+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací: bonus č. 1

20.4.2022Jana Marková

Z předchozích dílů našeho seriálu už víte, jak nám při práci na projektech pomáhá náš šestietapový systém vývoje. Publikováním mobilní aplikace ale naše práce obvykle nekončí. Proto pro vás máme ještě bonusový díl, který vám ukáže, jak se o aplikaci staráme po vydání.

Jakmile aplikaci vydáme v obchodech Google Play a App Store, je projekt fakticky u konce. Aplikace je hotová a schválená a klient dostane fakturu.

Mohli bychom tedy spolupráci ukončit.

Chceme ale, aby byli uživatelé i klient s aplikací co nejspokojenější. A k tomu je vždy potřeba další servis, který reaguje například na aktualizace operačních systémů.

A právě proto ho klientovi zpravidla nabízíme.

Servisní smlouva dá klientovi jistotu

O dalším servisu a podpoře obvykle jednáme ihned po vydání aplikace. Záleží pak pouze na klientovi, jestli tuto možnost využije.

Pokud ano, probereme podrobnosti a následně sepíšeme servisní smlouvu. Definujeme v ní například:

  • rozsah poskytované podpory,
  • naši reakční dobu,
  • naše záruky,
  • poplatky za další servis
  • nebo zda budeme aplikaci aktivně monitorovat.

Když se na těchto podmínkách domluvíme už na začátku spolupráce, můžou být také součástí smlouvy o vývoji aplikace.

V každém případě je důležité mít vše přesně definované a zapsané. Klient tak má jistotu, že:

  • aplikace bude reagovat například na aktualizace operačních systémů a bude plně fungovat i v budoucnu,
  • aplikace bude splňovat domluvené podmínky
  • a že nebude kvůli nefunkční (nebo částečně nefunkční) aplikaci přicházet o tržby.

Pro nás pak servisní smlouva znamená, že za práci dostaneme smluvenou částku. A nemusíme v budoucnu řešit cenu jednotlivých úkonů.

Myslíme i na aktualizace certifikátů

Co přesně klientovi přinese servis po vydání aplikace?

Může se díky němu spolehnout, že:

  • opravíme všechny chyby nebo nesrovnalosti, na které po vydání aplikace narazíme;
  • včas upozorníme na aktualizaci certifikátů;
  • připomeneme obnovu registrace u App Store
  • a postaráme se také o další věci, které souvisí se správným chodem aplikace. 

A to po celou dobu jejího života.

Zároveň řešíme veškeré potíže, které nahlásí uživatelé.

Servis = cesta k lepšímu hodnocení

Součástí našich aplikací bývá také sekce, která se obvykle jmenuje „Zpětná vazba”, „Nahlásit chybu” a podobně. Jejím prostřednictvím nás uživatelé informují o problémech či nesrovnalostech.

Dozvíme se o nich tedy prakticky okamžitě a můžeme je co nejrychleji řešit.

Tento postup má ještě jednu výhodu.

Díky tomu, že nám uživatelé řeknou o problémech přímo v aplikaci, nepotřebují si stěžovat prostřednictvím obchodu Google Play nebo App Store. A nesnižují tak hodnocení aplikace.

I díky tomu má řada našich aplikací v obchodech velmi vysoké hodnocení (podrobněji se tomuto tématu věnujeme v článku Jak získat aplikaci, která sbírá pětihvězdičková hodnocení). 

Opravy má klient pod kontrolou

Veškeré úpravy samozřejmě evidujeme, a to prostřednictvím systémů Jira a Trello. Do Trella má přitom přístup i klient. Kdykoliv si tak ověří, zda na dané opravě pracujeme, případně v jaké fázi úpravy jsou.

Naším cílem je, aby byl projekt stále bezpečný, životaschopný a rozvíjel se. A aby s ním byli maximálně spokojení uživatelé i klient.

S tím jsou často spojené i nové funkce a různá vylepšení. Takové práce už ale do servisu nespadají – věnujeme se jim totiž při vícepracích.

A k nim se vrátíme příště.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Statistiky používaných mobilních zařízení v ČR Další článek Digitální peněženky zaplavily smartphony. Jakou příležitost nabízí běžným firmám?

Related Articles

Balonek unese LEDku

IoT problém: Kolik unese balónek? Unese LEDku?

7.6.2018Jaroslav Pavlíček
Ilustrační grafika s počítači, na kterých vývojář připravuje novou mobilní aplikaci.

Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: na čem závisí a jak se liší u freelancerů a agentur

26.10.2022Jana Marková
Grafika: žena řešící spoustu úkolů.

Spolehlivější a přehlednější: Jak se náš vývoj aplikací liší od konkurence

17.8.2022Jana Marková

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (25)
  • Mobilní aplikace (42)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (12)
  • Top (5)
  • Trendy (38)
  • Z naší dílny (19)

Přečtěte si také

  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO
  • Jak vypadá naše spolupráce s marketingovými agenturami
  • App Store zamítl aplikaci? 3 nejčastější důvody + tipy, jak se tomu vyhnout
  • Jak získat úspěšnou a vydělávající aplikaci? Klíčem jsou AI chatboti
  • Vyšší výkon nebo lepší fotoaparát: 4 největší novinky, které přinese iPhone 15
  • No code a low code programování vs. klasický vývoj mobilní aplikace. Víte, co se víc vyplatí?
  • Mobile marketing automation: Co to je a proč se vám vyplatí
  • O 48 % vyšší engagement. I to vám přinese gamifikace
  • Twitteru roste nová konkurence. Bluesky od Jacka Dorseyho
  • Jak mi „pravidla“ LinkedInu vzala 2 roky práce a dřiny
  • Umělá inteligence off-line? V mobilním telefonu vytvoří obrázek za 15 vteřin
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 5. Lepší přehled o službách
  • Lidé tráví používáním mobilních aplikací přes 5 hodin denně. Víte, co je zajímá nejvíc?

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}