+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 2

11.5.2022Jana Marková

Mobilní aplikace je vydaná a vše bez problémů běží. Jenže po čase začnete mít pocit, že jí něco chybí. Třeba nová funkce, kterou nedávno nabídla vaše konkurence. Řešení je jednoduché – do aplikace ji přidáme. Stačí se jen dohodnout na vícepracích.

Minule jsme popsali, jak řešíme servis po vydání aplikace. Tedy například opravu chyb nebo potřebné úpravy související s aktualizací operačního systému.

Servis po vydání už se ale nevztahuje na přidání nových funkcí, grafických prvků a další vylepšení stávající aplikace. Tyto úpravy patří mezi vícepráce.

Seznamte se i s dalšími etapami vývoje, které v INITED využíváme, a přečtěte si článek Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací.

S nápady pomáhají uživatelé

Na vícepracích se domluvíme, jakmile za námi přijdete s nápadem na úpravu aplikace. Nebo když s podobným nápadem přijdeme my za vámi – samozřejmě pokud s ním souhlasíte.

Při hledání nových vylepšení máme 2 osvědčené cesty.

Tou první je sledování jiných aplikací, ve kterých můžeme narazit na drobnost, která by se hodila i vám. V takovém případě podobnou úpravu navrhneme a je jen na vás, jestli s ní souhlasíte.

Kromě toho se inspirujeme náměty a poznámkami od uživatelů.

Jejich podněty sbíráme přímo v aplikaci. Nejen že díky tomu včas odhalíme chyby a rezervy, ale občas najdeme i zajímavý nápad na vylepšení. Také v tomto případě s ním přijdeme za vámi. A na vás záleží, jestli ho využijeme.

Postupujeme jako u nového projektu

Jakmile se dohodneme na přidání nové funkce nebo jiných úpravách mobilní aplikace, je další postup podobný jako u nového projektu. Nejprve tedy:

  • přesně popíšeme, co bude součástí víceprací;
  • domluvíme se na času dokončení;
  • pošleme vám nabídku, ve které je popis víceprací, termín dokončení i jejich cena;
  • a jakmile vše odsouhlasíte, pustíme se do práce.

Může se ale také stát, že se vám na našem návrhu něco nezdá. V takovém případě samozřejmě zjišťujeme, co to je. A vše se snažíme vyřešit.

Například rozdělíme vícepráce na několik částí a přizpůsobíme je tak vašemu rozpočtu. A společně najdeme tu nejvhodnější cestu.

Termín závisí na rozsahu úprav

Zásadní je správné plánování a odhad náročnosti práce. Díky tomu vám dokážeme zaručit, že vše dokončíme ve smluveném termínu.

Samotná práce je také téměř stejná jako u nového projektu. S jedním zásadním rozdílem. Nezačínáme na „zelené louce“, ale máme k dispozici fungující aplikaci, kterou detailně známe. A to včetně kódu.

Díky tomu je situace jednodušší.

Neznamená to ale, že je vývoj aplikace vždy rychlejší. Záleží na počtu úprav a jejich složitosti. Ani u těch největších a nejnáročnějších změn však termín dokončení nepřesáhne 6 měsíců.

Zpravidla se pohybuje spíš v řádech týdnů.

Aktualizaci vydáváme postupně

Jednotlivé funkce přidáváme do aplikace postupně. Máme tak jistotu, že úprava funguje, jak má. A pokud se objeví chyba, víme, kde ji hledat.

Stejně jako při vývoji mobilní aplikace, také u víceprací vše průběžně testujeme spolu s klientem. A to tak dlouho, dokud si nejsme jistí, že přidaná novinka 100% funguje.

Jakmile přidáme všechny funkce a otestujeme je, přesvědčíme se, že aplikace správně funguje. A jakmile vše schválí klient, nabídneme aktualizaci části uživatelů.

Proč poskytneme aktualizaci jen někomu? Ověříme si tak v ostrém provozu, že nikde nezůstala chyba.

Pokud se přece jen objeví, dotkne se jen malé části uživatelů. A samozřejmě ji co nejrychleji opravíme.

Postupně tak novou verzi aplikace rozšiřujeme mezi stále větší část uživatelů. Až ji nakonec nabídneme všem a přidáme ji také do obchodů App Store a Google Play.

Pro klienta jsme tu i nadále

Po vydání aktualizace jsme klientovi dál k dispozici. Postaráme se tedy o servis aktualizované aplikace.

Samozřejmě dál sledujeme i ohlasy uživatelů a jakmile se mezi nimi objeví zajímavý námět, předáme ho klientovi. A pokud sám přijde s nápadem na novou funkci, může se na nás bez obav obrátit.

Jednoduše jsme tu pro něj, kdykoliv potřebuje.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Zájem o mobilní aplikace roste. Lidé v nich tráví stále víc času Další článek 3 důvody, proč bude méně telefonů (a co to znamená pro mobilní aplikace)

Related Articles

V čem programovat mobilní aplikace v roce 2022

V čem programovat mobilní aplikace v roce 2022

27.12.2021Jaroslav Pavlíček
Ilustrační infografika s velkou ikonou UPDATE.

Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou

24.8.2023Jaroslav Pavlíček
Ruka držící tablet, na kterém jsou informace o zabíraných balících.

5 způsobů, jak využít rozšířenou realitu v mobilní aplikaci (a proč se vám to vyplatí)

22.6.2022Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}