Aplikace je hotová, publikovaná a má své uživatele. Stále jí ale něco chybí. Je vám to povědomé? V tom případě vám přijdou vhod vylepšení, která pomohou přitáhnout více klientů, zvýšit jejich věrnost nebo vylepšit vaše tržby.
Konkrétní způsob, jak zefektivnit mobilní aplikaci, záleží vždy na tom:
Někdy si tak vystačíte jen s jednoduchými úpravami, zatímco jindy se vyplatí komplexnější řešení.
Představíme vám proto 7 věcí, které se v praxi nejvíce osvědčily nám a našim klientům.
Pokud se uživatelé do vaší aplikace potřebují přihlásit, zkuste jim to co nejvíce usnadnit. I taková drobnost je totiž může přesvědčit, aby se vraceli častěji.
Pomůže vám implementace přihlašování pomocí profilů na Facebooku a Googlu (a samozřejmě také Apple ID, které je u zařízení se systémem iOS povinné). Uživatelé díky tomu nemusí stále dokola zadávat svůj e-mail a heslo a stačí jim jen kliknout na příslušnou ikonu.
Aby se aplikace dobře používala, musí se přizpůsobit každému zařízení. Bez ohledu na to, jestli ji uživatelé spustí na telefonu, či tabletu.
Přesně to umí responzivní aplikace.
Lidé v ní vždy dobře vidí všechny potřebné prvky, a mohou tak aplikaci snadno ovládat. Bez ohledu na to, na jakém zařízení ji spustí a jak jej otočí.
Texty, obrázky, tlačítka i další prvky se vždy přizpůsobí situaci. A to jak rozložením, tak velikostí. Klient tedy nikdy nemusí hledat tlačítko, na které chtěl právě kliknout.
Díky tomu bude spokojenější. A máte větší šanci, že dá vaší aplikaci dobré hodnocení, a pomůže vám tak získat nové uživatele.
Další zdánlivou maličkostí, která ale dokáže výrazně zvýšit pohodlí uživatelů – a tím i jejich spokojenost s aplikací – je tmavý režim. Zaručí, že se bude aplikace příjemně používat i ve tmavých místnostech nebo před spaním.
Tmavý režim totiž neruší okolí, méně z něj bolí oči a díky redukci modrého světla nekomplikuje usínání.
A navíc – zdaleka ne každá mobilní aplikace ho má. Pokud jej tedy do té své zařadíte, bude vypadat exkluzivněji.
Pokud chcete uživatele přesvědčit k častějšímu používání vaší aplikace, návštěvám vašeho podniku nebo například k větším nákupům, push notifikace jsou neocenitelným pomocníkem.
Musíte udělat jen jedno – push notifikace správně nastavit.
Tedy tak, aby:
Lidé jsou hraví. A i ta nejserióznější aplikace toho může využít. Jak? Pomocí gamifikace.
Gamifikace totiž využívá psychologické principy z různých her k tomu, aby povzbudila určité uživatelské chování. Motivuje tak například k:
Využijete ji tak prakticky v jakékoliv aplikaci, ve které chcete uživatele udržet co nejdéle, nebo ve které ho potřebujete motivovat k určitému chování.
Jak už jsme zmínili v části věnované push notifikacím, důležité je uživatele oslovit ve správný čas. A právě to dokáže geofencing.
Uživateli totiž automaticky pošle notifikaci ve chvíli, kdy vstoupí do dané oblasti. Tedy pokud se například objeví v blízkosti vaší pobočky.
Jakmile se tak stane, uživatel dostane na mobilní telefon upozornění na vaši aktuální akci nebo například připomenutí, že by se měl objednat na další schůzku. Výrazně tak zvýšíte šanci, že k vám daný člověk opravdu dorazí.
Rozšířená realita v mobilních aplikacích je poměrně specifickou záležitostí. Přesto se ji v řadě případů vyplatí využít, a usnadnit tak klientům výběr nebo je přesvědčit k nákupu.
Stačí, když jim umožníte, aby si pomocí rozšířené reality vyzkoušeli vaše zboží na vlastní kůži.
Uživatel si prostřednictvím aplikace vyfotí například sebe nebo svůj obývák a hned vidí, jak mu bude slušet nabízené tričko nebo jak bude u něj doma vypadat nová sedací souprava.
A pokud je vaše firma či pobočka ve větším areálu nebo například v obchodním centru, rozšířená realita lidem usnadní orientaci. Vždy vás tak snadno najdou.
Z naší zkušenosti se v mobilních aplikacích vyplatí ještě jedna věc – pravidelný sběr zpětné vazby. Nespokojené uživatele tak „zachytíte“ dříve, než vám dají špatné hodnocení v Google Play nebo v App Store. A můžete jejich problémy vyřešit – nebo alespoň vše vysvětlit a zmírnit jejich frustraci.
Spokojené uživatele zase motivujete, aby vás v hodnocení pochválili. A zvýšili tak reputaci vaší aplikace.
S přidáním formuláře pro zpětnou vazbu vám samozřejmě rádi pomůžeme i v INITED. Stejně jako s jakýmkoliv dalším vylepšením vaší aplikace.
Jednoduše nám napište a společně najdeme ten nejlepší způsob, jak vaši aplikaci dostat na vyšší úroveň.
blablabl