Nejen služba pro uživatele a prodejní kanál, ale také silný marketingový nástroj. I tak se můžeme dívat na mobilní aplikace. Prakticky každému prodejci nebo poskytovateli služeb totiž dokáže kvalitní aplikace přivést nové klienty a ty stávající motivovat k častějším objednávkám.
O tom, že jsou mobilní aplikace stále důležitější, svědčí i fakt, že každý den stráví lidé s telefonem v ruce víc než 3 hodiny. A jeho displej kontrolují skoro 60× denně.
Díky mobilním aplikacím toho využijete. S jejich pomocí totiž zastihnete své zákazníky mnohem snadněji než prostřednictvím webu nebo newsletterů.
Není to ale zdaleka jediný přínos mobilních aplikací pro váš marketing. Pomohou vám například v následujících 4 oblastech.
Mobilní aplikace pomáhá rozšířit povědomí o vaší značce hned několika způsoby. V první řadě díky tomu, že ji lidé uvidí při vyhledávání v obchodech Google Play a App Store.
Není to ale zdaleka jediná možnost.
Velmi efektivní způsob, jak dostat svou aplikaci do širšího povědomí, je zajistit, že bude předinstalovaná v telefonech určité značky nebo typu. Jako se nám to podařilo například s aplikací Odtahovka, která je předinstalovaná na telefonech Huawei.
A zapomínat nesmíte ani na sociální sítě. Právě díky jejich propojení s mobilní aplikací se o vás může dozvědět řada lidí, která vás dosud neznala.
Spokojený uživatel totiž aplikaci rád propojí se svým facebookovým účtem. A také se rád s ostatními podělí o dobré zkušenosti nebo například dosažené úspěchy (pokud v aplikaci využijete principy gamifikace).
Stačí ho k tomu vyzvat.
Jak už jsme zmínili, velkou výhodou mobilních aplikací je, že můžete snadno zastihnout své zákazníky a klienty. A platí to také obráceně. Jednoduše zastihnou i oni vás.
Bez ohledu na to, kde zrovna jsou.
Vaše služby nebo zboží si tak mohou objednat, kdykoliv si vzpomenou nebo potřebují. Díky tomu budou spokojenější a příště opět rádi sáhnou po vašich službách.
Navíc jim v aplikaci můžete některé služby nebo informace nabídnout i off-line.
Upozornit klienty na aktuální slevy, speciální nabídky nebo například nečekané odstávky. To jsou jen některé příklady, jak vám pomohou push notifikace.
Jejich obrovská výhoda je v tom, že uživatelé uvidí notifikaci ve svém telefonu. Díky tomu se o vaší nabídce opravdu dozví a nehrozí, že zapadne mezi ostatními. Jako tomu bývá například u e-mailů.
Potvrzují to i statistiky.
Zatímco open rate (míra otevření – tedy poměr otevřených zpráv) je u e-mailů v průměru 2,1 %, u push notifikací je to 20 %. Tedy 10× víc. A v některých oborech stoupá open rate až ke 30 %.
Ještě výraznější je rozdíl u click-through rate (míra prokliku z otevřených zpráv). Zatímco u e-mailů je průměrná míra prokliku 1 %, u push notifikací dosahuje 28 %. A v některých oborech se pohybuje i kolem 40 %.
Znamená to jediné. Pomocí mobilních aplikací a push notifikací můžete klienty oslovit opravdu efektivně.
Mobilní aplikace vám pomohou získat také informace o chování zákazníků. A to jak u celých cílových skupin, tak při pohledu na konkrétní uživatele. Tomu pak můžete přizpůsobit svou nabídku a různé akce.
Jednotlivým klientům tedy můžete v návaznosti na jejich chování nabídnout vhodné služby či zboží. Nebo například slevy „na míru”.
Právě díky personalizaci zvýšíte šance, že uživatel nabídku otevře. A následně ji i využije.
Například data z roku 2018 ukazují, že už základní personalizace zvýší open rate o 10 %.
Mobilní aplikace tak dokážou pomoci menším firmám i velkým korporacím.
Už jen díky publikaci v obchodech Google Play a App Store mohou výrazně zvýšit povědomí o vaší společnosti a poskytovaných službách. Navíc stačí přidat jen několik základních kroků a zvýšíte počet uživatelů i klientů.
A také své tržby.
blablabl