Firmu jsme zbavili papírů a zrychlili prodej zboží

Firmu jsme zbavili papírů a zrychlili prodej zboží

Z naší dílny

Mobilní aplikace, kterou jsme vytvořili, snížila administrativní zátěž, chybovost způsobenou vlivem lidského faktoru a zrychlila prodej B2B.

Společnost I love hummus vyrábí unikátní zdravé potraviny a ve vlastní režii si řeší rozvoz do prodejen v rámci celé ČR. Řidiči každý den ráno vyrážejí do terénu, jedou předem určenou trasu, kde má každá prodejna své přesné pořadí. V minulosti dostávali připavené papíry přesně v tom pořadí, aby v nich nemuseli hledat, a postupně odebírali svrchu.

Rychlost realizace prodeje na prodejně byla kritická – jednak z pohledu lecky obtížného parkování a jednak z pohledu počtu prodejů, které bylo třeba v rámci trasy stihnout. Šlo o sekundy. Kde bylo potřeba, předali fakturu, jinde se doplnil dodací list. Celý systém fungoval dobře až na to, že koncem každého měsíce bylo potřeba přepsat všechny papíry do počítače. I když se člověk snažil sebevíc, chybu prostě udělal. Nehledě na to, kolik času to zabralo.

Pro další rozvoj bylo třeba najít řešení, které při růstu počtu prodejen a prodaného zboží nezvýší, ale naopak sníží administrativní zátěž. Nahrazení klasického papíru tabletem přinášelo oprávněné obavy:

  • nebude to pomalejší?
  • nebude to pro řidiče složitější?
  • co když to celé spadne?
  • co když se tablet rozbije?
  • bude v případě sporu považován podpis v elektronické podobě za důvěryhodný důkaz?

Vytvořili jsme mobilní aplikaci a řidiči vyjeli. Prvních pár týdnů majitel nadšeně sledoval on-line statistiky prodejů v průběhu dne. Takový komfort před tím nebyl možný. Po čase nadšení opadlo a z aplikce se stal nástroj každodenní potřeby, bez kterého by si nikdo nedokázal práci firmy představit.

Aplikace funguje na tabletech Apple iPad, které byly vybrány pro svoji spolehlivost a odolnost.

Každé ráno provede řidič synchronizaci, kdy se mu do tabletu nahraje seznam zákazníků, trasa, kterou má jet a aktuální ceník. Potom navštěvuje jednotlivé prodejny podle pořadí, které mu aplikace sama nabízí. U každého zákazníka vidí minulé objednávky, které může zopakovat, doklady, které může opakovaně vytisknout. Prodej funguje ve více režimech podle typu obchodního vztahu – možné jsou platby v hotovosti nebo fakturou. Část zákazníků provádí jednotlivé samostatné objednávky, jiní mají jeden dodací list na celý měsíc.
Řidiči jsou vybaveni přenosnou tiskárnou, která je připojena k tabletu přes bluetooth.
Tisknou faktury, dodací listy a účtenky za hotové. Pro platby v hotovosti jsme implementovali elektronickou evidenci tržeb EET.

Jelikož se prodej uskutečňuje v terénu, není možné spoléhat na kvalitní připojení do internetu. Proto bylo nutné, aby aplikace spolehlivě fungovala i offline – bez připojení. V takovém případě se objednávka zapamatuje a odešle, až když řidič dorazí do místa, kde je připojení k dispozici.

Navržené řešení pomohlo snížit byrokracii a chybovost lidského faktoru, šetří čas a umožňuje zvyšovat kvalitu nabízených služeb. Praxe ukázala, že prodej je rychlý a řidiči s aplikací rádi pracují.

Popis a ukázka vlastní aplikace: Aplikace pro rozvoz zboží

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...

Novinky ze světa mobilních aplikací každý měsíc na vašem e-mailu.