V případě, že v aplikaci nezobrazujete reklamy, není třeba dělat nic. V případě, že reklamy zobrazujete a používáte Advertising ID, potom doplňte do manifestu příslušný atribut.
Google v průběhu jara 2022 obeslal vlastníky aplikací emailem s předmětem „Action requested: Declare your Ad ID permission“. Děje se tak v souvislosti se strategií Google, v rámci které postupně povyšuje bezpečnost platformy Android. S každou další verzí se jako vývojáři setkáváme s dalšími omezeními a požadavky, které je třeba dodržet a na které je třeba reagovat.
V tuto chvíli byla do knihoven Google Play přidána možnost zakázat sdílení své identity reklamnímu systému, odhlásit se z personalizace využívající inzertní ID (opts out of personalization using advertising ID). Pokud uživatel tuto možnost využije a sdílení své identity zakáže, budou na místo AD ID vraceny samé nuly.
Dále Google přichází s požadavkem, aby v aplikacích a aktualizacích cílených na Android 13 bylo použití Advertising ID explicitně deklarováno v manifestu aplikace.
Formou poznámky Google doplňuje požadavek, aby pro účely reklamy nebyly využívány žádné jiné identifikátory zařízení a zároveň, aby reklamní identifikátor nebyl využíván pro jiné účely, než je určeno.
Na konkurenční platformě se použití reklamního identifikátoru deklaruje při publikaci do obchodu minimálně 10 let. Funkce odhlášení personalizovaných reklam byla přidána do iOS verze 10 v roce 2016. Stále je tedy co dohánět.
blablabl