímkem tváře.

Zásadní je i důkladné testování, které ověří, že vše správně funguje a pomůže odhalit případná zranitelná místa.

8. Hlasové vyhledávání

Pro mnoho uživatelů je stále důležitější také hlasové vyhledávání. Umožní jim totiž rychlejší a pohodlnější používání aplikace.

Běžně se s ním setkáte nejen u internetových vyhledávačů, ale v zahraničí ho nabízí také řada bank. Klientům tak umožňují snadno dohledat konkrétní transakce nebo rychle odeslat novou platbu.

Myslete i na UX

Kromě zmíněných trendů se dá v roce 2023 očekávat i další rozvoj aplikací pro ohebné telefony nebo větší důraz na UX/UI u mobilních aplikací. Vzhledem k současné situaci ale předpokládáme, že prim bude hrát 8 trendů, o kterých jsme se zmínili podrobněji.

Proto na ně při vývoji své aplikace nezapomeňte. A pamatujte, že vám s nimi rádi pomůžeme i v INITED.

Napište nám, probereme, co potřebujete, a připravíme pro vás tu nejefektivnější aplikaci.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek 7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci Další článek 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}