Jak pracuje… CEO INITED

Jak pracuje… CEO INITED

Z naší dílny

Jeden ze zakladatelů firmy, náš technický guru a CEO INITED. To všechno se spojuje v osobě Jardy Pavlíčka. Vývojář mobilních aplikací, který stál u zrodu INITED, se postupně stal zodpovědný také za projektový management, marketing a celkový rozvoj firmy. Podívejte se, co všechno má na starosti.

Právě Jarda uzavře náš miniseriál, ve kterém jsme vám představili jednotlivé pozice v INITED. Dozvěděli jste se tak, jak pracuje naše projektová manažerka, nebo co přesně řeší vývojář.

S jejich agendou má přitom velké zkušenosti i Jarda. A využívá je také ve vedení INITED.

3 hlavní oblasti, které řeší CEO v INITED

Hlavní Jardovou zodpovědností je postarat se o správné a efektivní fungování společnosti. Tedy takové, které zaručí spokojenost klientů a zajistí, že se bude firma dál zlepšovat a růst.

Mezi hlavní oblasti, které má na starosti, tedy patří:

  • obchodní aktivity INITED,
  • rozvoj týmu
  • a marketing.

Obchodní aktivity INITED

Jako CEO se Jarda stará především o nastavení vhodného business modelu a také o obchodní aktivity naší společnosti. Právě díky němu máme v INITED jasně daný a fungující obchodní model.

Dokážeme si tak například vyhodnotit naše silné i slabé stránky a průběžně na nich pracujeme. A postupně eliminujeme naše slabiny a naopak posilujeme silná místa.

Zároveň se soustředíme na přesně definovanou klientelu. Tedy zejména na firmy a marketingové či on-line agentury, kterým pomáháme s aplikacemi pro jejich klienty.

Jarda přitom naše obchodní aktivity nejen vymýšlí a plánuje, ale také analyzuje. Díky tomu můžeme náš obchodní model stále vylepšovat. A spolu s tím i fungování INITED.

Rozvoj týmu

Aby firma rostla, musí se rozvíjet i její zaměstnanci. Proto se Jarda stará o to, aby se každý z nás mohl stále učit a posouvat.

A to nejen prostřednictvím různých kurzů a konzultací, ale hlavně díky jeho vedení. Pomáhá nám totiž nejen odhalovat různé nedostatky, ale hlavně nám umožňuje, abychom sami našli vhodné řešení.

Marketing

O řízení marketingu se Jarda dělí s naší projektovou manažerkou Janou. Oba řeší například sociální sítě nebo se starají o náš blog.

Sám Jarda má navíc na starosti PPC reklamy a jejich strategii. Pečlivě sleduje jejich výkonnost a neustále je vylepšuje.

Zároveň dohlíží na náš web. A to jak na obsah, tak na jeho vizuální podobu a správné fungování. Průběžně proto plánuje drobná vylepšení, která nám pomáhají držet krok s dobou.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Pravidelné týdenní úkoly

S uvedenými oblastmi souvisí i řada pravidelných úkolů, které se opakují na týdenní nebo měsíční bázi.

Mezi ty týdenní patří:

  • Pravidelný scrum s vývojáři a projektovou manažerkou Janou – řeší na něm aktuální projekty, postup práce a možné nástrahy. Jarda přitom sleduje zejména technickou stránku projektů a dohlíží na to, abychom vždy zvolili to nejlepší řešení.
  • Organizační meeting s vedením firmy – na této schůzce se vedení INITED věnuje cílům naší společnosti pro aktuální rok a tomu, jak se k nim přibližujeme. Díky pravidelným schůzkám navíc dokážeme reagovat na aktuální situaci.
  • Schůzky s novými a potenciálními klienty – na tyto schůzky chodí Jarda spolu s Janou. Zatímco Jana zodpovídá za organizaci projektu, Jarda s klienty řeší technickou stránku. Společně tak dají klientům kompletní informace a zodpoví všechny otázky.

Pravidelné měsíční úkoly

K pravidelným týdenním schůzkám či poradám se přidávají také úkoly, které Jarda řeší jednou za měsíc. A kterým potřebuje věnovat dostatek péče a času.

Mezi ty hlavní patří:

  • Příprava dokladů pro účetní – faktury za pronájem serverů a využívání různých služeb, jako je například Balsamiq nebo Canva, či podklady pro vyúčtování mezd. To jsou některé doklady, které musí Jarda každý měsíc dát dohromady a předat je účetní.
  • Zálohování serverů – díky němu můžeme v případě jakékoliv nehody snadno obnovit data, která se týkají nejen naší firmy, ale i jednotlivých projektů. A pokud se na nás některý klient obrátí například po tříleté odmlce, vždy snadno dohledáme jeho aplikaci včetně zdrojových kódů a dalších dat.
  • Předání potřebných kódů klientovi do Gitu – tedy do systému pro správu verzí. Když se s klientem na předání kódů dohodneme, má tuto část projektu na starosti právě Jarda. Dohlíží totiž na technickou stránku každého projektu.
  • Příprava a rozeslání newsletteru – v některých firmách je sice pod newsletterem podepsaný její šéf, ale ve skutečnosti ho připravují a rozesílají jeho podřízení. V INITED je to jinak – naše klienty o všem informuje opravdu Jarda. Přípravě našeho e-mailového zpravodaje věnuje každý měsíc několik hodin.

Výsledky? Stále rosteme

A jak Jarda odpočívá? Asi nepřekvapí, že jako technický nadšenec tráví volný čas opět ve společnosti techniky. Například programováním vlastní aplikace pro dron.

Rád si ale odpočine i při práci na zahradě.

I díky tomu se každý měsíc zvládne vypořádat se spoustou úkolů, které na něj v INITED čekají. A daří se mu to výborně.

Svědčí o tom i fakt, že o nové projekty nemáme nouzi.

A pokud k nim chcete přidat i svou mobilní aplikaci, neváhejte a napište nám. Rádi vám s ní pomůžeme.

Sdílejte článek
Jana Marková
Jana Marková

Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...