Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 1

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 1

Z naší dílny

Z předchozích dílů našeho seriálu už víte, jak nám při práci na projektech pomáhá náš šestietapový systém vývoje. Publikováním mobilní aplikace ale naše práce obvykle nekončí. Proto pro vás máme ještě bonusový díl, který vám ukáže, jak se o aplikaci staráme po vydání.

Jakmile aplikaci vydáme v obchodech Google Play a App Store, je projekt fakticky u konce. Aplikace je hotová a schválená a klient dostane fakturu.

Mohli bychom tedy spolupráci ukončit.

Chceme ale, aby byli uživatelé i klient s aplikací co nejspokojenější. A k tomu je vždy potřeba další servis, který reaguje například na aktualizace operačních systémů.

A právě proto ho klientovi zpravidla nabízíme.

Seznamte se i s dalšími etapami vývoje, které v INITED využíváme, a přečtěte si článek Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací.

Servisní smlouva dá klientovi jistotu

O dalším servisu a podpoře obvykle jednáme ihned po vydání aplikace. Záleží pak pouze na klientovi, jestli tuto možnost využije.

Pokud ano, probereme podrobnosti a následně sepíšeme servisní smlouvu. Definujeme v ní například:

  • rozsah poskytované podpory,
  • naši reakční dobu,
  • naše záruky,
  • poplatky za další servis
  • nebo zda budeme aplikaci aktivně monitorovat.

Když se na těchto podmínkách domluvíme už na začátku spolupráce, můžou být také součástí smlouvy o vývoji aplikace.

V každém případě je důležité mít vše přesně definované a zapsané. Klient tak má jistotu, že:

  • aplikace bude reagovat například na aktualizace operačních systémů a bude plně fungovat i v budoucnu,
  • aplikace bude splňovat domluvené podmínky
  • a že nebude kvůli nefunkční (nebo částečně nefunkční) aplikaci přicházet o tržby.

Pro nás pak servisní smlouva znamená, že za práci dostaneme smluvenou částku. A nemusíme v budoucnu řešit cenu jednotlivých úkonů.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Myslíme i na aktualizace certifikátů

Co přesně klientovi přinese servis po vydání aplikace?

Může se díky němu spolehnout, že:

  • opravíme všechny chyby nebo nesrovnalosti, na které po vydání aplikace narazíme;
  • včas upozorníme na aktualizaci certifikátů;
  • připomeneme obnovu registrace u App Store
  • a postaráme se také o další věci, které souvisí se správným chodem aplikace. 

A to po celou dobu jejího života.

Zároveň řešíme veškeré potíže, které nahlásí uživatelé.

Servis = cesta k lepšímu hodnocení

Součástí našich aplikací bývá také sekce, která se obvykle jmenuje „Zpětná vazba”, „Nahlásit chybu” a podobně. Jejím prostřednictvím nás uživatelé informují o problémech či nesrovnalostech.

Dozvíme se o nich tedy prakticky okamžitě a můžeme je co nejrychleji řešit.

Tento postup má ještě jednu výhodu.

Díky tomu, že nám uživatelé řeknou o problémech přímo v aplikaci, nepotřebují si stěžovat prostřednictvím obchodu Google Play nebo App Store. A nesnižují tak hodnocení aplikace.

I díky tomu má řada našich aplikací v obchodech velmi vysoké hodnocení (podrobněji se tomuto tématu věnujeme v článku Jak získat aplikaci, která sbírá pětihvězdičková hodnocení). 

Opravy má klient pod kontrolou

Veškeré úpravy samozřejmě evidujeme, a to prostřednictvím systémů Jira a Trello. Do Trella má přitom přístup i klient. Kdykoliv si tak ověří, zda na dané opravě pracujeme, případně v jaké fázi úpravy jsou.

Naším cílem je, aby byl projekt stále bezpečný, životaschopný a rozvíjel se. A aby s ním byli maximálně spokojení uživatelé i klient.

S tím jsou často spojené i nové funkce a různá vylepšení. Takové práce už ale do servisu nespadají – věnujeme se jim totiž při vícepracích.

A k nim se vrátíme příště.

Sdílejte článek
Jana Marková
Jana Marková

Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...

Novinky ze světa mobilních aplikací každý měsíc na vašem e-mailu.