Mobilní aplikace je vydaná a vše bez problémů běží. Jenže po čase začnete mít pocit, že jí něco chybí. Třeba nová funkce, kterou nedávno nabídla vaše konkurence. Řešení je jednoduché – do aplikace ji přidáme. Stačí se jen dohodnout na vícepracích.
Minule jsme popsali, jak řešíme servis po vydání aplikace. Tedy například opravu chyb nebo potřebné úpravy související s aktualizací operačního systému.
Servis po vydání už se ale nevztahuje na přidání nových funkcí, grafických prvků a další vylepšení stávající aplikace. Tyto úpravy patří mezi vícepráce.
Seznamte se i s dalšími etapami vývoje, které v INITED využíváme, a přečtěte si článek Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací. |
Na vícepracích se domluvíme, jakmile za námi přijdete s nápadem na úpravu aplikace. Nebo když s podobným nápadem přijdeme my za vámi – samozřejmě pokud s ním souhlasíte.
Při hledání nových vylepšení máme 2 osvědčené cesty.
Tou první je sledování jiných aplikací, ve kterých můžeme narazit na drobnost, která by se hodila i vám. V takovém případě podobnou úpravu navrhneme a je jen na vás, jestli s ní souhlasíte.
Kromě toho se inspirujeme náměty a poznámkami od uživatelů.
Jejich podněty sbíráme přímo v aplikaci. Nejen že díky tomu včas odhalíme chyby a rezervy, ale občas najdeme i zajímavý nápad na vylepšení. Také v tomto případě s ním přijdeme za vámi. A na vás záleží, jestli ho využijeme.
Jakmile se dohodneme na přidání nové funkce nebo jiných úpravách mobilní aplikace, je další postup podobný jako u nového projektu. Nejprve tedy:
Může se ale také stát, že se vám na našem návrhu něco nezdá. V takovém případě samozřejmě zjišťujeme, co to je. A vše se snažíme vyřešit.
Například rozdělíme vícepráce na několik částí a přizpůsobíme je tak vašemu rozpočtu. A společně najdeme tu nejvhodnější cestu.
Zásadní je správné plánování a odhad náročnosti práce. Díky tomu vám dokážeme zaručit, že vše dokončíme ve smluveném termínu.
Samotná práce je také téměř stejná jako u nového projektu. S jedním zásadním rozdílem. Nezačínáme na „zelené louce“, ale máme k dispozici fungující aplikaci, kterou detailně známe. A to včetně kódu.
Díky tomu je situace jednodušší.
Neznamená to ale, že je vývoj aplikace vždy rychlejší. Záleží na počtu úprav a jejich složitosti. Ani u těch největších a nejnáročnějších změn však termín dokončení nepřesáhne 6 měsíců.
Zpravidla se pohybuje spíš v řádech týdnů.
Jednotlivé funkce přidáváme do aplikace postupně. Máme tak jistotu, že úprava funguje, jak má. A pokud se objeví chyba, víme, kde ji hledat.
Stejně jako při vývoji mobilní aplikace, také u víceprací vše průběžně testujeme spolu s klientem. A to tak dlouho, dokud si nejsme jistí, že přidaná novinka 100% funguje.
Jakmile přidáme všechny funkce a otestujeme je, přesvědčíme se, že aplikace správně funguje. A jakmile vše schválí klient, nabídneme aktualizaci části uživatelů.
Proč poskytneme aktualizaci jen někomu? Ověříme si tak v ostrém provozu, že nikde nezůstala chyba.
Pokud se přece jen objeví, dotkne se jen malé části uživatelů. A samozřejmě ji co nejrychleji opravíme.
Postupně tak novou verzi aplikace rozšiřujeme mezi stále větší část uživatelů. Až ji nakonec nabídneme všem a přidáme ji také do obchodů App Store a Google Play.
Po vydání aktualizace jsme klientovi dál k dispozici. Postaráme se tedy o servis aktualizované aplikace.
Samozřejmě dál sledujeme i ohlasy uživatelů a jakmile se mezi nimi objeví zajímavý námět, předáme ho klientovi. A pokud sám přijde s nápadem na novou funkci, může se na nás bez obav obrátit.
Jednoduše jsme tu pro něj, kdykoliv potřebuje.
blablabl