Na schůzkách s potenciálními klienty pravidelně dostávám jednu otázku. „Proč bychom vlastně měli mít mobilní aplikaci?“ Důvodů je celá řada a u každé společnosti mohou být jiné. Sepsali jsme proto ty hlavní. Třeba usnadní rozhodování i vám.
Řada firem stále předpokládá, že když mají webové stránky a profil na sociálních sítích, mobilní aplikaci vlastně nepotřebují. Někdy to tak skutečně může být. Ve většině případů to ale neplatí.
Mobilní aplikace totiž uživatelům nabídne možnosti, které dosud neměli. A pomůže tak:
Základní důvody, které vedou ke zmíněným benefitům, jsou dva:
Právě mobilní aplikace vám umožní maximálně využít výhody mobilních telefonů. A to hned několika způsoby.
Když si klienti, zaměstnanci nebo například obchodní partneři nainstalují vaši aplikaci do telefonu, díky ikoně mají stále před očima vaše logo. Nebo alespoň logo vaší služby.
Nehrozí tak, že by na vás zapomněli. A když cokoliv potřebují, stačí jen vzít do ruky telefon.
Ať už si chtějí:
Nevadí, že uživatel vaši aplikaci zrovna neotevře. Pomocí push notifikací ho kdykoliv upozorníte na novinky, slevy či nejrůznější akce. Upozornění přitom dostane až na telefon a nehrozí, že informace přehlédne.
Navíc můžete využít geofencingu. Tato funkčnost zaměřuje polohu uživatele. A jakmile se daný člověk dostane do zadaného okruhu, služba vykoná předem nastavenou akci. Například uživateli pošle upozornění na speciální slevu.
Pomůže tak zákazníky přilákat k návštěvě (jak přesně geofencing funguje se dozvíte v našem článku Geofencing neboli zaměřování polohy uživatelů mění svět mobilních aplikací).
Když se lidé chtějí podívat na vaše webové stránky nebo facebookový profil, potřebují připojení k internetu. U aplikace to ale nutné není. Řadu funkcí jim můžete zpřístupnit i v off-line režimu.
Můžou si tak například:
Díky mobilní aplikaci můžete také lépe poznat chování uživatelů. A následně mu přizpůsobit různé akce i fungování samotné aplikace.
Lidem tak pošlete notifikace v době, kdy víte, že jsou u telefonu nebo jim například nabídnete zboží, které se jim může hodit k předchozímu nákupu.
Zvýšíte tak šance, že uživatelé vaši nabídku opravdu využijí.
Mobilní aplikace vám pomůže i v případě, že chcete lidi přilákat k dalším návštěvám či konkrétním akci. Získáte totiž víc možností, jak uživatele motivovat.
Využijte například gamifikaci. A přilákejte uživatele k dalším návštěvám tím, že jim za jejich aktivitu dáte odznaky. K nim samozřejmě mohou být navázané i různé odměny.
Odznaky můžete přidělovat i za:
Mobilní aplikace vám také umožňuje nabídnout uživatelům funkce, se kterými klasický web pracovat neumí.
Ať už je to možnost přímo v aplikaci:
Domluvit si prostřednictvím aplikace schůzku, rovnou ji zaznamenat do kalendáře, zaznačit polohu vaší kanceláře do mapy a nastavit navigaci. Všechno z jediné aplikace a bez zbytečného přepínání jinam. I to zvládnou vaši uživatelé z mobilu.
Nemusí tak spouštět nový program nebo otevírat nové okno internetového prohlížeče, aby si vše poznamenali. Vše je tak pro ně mnohem rychlejší a jednodušší.
A spolu s tím roste šance, že vaše služby opravdu využijí.
Rozpoznání obličeje nebo otisku prstu. To jsou jedny z nejbezpečnějších způsobů přihlášení, které v současnosti známe.
V mobilu je uživatelé snadno nastaví u jakékoliv aplikace. Jejich data jsou tak chráněná lépe, než když se ke svému profilu přihlásí jen prostřednictvím hesla.
Samozřejmě že mobilní aplikace přinášejí řadu dalších výhod. Zmíněných osm ale patří k těm největším – alespoň podle našich zkušeností.
Navíc je můžete v různých obměnách uplatnit na jakýkoliv typ aplikace. Bez ohledu na to, jestli chcete klienty či obchodní partnery upozornit na novinky ve firmě, potřebujete zlepšit vnitrofiremní procesy nebo tvoříte aplikaci pro dálkové ovládání žaluzií.
blablabl