Jak oslovit klienty? 61 % firem preferuje push notifikace

Jak oslovit klienty? 61 % firem preferuje push notifikace

Jaký je nejlepší kanál k oslovení uživatelů? Push notifikace v mobilním telefonu. Shodlo se na tom 61 % manažerů, obchodních zástupců a dalších představitelů světových firem. Až na další místa zařadili e-maily nebo například SMS zprávy.

Na význam push notifikací v mobilu upozornil průzkum společnosti OneSignal. Pracoval přitom jak s odpověďmi od více než 500 respondentů, tak se statistikami, které pocházejí z více než 10 miliard zpráv odeslaných prostřednictvím OneSignalu.

Ze získaných dat vyplývá, že důležitost push notifikací stále roste.

Lidé totiž tráví v mobilních aplikacích stále více času. A právě push notifikace jsou vhodným způsobem, jak tyto uživatele oslovit a přivést k požadované akci. Ať už je to nákup, zaslání dotazu nebo například návštěva pobočky.

Push notifikace v mobilu navíc lidé okamžitě vidí. Díky tomu nehrozí, že zapadnou mezi dalšími zprávami – jako je tomu například u e-mailu.

I proto jsou push notifikace nejlepším způsobem, jak znovu oslovit uživatele. Většina firem je vnímá jako mnohem efektivnější než například e-maily, webové push notifikace nebo SMS zprávy.

Graf hodnotící důležitost jednotlivých kanálů v komunikaci se zákazníky.
Při hodnocení důležitosti jednotlivých kanálů pro komunikaci s klientem se push notifikace umístily na prvním místě s hodnocením 6,25 bodu ze 7. Druhý e-mail měl přitom jen 5,03 bodu. Zdroj: OneSignal

Pomáhají udržet klienty a zvýšit tržby

Představitelé oslovených společností se shodují, že velkou výhodou push notifikací v mobilu je také jejich univerzálnost.

Proto je využívají:

  • jak pro takzvané transakční zprávy (tedy automatické zprávy potvrzující například odeslání objednávky),
  • tak pro marketingová sdělení (tedy nabídky speciálních akcí, slev a podobně).
Graf ukazující typy zpráv rozesílaných různými kanály.
Průzkum OneSignalu ukázal, že víc než dvě třetiny firem využívají mobilní push notifikace k šíření marketingových sdělení a ke kombinaci marketingových a transakčních zpráv. Zdroj: OneSignal

Hlavní síla push notifikací je však zejména v marketingových zprávách. Efektivně osloví uživatele, přinesou mu vhodnou nabídku a přimějí ho k interakci i k dalšímu nákupu.

Díky tomu si firmy dokážou dlouhodobě udržet své zákazníky.

To je přitom velmi důležité. Věrní zákazníci totiž utrácejí více a častěji než noví klienti.

Údaje společnosti Bain & Company dokonce ukazují, že zvýšení retence zákazníků o 5 % přináší růst příjmů o 25–95 %.

Graf porovnávající nejefektivnější kanály z pohledu opětovného navázání interakce se zákazníkem.
Víc než 40 % firem vnímá push notifikace jako nejefektivnější kanál k navázání opětovného kontaktu se svými zákazníky. Zdroj: OneSignal
Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Důležitá je také personalizace

Myslete také na to, že stále větší roli hraje personalizace. Skoro dvě třetiny zákazníků dokáže personalizovaná nabídka přivést k dalšímu nákupu.

A ve spojení se segmentací zvyšuje engagement (tedy vyvolává interakci se zákazníkem) o 83 %.

Nestačí však pouhé oslovení jménem či příjmením, důležité je přijít s produkty či službami „na míru“. Tedy na základě předchozích nákupů a chování uživatele vytvořit novou a vhodnou nabídku.

Z údajů OneSignalu totiž vyplývá, že u notifikací s personalizovaným obsahem byla míra zaujetí (engagement rate) o 259 %vyšší než u obecných zpráv.

55 % firem vidí budoucnost v push notifikacích

Většina oslovených se také shodla, že push notifikace v mobilu budou nejdůležitějším kanálem v komunikaci s klienty i v následujících letech.

Graf zobrazující nejdůležitější komunikační kanály v příštích 2 letech.
Push notifikace v mobilním telefonu vnímá jako nejdůležitější komunikační kanál budoucnosti téměř 55 % firem. Zdroj: OneSignal

Na push notifikace je proto potřeba myslet už při vývoji mobilní aplikace. Nebo je do ní implementovat při nejbližší aktualizaci. Pomůžou vám totiž získat věrnější klienty, kteří budou častěji využívat vaše služby.

Rádi vám s tím pomůžeme i my v INITED. Napište nám a připravíme mobilní aplikaci, se kterou oslovíte klienty efektivně a kdykoliv potřebujete. Nebo vaši současnou aplikaci aktualizujeme a push notifikace do ní doplníme.

A navíc si sami zvolíte, zda dáte přednost řešení na míru, nebo využijete právě OneSignal.

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...