+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Grafika s mobilním telefonem, do kterého jeřáb přidává ikony nových aplikací.

7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci

1.1.2023Jaroslav Pavlíček

Aplikace je hotová, publikovaná a má své uživatele. Stále jí ale něco chybí. Je vám to povědomé? V tom případě vám přijdou vhod vylepšení, která pomohou přitáhnout více klientů, zvýšit jejich věrnost nebo vylepšit vaše tržby.

Konkrétní způsob, jak zefektivnit mobilní aplikaci, záleží vždy na tom:

  • co aplikace umí,
  • proč vznikla
  • a co od ní čekáte.

Někdy si tak vystačíte jen s jednoduchými úpravami, zatímco jindy se vyplatí komplexnější řešení.

Představíme vám proto 7 věcí, které se v praxi nejvíce osvědčily nám a našim klientům.

1. Přihlášení přes Facebook a Google

Pokud se uživatelé do vaší aplikace potřebují přihlásit, zkuste jim to co nejvíce usnadnit. I taková drobnost je totiž může přesvědčit, aby se vraceli častěji.

Pomůže vám implementace přihlašování pomocí profilů na Facebooku a Googlu (a samozřejmě také Apple ID, které je u zařízení se systémem iOS povinné). Uživatelé díky tomu nemusí stále dokola zadávat svůj e-mail a heslo a stačí jim jen kliknout na příslušnou ikonu.

2. Přizpůsobte aplikaci mobilu i tabletu

Aby se aplikace dobře používala, musí se přizpůsobit každému zařízení. Bez ohledu na to, jestli ji uživatelé spustí na telefonu, či tabletu.

Přesně to umí responzivní aplikace.

Lidé v ní vždy dobře vidí všechny potřebné prvky, a mohou tak aplikaci snadno ovládat. Bez ohledu na to, na jakém zařízení ji spustí a jak jej otočí.

Texty, obrázky, tlačítka i další prvky se vždy přizpůsobí situaci. A to jak rozložením, tak velikostí. Klient tedy nikdy nemusí hledat tlačítko, na které chtěl právě kliknout.

Díky tomu bude spokojenější. A máte větší šanci, že dá vaší aplikaci dobré hodnocení, a pomůže vám tak získat nové uživatele.

3. Přidejte tmavý režim

Další zdánlivou maličkostí, která ale dokáže výrazně zvýšit pohodlí uživatelů – a tím i jejich spokojenost s aplikací – je tmavý režim. Zaručí, že se bude aplikace příjemně používat i ve tmavých místnostech nebo před spaním.

Tmavý režim totiž neruší okolí, méně z něj bolí oči a díky redukci modrého světla nekomplikuje usínání.

A navíc – zdaleka ne každá mobilní aplikace ho má. Pokud jej tedy do té své zařadíte, bude vypadat exkluzivněji.

4. Správně nastavené push notifikace

Pokud chcete uživatele přesvědčit k častějšímu používání vaší aplikace, návštěvám vašeho podniku nebo například k větším nákupům, push notifikace jsou neocenitelným pomocníkem.

Musíte udělat jen jedno – push notifikace správně nastavit.

Tedy tak, aby:

  • každému uživateli poslaly relevantní nabídku,
  • každému přišly ve správný čas,
  • mluvily k lidem správným jazykem
  • nebo aby jim přesně řekly, co mají udělat.

5.  Přidejte hravost

Lidé jsou hraví. A i ta nejserióznější aplikace toho může využít. Jak? Pomocí gamifikace.

Gamifikace totiž využívá psychologické principy z různých her k tomu, aby povzbudila určité uživatelské chování. Motivuje tak například k:

  • častějšímu používání aplikace – odměnami za každodenní používání,
  • prodloužení doby strávené v aplikaci – odměnami za využívání určitých funkcí
  • nebo k větším nákupům – odměnami/body odstupňovanými podle útraty.

Využijete ji tak prakticky v jakékoliv aplikaci, ve které chcete uživatele udržet co nejdéle, nebo ve které ho potřebujete motivovat k určitému chování.

6. Ozvěte se ve správný čas

Jak už jsme zmínili v části věnované push notifikacím, důležité je uživatele oslovit ve správný čas. A právě to dokáže geofencing.

Uživateli totiž automaticky pošle notifikaci ve chvíli, kdy vstoupí do dané oblasti. Tedy pokud se například objeví v blízkosti vaší pobočky.

Jakmile se tak stane, uživatel dostane na mobilní telefon upozornění na vaši aktuální akci nebo například připomenutí, že by se měl objednat na další schůzku. Výrazně tak zvýšíte šanci, že k vám daný člověk opravdu dorazí.

7. Využijte rozšířenou realitu

Rozšířená realita v mobilních aplikacích je poměrně specifickou záležitostí. Přesto se ji v řadě případů vyplatí využít, a usnadnit tak klientům výběr nebo je přesvědčit k nákupu.

Stačí, když jim umožníte, aby si pomocí rozšířené reality vyzkoušeli vaše zboží na vlastní kůži.

Uživatel si prostřednictvím aplikace vyfotí například sebe nebo svůj obývák a hned vidí, jak mu bude slušet nabízené tričko nebo jak bude u něj doma vypadat nová sedací souprava.

A pokud je vaše firma či pobočka ve větším areálu nebo například v obchodním centru, rozšířená realita lidem usnadní orientaci. Vždy vás tak snadno najdou.

Bonusový tip: Myslete na zpětnou vazbu

Z naší zkušenosti se v mobilních aplikacích vyplatí ještě jedna věc – pravidelný sběr zpětné vazby. Nespokojené uživatele tak „zachytíte“ dříve, než vám dají špatné hodnocení v Google Play nebo v App Store. A můžete jejich problémy vyřešit – nebo alespoň vše vysvětlit a zmírnit jejich frustraci.

Spokojené uživatele zase motivujete, aby vás v hodnocení pochválili. A zvýšili tak reputaci vaší aplikace.

S přidáním formuláře pro zpětnou vazbu vám samozřejmě rádi pomůžeme i v INITED. Stejně jako s jakýmkoliv dalším vylepšením vaší aplikace.

Jednoduše nám napište a společně najdeme ten nejlepší způsob, jak vaši aplikaci dostat na vyšší úroveň.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek 5 největších novinek a trendů mezi mobilními aplikacemi v roce 2022 Další článek Vývoj mobilních aplikací v roce 2023: TOP 8 trendů, které nesmíte minout

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}