5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita AI chatů nebo aplikací pro tvorbu obrázků totiž rozvoji této technologie výrazně nahrává. A přináší spoustu možností, jak ji využijete i vy.

Umělá inteligence přitom patří k vývoji mobilních aplikací už několik let. Je základem hlasových asistentů nebo bezpečnostních prvků, jako je například rozpoznání obličeje.

Dlouhodobě ji využívají i ty největší světové firmy – včetně Amazonu nebo eBaye, kterým pomáhá zlepšit uživatelskou zkušenost. Ať už pomocí personalizace, nebo zkvalitněním zákaznické podpory.

Uplatnění ale najde i u menších firem a projektů. Pomůže vám totiž například s:

  • analýzou uživatelského chování,
  • komunikací s klienty,
  • kontrolou kvality,
  • lokalizací do různých jazyků 
  • nebo s úpravou fotografií a videa.

1. Analýza uživatelského chování

Mobilní aplikace vám umožní získat mnoho dat o uživatelích. Díky nim lépe poznáte jejich zájmy či chování a můžete tomu přizpůsobit nabídku pro konkrétní cílové skupiny i jednotlivé uživatele.

Problém je v tom, že očištění dat, jejich analýza a následná reakce jsou velmi náročné. A stojí mnoho času.

Umělá inteligence všechny kroky výrazně zrychlí a zjednoduší.

Automaticky:

  • vyfiltruje vhodná data, 
  • zanalyzuje je,
  • připraví vhodnou nabídku
  • a podle předem nastavených pravidel ji rozešle odpovídajícím cílovým skupinám a uživatelům.

Kromě toho dokáže také zlepšit zabezpečení uživatelského účtu pomocí behaviorální biometriky.

Nebo rychle upozorní na opakující se stížnosti, které se týkají některého z vašich produktů.

Můžete je tak rychleji řešit. A předejít dalším problémům (a propadům tržeb).

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

2. Komunikace s klienty

Ano, řeč je o známých chatbotech. Jak už jsme před časem upozornili, právě AI chatboti vám pomohou získat úspěšnou aplikaci. Stačí je do ní jen integrovat.

Zajistí vám mimo jiné:

  • stále dostupnou a kvalitní zákaznickou podporu,
  • snazší získávání zpětné vazby
  • nebo zlepší prodej tím, že uživatelům poradí a nasměrují je na vhodný produkt či službu.

3. Kontrola kvality

Nedávno jste mohli zaznamenat zprávy o tom, jak umělá inteligence umí diagnostikovat rakovinu mnohem přesněji než lidé. Rozezná totiž zákonitosti, které lidem unikají.

I když je na podobné využití umělé inteligence ve zdravotnických aplikacích ještě brzy, ukazuje to velký potenciál, který tato technologie má. A který využijete například ve výrobě.

Umělá inteligence dokáže u vašich produktů rozeznat i drobné odchylky oproti standardu. A pomůže vám odhalit výrobní vady.

Díky tomu se vyhnete zbytečným reklamacím i negativním recenzím.

Stejným způsobem AI využijete také v pojišťovnictví, a to k diagnostice škod na základě zaslaných fotografií.

4. Lokalizace aplikací

Umělá inteligence se rychle rozvíjí i v překladatelské oblasti. Dokáže tak stále přesněji překládat různé fráze, a to s přihlédnutím ke kontextu.

Díky tomu vám výrazně zrychlí a usnadní lokalizaci aplikace do různých jazyků.

Navíc umí lépe reagovat na dotazy, které lidé zadají do vyhledávání. Zvládá totiž pracovat i s výrazy v jiných jazycích.

Kromě toho nabízí i kontextuální vyhledávání, se kterým uživatelé rychleji najdou, co potřebují.

5. Úprava fotografií a videa

V oblasti fotografií a videa se umělá inteligence používá již poměrně dlouho, když pomáhá například s nastavením vhodných expozičních parametrů snímané scény. Stále více se ale prosazuje i při editaci snímků a videoklipů.

Kromě jiného ji využívá i známý Adobe Photoshop.

AI v něm pomáhá například s:

  • retušemi,
  • úpravou expozice,
  • odstraněním rušivých prvků ze snímku
  • nebo naopak s přidáním nových objektů na fotografii.

Zvládá tedy i poměrně složité postupy, které fotografům zaberou dost času. Díky tomu jim umělá inteligence výrazně zrychlí práci. A usnadní i tvorbu složitých koláží či grafik.

Jak AI využít? Poradíme vám

Možností, které umělá inteligence nabízí, je samozřejmě více. A bude jich stále přibývat. Zmíněná pětice ale bude i v blízké budoucnosti patřit k tomu nejzajímavějšímu a nejoblíbenějšímu, co AI přináší.

Vyplatí se proto zvážit, zda a jak využijete umělou inteligenci i ve své mobilní aplikaci.

V INITED vám s tím rádi poradíme. Napište nám a probereme detaily.

Sdílejte článek
Jana Marková
Jana Marková

Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Cena vývoje mobilní aplikace

Kolik stojí vývoj mobilní aplikace? To je asi jedna z nejčastějších otázek, se kterou se setkává každý vývojář. Cena za vývoj mobilní aplikace však závisí...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Mobilní aplikace za méně než 100 000 Kč? Řešením je zabalení webu do aplikace
Nezařazené
Mobilní aplikace za méně než 100 000 Kč? Řešením je zabalení webu do aplikace

Věděli jste, že i střední nebo menší firma může mít vlastní aplikaci v App Store nebo Google Play bez astronomických nákladů a složitého vývoje? Řešení, které...

Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
Mobilní aplikace
Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci

Se slovem widget jste se už pravděpodobně setkali. A pokud máte chytrý mobilní telefon, tak jste na widgety zcela určitě narazili i v praxi. Jsou...

Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
Mobilní aplikace
Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde

Objevte klíčové funkce mobilní aplikace pro konferenci, které zlepší orientaci, komunikaci i zážitek účastníkůPlánujete konferenci a chcete, aby šlapala jako hodinky? Pak se vám může...

Aktualizace aplikací pro Android a iOS: Jak často jsou potřeba a proč je nepodceňovat
Mobilní aplikace
Aktualizace aplikací pro Android a iOS: Jak často jsou potřeba a proč je nepodceňovat

„Vaše aplikace bude smazána.“ Taková informace je noční můrou každého vydavatele – a může vás potkat rychleji, než čekáte. Stačí, když aplikaci neaktualizujete. Naše zkušenosti...

Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Novinky ze světa mobilních aplikací každý měsíc na vašem e-mailu.