Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde

Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde

Mobilní aplikace

Uspořádat konferenci on-line? Ještě před několika lety bylo něco podobného pouze výjimečné. Pandemie nemoci covid-19 ale výrazně změnila situaci a přispěla k rychlému rozšíření on-line či hybridních eventů. A spolu s tím také mobilních aplikací pro konference. Podívejte se, co musí umět.

V první řadě je třeba říct, že aplikace pro konference se týkají nejen on-line eventů, ale také klasických akcí, které se konají živě. Tedy s reálnými účastníky, kteří se sejdou na jednom místě.

A samozřejmě i kombinací on-line a „živých“ akcí.

U klasických konferencí totiž podobná aplikace výrazně zlepší zážitek návštěvníků. A to z několika důvodů:

  • dá jim potřebné informace,
  • usnadní jim orientaci na místě
  • nebo například zjednoduší pokládání dotazů.

V případě hybridních a on-line eventů důležitost takové aplikace ještě roste. Lidé jsou totiž mnohem závislejší na informacích, které dostanou on-line. A právě aplikace je nejefektivnější cestou, jak je zprostředkovat.

Co musí aplikace umět

Aby aplikace správně fungovala a přinesla uživatelům vše, co potřebují, musí obsahovat řadu informací a funkcionalit. Připravili jsme proto 7 nejdůležitějších.

1. Aktuální program akce

Každá mobilní aplikace pro konference a eventy musí uživatelům v první řadě předat veškeré potřebné informace o akci. Tedy například:

  • kdy a kde se koná,
  • jaký je program,
  • jaká je kapacita a kolik zbývá volných míst
  • či možnost přihlásit se na jednotlivé přednášky.

Samozřejmě nesmí chybět ani informace o přednášejících a o tématech, kterým se budou věnovat.

Lidé se tak snadno rozhodnou, čeho se zúčastní a kdy si naopak dají pauzu. A protože si program kdykoliv dohledají, lehce své plány přizpůsobí aktuální situaci a potřebám.

2. Mapa areálu

Pokud se akce koná v rozsáhlém areálu či budově, nezapomeňte připojit jeho mapu. Platí to zejména v případě, kdy je ve stejném čase víc přednášek, kurzů a workshopů.

Musíte totiž počítat s tím, že mezi nimi budou lidé přebíhat. A mapa jim to výrazně usnadní.

Navíc jim pomůže najít také toalety, občerstvení nebo například východ.

3. Push notifikace

Na každé akci se občas stane něco, s čím jako organizátoři nepočítáte. Návštěvníci mají víc otázek, některý z řečníků se zpozdí či nepřijede vůbec nebo na poslední chvíli odřekne spolupráci dodavatel občerstvení.

Na to všechno musíte reagovat. A o veškerých změnách potřebujete informovat návštěvníky, aby se dokázali novinkám přizpůsobit.

A právě s tím vám pomůžou push notifikace.

S jejich pomocí navíc dokážete návštěvníky upozornit například na to, že se blíží přednáška, kterou chtěli navštívit. Máte tak jistotu, že ji nepropásnou.

4. Přímý přenos přednášek

Pokud připravujete čistě on-line event, musíte jednotlivé přednášky zprostředkovat návštěvníkům. A to nejlépe v přímém přenosu.

Ideální je nabídnout přenosy z konkrétních přednášek či worskhopů pouze lidem, kteří se na ně zaregistrují. Díky tomu víte, jakou kapacitu serverů potřebujete.

Zároveň není nutné, aby přímý přenos „běžel“ přímo v aplikaci. Uživatel v ní ale musí najít odkaz na sledování přednášky. Později ho navíc můžete nahradit odkazem na záznam z akce.

5. Dotazy a hodnocení

Návštěvníkům také umožněte, aby pomocí aplikace pokládali otázky přednášejícím. Odpadne tak stud, se kterým se řada lidí potýká, když se mají zeptat osobně. A v části věnované dotazům nebude trapné ticho.

Vyplatí se také možnost ohodnotit danou přednášku či řečníka. Získáte tak rychlou a přesnou zpětnou vazbu.

Díky tomu můžete upravit program následujících ročníků tak, abyste pokryli témata, o která se lidé nejvíce zajímají. A naopak vynechali ta, která návštěvníky zklamala.

To samé platí také o přednášejících.

6. Off-line verze

Přestože budou lidé většinu věcí řešit on-line, může se stát, že nebudou mít WiFi signál ani volná data. V takovém případě ocení, že aplikace funguje také off-line.

Alespoň její nejdůležitější části.

I bez internetového signálu by tedy měli mít lidé přístup například k informacím o programu, přednášejících nebo k mapě areálu.

7. Odpovědi na otázky

Může se stát, že lidé ve vaší aplikaci nenajdou informace, které hledají. Proto jim nezapomeňte říct, kam se mohou s dotazy obracet.

Ideální je nabídnout i přímý kontakt na zákaznickou podporu. Například prostřednictvím on-line chatu. Umožní vám to rychle reagovat na dotazy či připomínky a řešit případné potíže.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Aplikaci vylepšujte postupně

Hodit se mohou samozřejmě i další funkce, jako je například:

  • uživatelský chat,
  • sekce s novinkami
  • nebo prodej lístků na další ročníky.

Aplikace však může fungovat i bez nich. Aniž by to jakkoliv negativně poznamenalo uživatelskou zkušenost.

Pro ni je totiž zásadní zejména:

  • snadné a přehledné ovládání aplikace,
  • její rychlost,
  • snadná dostupnost všech podstatných informací.

Postupně navíc můžete aplikaci upravovat a přidávat do ní prvky, které uživatelskou zkušenost ještě vylepší. Ať už je to přímý přenos přednášek z klasických „živých“ konferencí, nebo například využití gamifikace.

Krabicové řešení, které se vám přizpůsobí

Jakmile máte jasno v tom, co má aplikace umět, potřebujete ji ještě získat. A s tím vám rádi pomůžeme v INITED. Před časem jsme totiž připravili krabicovou variantu mobilní aplikace pro konference, kterou vám přizpůsobíme na míru.

Takové řešení:

  • vás vyjde levněji než kompletně nová aplikace,
  • rychle ho nasadíte,
  • a navíc se vám maximálně přizpůsobí.

Zároveň vám zůstane. Neplatíte tedy každoročně novou a novou sumu za pronájem.

A přitom můžete mobilní aplikaci průběžně vylepšovat podle svých představ.

Rádi vám o tom řekneme víc. Napište nám a probereme spolu, jaké možnosti vám naše aplikace nabízí.

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...