Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací I

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací I

Kvalitní aplikace, která přesně splňuje vaše požadavky a dostanete ji ve smluveném termínu. Přesně to vám přinese spolupráce s námi – INITED. Kromě znalostí a zkušeností nám v tom pomáhá i léty vypilovaný systémvývoje. Pojďme si proto postupně projít všech 6 jeho etap.

Právě pevně daný systém vývoje je jedním z pilířů našeho podnikání. Jasně definuje kroky, kterými musí každá aplikace při vývoji projít. A které zaručují, že:

  • pokryjeme vše, co je pro vývoj správně fungující aplikace potřeba,
  • dodáme aplikaci v předem stanoveném termínu
  • a klient dostane kvalitu, kterou očekává.
Seznamte se i s dalšími etapami vývoje, které v INITED využíváme, a přečtěte si článek Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací.

Základem je dostatek informací

Spolupráce s klientem fakticky začíná už přijetím poptávky. Jakmile ji dostaneme, začneme od zájemce o naše služby zjišťovat informace, které potřebujeme k naplánování dalšího postupu.

Chceme vědět například:

  • jestli je aplikace pro Android i iOS,
  • zda chce klient jen aplikaci, nebo se máme postarat také o administraci a tvorbu backendu,
  • jak má aplikace uživatelům pomoci
  • nebo co všechno má umět.

Když máme potřebné informace, domluvíme si s klientem schůzku, na které vše prodiskutujeme.

Poté už je na něm, aby vše zvážil. A jakmile se rozhodne, že s projektem souhlasí, je před námi 1. etapa vývoje nové mobilní aplikace – Plán.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Pečlivé plánování = základ úspěšné aplikace

V etapě Plán se ještě samotnému vývoji aplikace nevěnujeme. Připravujeme pro něj ale potřebné zázemí. Tedy konkrétní zadání a harmonogram jednotlivých kroků.

V tuto chvíli totiž máme od klienta všechny potřebné informace. A s jejich pomocí vytváříme plán dalšího postupu.

Při vývoji mobilních aplikací zadávámeinformace do Confluence. Takto vypadá stránka, na které jsou hlavní informace.
Veškeré informace o projektu si zaneseme do systému. Usnadníme si tak organizaci práce a potřebné údaje máme vždy po ruce.

Právě fáze plánování je pro úspěšný projekt naprosto klíčová. Proto jí věnujeme potřebnou péči. Pokud bychom cokoliv podcenili, zkomplikuje nám to práci v dalších etapách.

Nehrozí tedy, že bychom některé věci odložili s tím, že je „doladíme později”. Vše musí být naplánované hned – jen tak poběží projekt podle plánu a výsledkem bude špičková aplikace.

Plán pro klienta i pro náš tým

Jen samotnému plánování tedy věnujeme 1–2 týdny práce. Vyhneme se tím riziku, že cokoliv opomeneme nebo podceníme. Ve výsledku si tak ušetříme spoustu času i starostí.

V této fázi tedy mimo jiné:

  • určíme podmínky spolupráce s klientem, včetně jasných postupů, povinností, kontaktních osob nebo pravidelných statusů,
  • rozvrhneme všechny obrazovky aplikace,
  • nebo rozplánujeme práci pro programátory.

Vše pak zaneseme do systémů, které nám pomáhají s projektovým řízením a organizací práce. Jsou to zejména Jira a Confluence. S jejich pomocí rozdělíme úkoly a stanovíme termíny.

V hlavní roli projektový manažer

A kdo se na zmíněných krocích podílí? Z naší strany je to projektový manažer a vývojář, který má danou aplikaci na starosti.

Manažer připraví:

  • odsouhlasené zadání v powerpointu, PDF nebo jiném vhodném formátu,
  • komunikační matici, která říká, na koho se můžeme obracet s otázkami,
  • wireframy pro jednotlivé části aplikace,
  • harmonogram a plán pro programátory,
  • seznam požadavků na servery a architekturu řešení.

To vše na základě:

  • úvodní schůzky s klientem,
  • úvodní schůzky s vývojářem aplikace,
  • zadání od klienta
  • a společných konzultací.

Na zadání i tvorbu wireframů přitom máme pevně dané šablony. Díky tomu je vše přehledné a máme jistotu, že na nic nezapomeneme.

Na řadě je programování…

Jakmile je všechno připravené, založí projektový manažer jednotlivé úkoly v systémech pro projektové řízení a přidělí je konkrétním programátorům.

A programování může začít. Ale to už je druhá etapa. A na tu se podíváme příště.

Sdílejte článek
Jana Marková
Jana Marková

Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Mobilní aplikace za méně než 100 000 Kč? Řešením je zabalení webu do aplikace
Nezařazené
Mobilní aplikace za méně než 100 000 Kč? Řešením je zabalení webu do aplikace

Věděli jste, že i střední nebo menší firma může mít vlastní aplikaci v App Store nebo Google Play bez astronomických nákladů a složitého vývoje? Řešení, které...

Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
Mobilní aplikace
Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci

Se slovem widget jste se už pravděpodobně setkali. A pokud máte chytrý mobilní telefon, tak jste na widgety zcela určitě narazili i v praxi. Jsou...

Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
Mobilní aplikace
Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde

Objevte klíčové funkce mobilní aplikace pro konferenci, které zlepší orientaci, komunikaci i zážitek účastníků Plánujete konferenci a chcete, aby šlapala jako hodinky? Pak se vám...

Aktualizace aplikací pro Android a iOS: Jak často jsou potřeba a proč je nepodceňovat
Mobilní aplikace
Aktualizace aplikací pro Android a iOS: Jak často jsou potřeba a proč je nepodceňovat

„Vaše aplikace bude smazána.“ Taková informace je noční můrou každého vydavatele – a může vás potkat rychleji, než čekáte. Stačí, když aplikaci neaktualizujete. Naše zkušenosti...

Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Novinky ze světa mobilních aplikací každý měsíc na vašem e-mailu.