Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 2

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 2

Mobilní aplikace je vydaná a vše bez problémů běží. Jenže po čase začnete mít pocit, že jí něco chybí. Třeba nová funkce, kterou nedávno nabídla vaše konkurence. Řešení je jednoduché – do aplikace ji přidáme. Stačí se jen dohodnout na vícepracích.

Minule jsme popsali, jak řešíme servis po vydání aplikace. Tedy například opravu chyb nebo potřebné úpravy související s aktualizací operačního systému.

Servis po vydání už se ale nevztahuje na přidání nových funkcí, grafických prvků a další vylepšení stávající aplikace. Tyto úpravy patří mezi vícepráce.

Seznamte se i s dalšími etapami vývoje, které v INITED využíváme, a přečtěte si článek Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací.

S nápady pomáhají uživatelé

Na vícepracích se domluvíme, jakmile za námi přijdete s nápadem na úpravu aplikace. Nebo když s podobným nápadem přijdeme my za vámi – samozřejmě pokud s ním souhlasíte.

Při hledání nových vylepšení máme 2 osvědčené cesty.

Tou první je sledování jiných aplikací, ve kterých můžeme narazit na drobnost, která by se hodila i vám. V takovém případě podobnou úpravu navrhneme a je jen na vás, jestli s ní souhlasíte.

Kromě toho se inspirujeme náměty a poznámkami od uživatelů.

Jejich podněty sbíráme přímo v aplikaci. Nejen že díky tomu včas odhalíme chyby a rezervy, ale občas najdeme i zajímavý nápad na vylepšení. Také v tomto případě s ním přijdeme za vámi. A na vás záleží, jestli ho využijeme.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Postupujeme jako u nového projektu

Jakmile se dohodneme na přidání nové funkce nebo jiných úpravách mobilní aplikace, je další postup podobný jako u nového projektu. Nejprve tedy:

  • přesně popíšeme, co bude součástí víceprací;
  • domluvíme se na času dokončení;
  • pošleme vám nabídku, ve které je popis víceprací, termín dokončení i jejich cena;
  • a jakmile vše odsouhlasíte, pustíme se do práce.

Může se ale také stát, že se vám na našem návrhu něco nezdá. V takovém případě samozřejmě zjišťujeme, co to je. A vše se snažíme vyřešit.

Například rozdělíme vícepráce na několik částí a přizpůsobíme je tak vašemu rozpočtu. A společně najdeme tu nejvhodnějšícestu.

Termín závisí na rozsahu úprav

Zásadní je správné plánování a odhad náročnosti práce. Díky tomu vám dokážeme zaručit, že vše dokončíme ve smluveném termínu.

Samotná práce je také téměř stejná jako u nového projektu. S jedním zásadním rozdílem. Nezačínáme na „zelené louce“, ale máme k dispozici fungující aplikaci, kterou detailně známe. A to včetně kódu.

Díky tomu je situace jednodušší.

Neznamená to ale, že je vývoj aplikace vždy rychlejší. Záleží na počtu úprav a jejich složitosti. Ani u těch největších a nejnáročnějších změn však termín dokončení nepřesáhne 6 měsíců.

Zpravidla se pohybuje spíš v řádech týdnů.

Aktualizaci vydáváme postupně

Jednotlivé funkce přidáváme do aplikace postupně. Máme tak jistotu, že úprava funguje, jak má. A pokud se objeví chyba, víme, kde ji hledat.

Stejně jako při vývoji mobilní aplikace, také u víceprací vše průběžně testujeme spolu s klientem. A to tak dlouho, dokud si nejsme jistí, že přidaná novinka 100% funguje.

Jakmile přidáme všechny funkce a otestujeme je, přesvědčíme se, že aplikace správně funguje. A jakmile vše schválí klient, nabídneme aktualizaci části uživatelů.

Proč poskytneme aktualizaci jen někomu? Ověříme si tak v ostrém provozu, že nikde nezůstala chyba.

Pokud se přece jen objeví, dotkne se jen malé části uživatelů. A samozřejmě ji co nejrychleji opravíme.

Postupně tak novou verzi aplikace rozšiřujeme mezi stále větší část uživatelů. Až ji nakonec nabídneme všem a přidáme ji také do obchodů App Store a Google Play.

Pro klienta jsme tu i nadále

Po vydání aktualizace jsme klientovi dál k dispozici. Postaráme se tedy o servis aktualizované aplikace.

Samozřejmě dál sledujeme i ohlasy uživatelů a jakmile se mezi nimi objeví zajímavý námět, předáme ho klientovi. A pokud sám přijde s nápadem na novou funkci, může se na nás bez obav obrátit.

Jednoduše jsme tu pro něj, kdykoliv potřebuje.

Sdílejte článek
Jana Marková
Jana Marková

Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Mobilní aplikace za méně než 100 000 Kč? Řešením je zabalení webu do aplikace
Nezařazené
Mobilní aplikace za méně než 100 000 Kč? Řešením je zabalení webu do aplikace

Věděli jste, že i střední nebo menší firma může mít vlastní aplikaci v App Store nebo Google Play bez astronomických nákladů a složitého vývoje? Řešení, které...

Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
Mobilní aplikace
Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci

Se slovem widget jste se už pravděpodobně setkali. A pokud máte chytrý mobilní telefon, tak jste na widgety zcela určitě narazili i v praxi. Jsou...

Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
Mobilní aplikace
Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde

Objevte klíčové funkce mobilní aplikace pro konferenci, které zlepší orientaci, komunikaci i zážitek účastníků Plánujete konferenci a chcete, aby šlapala jako hodinky? Pak se vám...

Aktualizace aplikací pro Android a iOS: Jak často jsou potřeba a proč je nepodceňovat
Mobilní aplikace
Aktualizace aplikací pro Android a iOS: Jak často jsou potřeba a proč je nepodceňovat

„Vaše aplikace bude smazána.“ Taková informace je noční můrou každého vydavatele – a může vás potkat rychleji, než čekáte. Stačí, když aplikaci neaktualizujete. Naše zkušenosti...

Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Novinky ze světa mobilních aplikací každý měsíc na vašem e-mailu.