3 důvody, proč publikovat aplikace v App Gallery

3 důvody, proč publikovat aplikace v App Gallery

Mobilní aplikace

App Store a Google Play. To jsou dva hlavní obchody s aplikacemi, ve kterých naši klienti publikují své aplikace. Nabízíme jim ale i třetí možnost – Huawei App Gallery. Obchod, který najdete v mobilních zařízeních společnosti Huawei, rychle roste. A proto je dobré na něj nezapomínat.

Když klientům možnost publikovat aplikace v Huawei App Gallery nabídneme, bývají překvapení. Často se přitom objevuje stejná otázka: „Vyplatí se mi to vůbec?“

Odpověď je jednoduchá: „Ano, vyplatí.“

Existují minimálně 3 dobré důvody, proč byste neměli App Gallery opomíjet.

1. Máte menší konkurenci

Platforma Huawei App Gallery vznikla teprve před pár lety jako reakce na americké sankce vůči společnosti Huawei. Jednou z nich byl totiž také zákaz využívat služby Google. Včetně obchodu Google Play.

App Gallery je tak oproti Google Play a App Store mladší. A tím pádem nabízí méně aplikací. 

To pro vás znamená jediné – menší konkurenci a větší možnost se prosadit.

Před časem toho využil například Seznam, který vydal své aplikace v App Gallery, jakmile to bylo možné. Oslovil díky tomu i dosavadní uživatele služeb Google, kteří kvůli americkým sankcím ztratili přístup k aplikacím této společnosti.

Seznam tak poměrně snadno získal nové klienty.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

2. Zaujmete více lidí

I když je App Gallery ze zmíněných platforem nejmladší, rychle se zařadila po jejich boku. A stala se třetím největším obchodem s mobilními aplikacemi na světě.

V České republice jejím prostřednictvím oslovíte zhruba tři čtvrtě milionu lidí, ke kterým byste se jinak nedostali.

Jen loni měl přitom každý 6. koupený telefon na svém těle symbol květiny a nápis HUAWEI. Celkově jsou pak mobilní telefony této značky 3. nejpoužívanější v Česku.

Sloupcový graf znázorňující oblibu jednotlivých značek telefonů.
Statistiky ukazují, že telefony Huawei stále patří mezi nejoblíbenější.

3. Zviditelníte svou aplikaci

Huawei vám navíc pomůže, aby lidé vaši aplikaci v App Gallery opravdu snadno našli. Můžete ji totiž různými způsoby promovat, a maximálně ji tak zviditelnit.

App Gallery přitom nabízí 3 možnosti reklamy:

  1. ve standardních aplikacích,
  2. v doporučených aplikacích,
  3. ve vyhledávání.

První způsob propagace funguje tak, že se vaše mobilní aplikace objeví v sekci Nové aplikace, které máme rádi (případně Nové hry, které máme rádi).

Tato sekce je v úvodní části App Gallery. Díky tomu ji uživatelé nepřehlédnou. A spolu s ní ani vaši aplikaci.

Náhledy App Gallery otevřené na záložce s aplikacemi a s hrami.
Při promování ve standardních aplikacích se vaše aplikace objeví v úvodní části App Gallery.

Promování v doporučených aplikacích se zobrazí, když uživatel poprvé spustí telefon Huawei nebo obchod App Gallery. V tu chvíli se objeví návrh aplikací doporučených k nainstalování.

U některých je navíc rovnou zvolená možnost instalace. Díky tomu roste šance, že si uživatel vaši aplikaci stáhne. A když už ji stáhne, je pravděpodobné, že ji alespoň vyzkouší.

Oslovíte tedy i lidi, ke kterým byste se jinak nedostali.

Náhled obrazovky s doporučenými aplikacemi v telefonu Huawei.
V případě propagace v doporučených aplikacích Huawei uživatelům vaši aplikaci automaticky nabídne ke stažení.

Třetím způsobem propagace je reklama ve vyhledávání. Funguje na základě klíčových slov, která ke své aplikaci (respektive k dané reklamě) přiřadíte.

Pokud uživatel takový pojem zadá do vyhledávání v App Gallery, zobrazí se na prvním místě vaše aplikace.

Náhled vyhledávání aplikací v App Gallery.
Inzerce ve vyhledávání vám pomůže, aby se vaše aplikace na dané klíčové slovo zobrazila jako první.

Plusem je, že ve všech případech využívá Huawei App Gallery model cost per download. Platíte tedy pouze za reálné stažení aplikace.

Bonusový důvod: předinstalované aplikace

Existuje ještě jeden způsob, jak lépe zaujmete nové uživatele. Stačí zajistit předinstalování své aplikace do nových telefonů Huawei.

Každý, kdo si koupí mobil od Huawei, má díky tomu automaticky k dispozici i vaši aplikaci. A může ji využít, kdykoliv potřebuje – aniž by ji musel hledat, stahovat a instalovat.

Získáte tak zajímavou výhodu. Zvlášť pokud se pohybujete ve vysoce konkurenčním prostředí.

Právě tuto cestu využila například aplikace Odtahovka, u které jsme zajistili předinstalování do telefonů Huawei.

Více klientů na dosah ruky

Publikování aplikace v App Gallery vám tedy umožní oslovit mnohem větší množství potenciálních uživatelů a klientů. A s výrazně menší konkurencí než v Google Play nebo App Store.

Proto se vyplatí tuto možnost využít. Tím spíše, že náklady jsou zanedbatelné – zejména v porovnání s přínosy.

Se vším vám navíc rádi pomůžeme u nás v INITED. Ozvěte se nám a postaráme se o vše od vývoje aplikace až po její vydání a následný servis.

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...