5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita AI chatů nebo aplikací pro tvorbu obrázků totiž rozvoji této technologie výrazně nahrává. A přináší spoustu možností, jak ji využijete i vy.

Umělá inteligence přitom patří k vývoji mobilních aplikací už několik let. Je základem hlasových asistentů nebo bezpečnostních prvků, jako je například rozpoznání obličeje.

Dlouhodobě ji využívají i ty největší světové firmy – včetně Amazonu nebo eBaye, kterým pomáhá zlepšit uživatelskou zkušenost. Ať už pomocí personalizace, nebo zkvalitněním zákaznické podpory.

Uplatnění ale najde i u menších firem a projektů. Pomůže vám totiž například s:

  • analýzou uživatelského chování,
  • komunikací s klienty,
  • kontrolou kvality,
  • lokalizací do různých jazyků 
  • nebo s úpravou fotografií a videa.

1. Analýza uživatelského chování

Mobilní aplikace vám umožní získat mnoho dat o uživatelích. Díky nim lépe poznáte jejich zájmy či chování a můžete tomu přizpůsobit nabídku pro konkrétní cílové skupiny i jednotlivé uživatele.

Problém je v tom, že očištění dat, jejich analýza a následná reakce jsou velmi náročné. A stojí mnoho času.

Umělá inteligence všechny kroky výrazně zrychlí a zjednoduší.

Automaticky:

  • vyfiltruje vhodná data, 
  • zanalyzuje je,
  • připraví vhodnou nabídku
  • a podle předem nastavených pravidel ji rozešle odpovídajícím cílovým skupinám a uživatelům.

Kromě toho dokáže také zlepšit zabezpečení uživatelského účtu pomocí behaviorální biometriky.

Nebo rychle upozorní na opakující se stížnosti, které se týkají některého z vašich produktů.

Můžete je tak rychleji řešit. A předejít dalším problémům (a propadům tržeb).

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

2. Komunikace s klienty

Ano, řeč je o známých chatbotech. Jak už jsme před časem upozornili, právě AI chatboti vám pomohou získat úspěšnou aplikaci. Stačí je do ní jen integrovat.

Zajistí vám mimo jiné:

  • stále dostupnou a kvalitní zákaznickou podporu,
  • snazší získávání zpětné vazby
  • nebo zlepší prodej tím, že uživatelům poradí a nasměrují je na vhodný produkt či službu.

3. Kontrola kvality

Nedávno jste mohli zaznamenat zprávy o tom, jak umělá inteligence umí diagnostikovat rakovinu mnohem přesněji než lidé. Rozezná totiž zákonitosti, které lidem unikají.

I když je na podobné využití umělé inteligence ve zdravotnických aplikacích ještě brzy, ukazuje to velký potenciál, který tato technologie má. A který využijete například ve výrobě.

Umělá inteligence dokáže u vašich produktů rozeznat i drobné odchylky oproti standardu. A pomůže vám odhalit výrobní vady.

Díky tomu se vyhnete zbytečným reklamacím i negativním recenzím.

Stejným způsobem AI využijete také v pojišťovnictví, a to k diagnostice škod na základě zaslaných fotografií.

4. Lokalizace aplikací

Umělá inteligence se rychle rozvíjí i v překladatelské oblasti. Dokáže tak stále přesněji překládat různé fráze, a to s přihlédnutím ke kontextu.

Díky tomu vám výrazně zrychlí a usnadní lokalizaci aplikace do různých jazyků.

Navíc umí lépe reagovat na dotazy, které lidé zadají do vyhledávání. Zvládá totiž pracovat i s výrazy v jiných jazycích.

Kromě toho nabízí i kontextuální vyhledávání, se kterým uživatelé rychleji najdou, co potřebují.

5. Úprava fotografií a videa

V oblasti fotografií a videa se umělá inteligence používá již poměrně dlouho, když pomáhá například s nastavením vhodných expozičních parametrů snímané scény. Stále více se ale prosazuje i při editaci snímků a videoklipů.

Kromě jiného ji využívá i známý Adobe Photoshop.

AI v něm pomáhá například s:

  • retušemi,
  • úpravou expozice,
  • odstraněním rušivých prvků ze snímku
  • nebo naopak s přidáním nových objektů na fotografii.

Zvládá tedy i poměrně složité postupy, které fotografům zaberou dost času. Díky tomu jim umělá inteligence výrazně zrychlí práci. A usnadní i tvorbu složitých koláží či grafik.

Jak AI využít? Poradíme vám

Možností, které umělá inteligence nabízí, je samozřejmě více. A bude jich stále přibývat. Zmíněná pětice ale bude i v blízké budoucnosti patřit k tomu nejzajímavějšímu a nejoblíbenějšímu, co AI přináší.

Vyplatí se proto zvážit, zda a jak využijete umělou inteligenci i ve své mobilní aplikaci.

V INITED vám s tím rádi poradíme. Napište nám a probereme detaily.

Sdílejte článek
Jana Marková
Jana Marková

Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Ilustrační grafika s penězi, zlatou cihlou a názvem článku.
Cena vývoje mobilní aplikace 2024

Kolik stojí vývoj mobilní aplikace? To je asi jedna z nejčastějších otázek, se kterou se setkává každý vývojář. Cena za vývoj mobilní aplikace však závisí...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...