+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Muž zvažující způsoby propagace mobilní aplikace a ukazující na velký nápis Promotion.

7 nejlepších způsobů, jak propagovat mobilní aplikaci

22.3.2023Jana Marková

Ve chvíli, kdy vytvoříte mobilní aplikaci, máte před sebou jeden důležitý úkol. Dostat ji do povědomí lidí a získat co nejvíce uživatelů. Musíte proto zvolit vhodnou strategii, jak mobilní aplikaci propagovat.

Možností, jak uživatele na novou službu upozornit, je celá řada. Ne všechny jsou ale stejně efektivní. Většina způsobů se navíc hodí jen pro určitý typ aplikací.

Proto jsme vybrali 7 variant propagace, které se vám vyplatí prakticky u jakékoliv aplikace.

1. ASO (a SEO)

Pojmy ASO a SEO mají mnoho společného. ASO se totiž zabývá optimalizací profilu vaší aplikace pro obchody s mobilními aplikacemi. Pomáhá tedy tomu, aby se vaše aplikace při vyhledávání v App Store a v Google Play umisťovala co nejvýše.

Díky tomu roste pravděpodobnost, že si ji uživatelé stáhnou.

Právě z obchodů, jako je App Store a Google Play, totiž lidé stahují mobilní aplikace nejčastěji. Proto se musíte na ASO zaměřit co nejdříve.

Na co byste měli myslet, vám prozradí náš článek Znáte ASO? Obdoba SEO, která pomůže vaší aplikaci vyniknout.

Na stejném principu jako ASO funguje SEO. S tím rozdílem, že se specializuje na internetové vyhledávače. Například na Google.

2. Webové stránky a newsletter

Na vlastní aplikaci upozorněte také na svém webu. Klienty a návštěvníky tak snadno inspirujete, aby ji vyzkoušeli.

Stačí přitom krátký článek na blogu či v sekci s novinkami. Nebo například banner, který bude aplikaci propagovat (a který můžete využít i při placené spolupráci na jiných webech).

Navíc můžete své aplikaci vytvořit vlastní stránku (landing page), kterou využijete i při SEO.

A pokud svým klientům, obchodním partnerům nebo zaměstnancům rozesíláte newslettery, nezapomeňte se v nich o aplikaci zmínit. Upozorníte tak na ni i lidi, kteří v poslední době na vašem webu nebyli. Nebo kteří zmíněný článek či banner přehlédli.

3. Sociální sítě

Při propagaci své aplikace nepodceňujte ani sociální sítě. Mají stále větší dosah, a tak dokážou oslovit řadu potenciálních klientů.

Využijte proto firemní profily a na aplikaci upozorněte.

A pokud zaměstnanci příspěvek přesdílí, dosah se ještě výrazně zvýší.

4. Placené reklamy a influenceři

Se sociálními sítěmi, webovými stránkami i obchody s mobilními aplikacemi úzce souvisí i další bod – placené reklamy. Využijete je totiž na všech zmíněných platformách.

Navíc je můžete zacílit na poměrně přesnou skupinu lidí. Tedy například na uživatele, kteří vyhledávají dané klíčové slovo. Nebo kteří odpovídají profilu vašich klientů.

Díky tomu se vaše mobilní aplikace dostane ke správným lidem.

V případě sociálních sítí ale vždy zvažte, zda se právě vaše aplikace na danou platformu hodí. Tedy zda je vaše cílová skupina stejná jako publikum, které danou síť většinou využívá.

Na druhou stranu je třeba připomenout, že tento aspekt byste si měli ujasnit už při zakládání firemního profilu na jednotlivých sítích.

Předchozí pravidlo platí i pro influencer marketing.

V jeho případě vám s propagací produktu pomohou známé osobnosti, například pochvalnou zmínkou na svých profilech na sociálních sítích.

Opět však musíte vzít v úvahu svou cílovou skupinu. A podle ní vybírat influencera, se kterým se na spolupráci dohodnete.

5. Uživatelské recenze

Důležitým prvkem při rozhodování, které aplikaci dát přednost, je také její hodnocení a uživatelské recenze (navíc jsou jedním z faktorů, který ovlivňuje ASO). Snažte se je proto aktivně získávat.

Samozřejmě za předpokladu, že budou pozitivní.

V INITED máme osvědčenou strategii, jak taková hodnocení získávat. Jak funguje, vám prozradíme v článku Jak získat aplikaci, která sbírá pětihvězdičková hodnocení.

6. Tiskové zprávy a PR články

Svou aplikaci dostanete do širšího povědomí také pomocí tiskových zpráv a PR článků. Mohou upozorňovat nejen na její vydání, ale i na nová vylepšení nebo na konkrétní případy, kde aplikace pomáhá.

Zaměřte se přitom zejména na média v oboru, který s vaší aplikací souvisí. Máte tak větší šanci na publikování tiskové zprávy. A snadněji domluvíte i spolupráci týkající se PR článků.

Navíc díky tomu oslovíte relevantní publikum. Tedy uživatele, které bude vaše aplikace opravdu zajímat.

7. Offline reklama

I když se to u mobilních aplikací může zdát paradoxní, nepodceňujte ani offline komunikační kanály. I jejich prostřednictvím můžete oslovit svou cílovou skupinu. A přimět ji ke stažení vaší aplikace.

Pokud totiž vyvíjíte například aplikaci, která dává pacientům přehled o užívaných lécích, neocenitelnou službu odvedou plakáty v čekárně u lékaře.

A aplikaci informující vaše zaměstnance o novinkách zase promujte ve firemním časopise.

Další možnosti

Jak už jsme zmínili v úvodu, existují i další cesty, jak můžete propagovat svou mobilní aplikaci. Například pomocí:

  • promo videí;
  • slevových kódů, které uživatelé v aplikaci uplatní;
  • nebo guerilla marketingu.

Tyto kroky však bývají vhodné jen pro určité typy aplikací.

Například promo videa se nejvíce vyplatí u her a další zábavních aplikací, zatímco slevové kódy dávají smysl zejména u obchodů či aplikací, které nabízejí zpoplatněný obsah.

Zároveň platí, že je vhodné jednotlivé postupy kombinovat. Dosáhnete tak maximálního efektu.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 4. Snadnější vzdělávání Další článek Lidé tráví používáním mobilních aplikací přes 5 hodin denně. Víte, co je zajímá nejvíc?

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}