Mobilní aplikace, kterou jsme vytvořili, snížila administrativní zátěž, chybovost způsobenou vlivem lidského faktoru a zrychlila prodej B2B.
Společnost I love hummus vyrábí unikátní zdravé potraviny a ve vlastní režii si řeší rozvoz do prodejen v rámci celé ČR. Řidiči každý den ráno vyrážejí do terénu, jedou předem určenou trasu, kde má každá prodejna své přesné pořadí. V minulosti dostávali připavené papíry přesně v tom pořadí, aby v nich nemuseli hledat, a postupně odebírali svrchu.
Pro další rozvoj bylo třeba najít řešení, které při růstu počtu prodejen a prodaného zboží nezvýší, ale naopak sníží administrativní zátěž. Nahrazení klasického papíru tabletem přinášelo oprávněné obavy:
Vytvořili jsme mobilní aplikaci a řidiči vyjeli. Prvních pár týdnů majitel nadšeně sledoval on-line statistiky prodejů v průběhu dne. Takový komfort před tím nebyl možný. Po čase nadšení opadlo a z aplikce se stal nástroj každodenní potřeby, bez kterého by si nikdo nedokázal práci firmy představit.
Aplikace funguje na tabletech Apple iPad, které byly vybrány pro svoji spolehlivost a odolnost.
Každé ráno provede řidič synchronizaci, kdy se mu do tabletu nahraje seznam zákazníků, trasa, kterou má jet a aktuální ceník. Potom navštěvuje jednotlivé prodejny podle pořadí, které mu aplikace sama nabízí. U každého zákazníka vidí minulé objednávky, které může zopakovat, doklady, které může opakovaně vytisknout. Prodej funguje ve více režimech podle typu obchodního vztahu – možné jsou platby v hotovosti nebo fakturou. Část zákazníků provádí jednotlivé samostatné objednávky, jiní mají jeden dodací list na celý měsíc.
Řidiči jsou vybaveni přenosnou tiskárnou, která je připojena k tabletu přes bluetooth.
Tisknou faktury, dodací listy a účtenky za hotové. Pro platby v hotovosti jsme implementovali elektronickou evidenci tržeb EET.
Jelikož se prodej uskutečňuje v terénu, není možné spoléhat na kvalitní připojení do internetu. Proto bylo nutné, aby aplikace spolehlivě fungovala i offline – bez připojení. V takovém případě se objednávka zapamatuje a odešle, až když řidič dorazí do místa, kde je připojení k dispozici.
Navržené řešení pomohlo snížit byrokracii a chybovost lidského faktoru, šetří čas a umožňuje zvyšovat kvalitu nabízených služeb. Praxe ukázala, že prodej je rychlý a řidiči s aplikací rádi pracují.
Popis a ukázka vlastní aplikace: Aplikace pro rozvoz zboží
blablabl