Jaký je nejlepší kanál k oslovení uživatelů? Push notifikace v mobilním telefonu. Shodlo se na tom 61 % manažerů, obchodních zástupců a dalších představitelů světových firem. Až na další místa zařadili e-maily nebo například SMS zprávy.
Na význam push notifikací v mobilu upozornil průzkum společnosti OneSignal. Pracoval přitom jak s odpověďmi od více než 500 respondentů, tak se statistikami, které pocházejí z více než 10 miliard zpráv odeslaných prostřednictvím OneSignalu.
Ze získaných dat vyplývá, že důležitost push notifikací stále roste.
Lidé totiž tráví v mobilních aplikacích stále více času. A právě push notifikace jsou vhodným způsobem, jak tyto uživatele oslovit a přivést k požadované akci. Ať už je to nákup, zaslání dotazu nebo například návštěva pobočky.
Push notifikace v mobilu navíc lidé okamžitě vidí. Díky tomu nehrozí, že zapadnou mezi dalšími zprávami – jako je tomu například u e-mailu.
I proto jsou push notifikace nejlepším způsobem, jak znovu oslovit uživatele. Většina firem je vnímá jako mnohem efektivnější než například e-maily, webové push notifikace nebo SMS zprávy.
Při hodnocení důležitosti jednotlivých kanálů pro komunikaci s klientem se push notifikace umístily na prvním místě s hodnocením 6,25 bodu ze 7. Druhý e-mail měl přitom jen 5,03 bodu. Zdroj: OneSignal
Představitelé oslovených společností se shodují, že velkou výhodou push notifikací v mobilu je také jejich univerzálnost.
Proto je využívají:
Průzkum OneSignalu ukázal, že víc než dvě třetiny firem využívají mobilní push notifikace k šíření marketingových sdělení a ke kombinaci marketingových a transakčních zpráv. Zdroj: OneSignal
Hlavní síla push notifikací je však zejména v marketingových zprávách. Efektivně osloví uživatele, přinesou mu vhodnou nabídku a přimějí ho k interakci i k dalšímu nákupu.
Díky tomu si firmy dokážou dlouhodobě udržet své zákazníky.
To je přitom velmi důležité. Věrní zákazníci totiž utrácejí více a častěji než noví klienti.
Údaje společnosti Bain & Company dokonce ukazují, že zvýšení retence zákazníků o 5 % přináší růst příjmů o 25–95 %.
Víc než 40 % firem vnímá push notifikace jako nejefektivnější kanál k navázání opětovného kontaktu se svými zákazníky. Zdroj: OneSignal
Myslete také na to, že stále větší roli hraje personalizace. Skoro dvě třetiny zákazníků dokáže personalizovaná nabídka přivést k dalšímu nákupu.
A ve spojení se segmentací zvyšuje engagement (tedy vyvolává interakci se zákazníkem) o 83 %.
Nestačí však pouhé oslovení jménem či příjmením, důležité je přijít s produkty či službami „na míru“. Tedy na základě předchozích nákupů a chování uživatele vytvořit novou a vhodnou nabídku.
Z údajů OneSignalu totiž vyplývá, že u notifikací s personalizovaným obsahem byla míra zaujetí (engagement rate) o 259 % vyšší než u obecných zpráv.
Většina oslovených se také shodla, že push notifikace v mobilu budou nejdůležitějším kanálem v komunikaci s klienty i v následujících letech.
Push notifikace v mobilním telefonu vnímá jako nejdůležitější komunikační kanál budoucnosti téměř 55 % firem. Zdroj: OneSignal
Na push notifikace je proto potřeba myslet už při vývoji mobilní aplikace. Nebo je do ní implementovat při nejbližší aktualizaci. Pomůžou vám totiž získat věrnější klienty, kteří budou častěji využívat vaše služby.
Rádi vám s tím pomůžeme i my v INITED. Napište nám a připravíme mobilní aplikaci, se kterou oslovíte klienty efektivně a kdykoliv potřebujete. Nebo vaši současnou aplikaci aktualizujeme a push notifikace do ní doplníme.
A navíc si sami zvolíte, zda dáte přednost řešení na míru, nebo využijete právě OneSignal.
blablabl