Příležitost pro agentury: přidejte do své nabídky mobilní aplikaci a oslovte nové klienty

Příležitost pro agentury: přidejte do své nabídky mobilní aplikaci a oslovte nové klienty

Mobilní aplikace

Věrnější zákazníci, vyšší tržby, spokojenější obchodní partneři. To jsou některé výhody, které kvalitní mobilní aplikace přinese prakticky jakékoliv firmě. Víte ale, že tvorba aplikace nabídne obchodní příležitost i marketingovým a on-line agenturám? S jejím vývojem totiž souvisí řada činností, které mají tyto agentury na starost.

Pokud chcete, aby byla mobilní aplikace opravdu úspěšná, nesmíte podcenit například:

  • průzkum trhu,
  • copywriting,
  • UX/UI
  • nebo ASO (obdoba SEO v prostředí mobilních aplikací).

Tyto prvky vám pomohou, aby aplikace:

  • oslovila lidi, kteří o ni mají opravdu zájem;
  • mluvila k nim jazykem, kterému rozumějí a který je motivuje například k objednání vašich dalších služeb;
  • byla přehledná a vedla uživatele k jejich cíli;
  • byla v obchodech App Store, Google Play nebo App Gallery snadno k nalezení.

Zmíněné činnosti mají na starosti právě on-line, marketingové a kreativní agentury. Klientovi tak pomohou vytvořit potřebné zázemí pro úspěšnou aplikaci. A samy získají další zakázku.

Vyplatí se agenturám i jejich klientům

Řada agentur přitom klientům tvorbu mobilní aplikace nenabízí. A to je chyba!

Přicházejí tím o nový obchod. A jejich klienti o příležitost, kterou jim mobilní aplikace nabízí.

V praxi se často setkáváme zejména s tím, že agentury nevědí, jak takovou nabídku obhájit.

Důvodů, proč se aplikace vyplatí, přitom může být celá řada. Záleží vždy na konkrétní firmě a oboru, ve kterém se pohybuje.

Mobilní aplikace dokáže například:

  • přivést nové zákazníky – osloví totiž i lidi, kteří by jinak služby dané společnosti nevyužili;
  • přinést konkurenční výhodu – zvlášť, pokud ostatní firmy z oboru aplikaci nemají, případně je zastaralá nebo v ní chybí důležité funkce;
  • získat věrnější klienty – díky mobilní aplikaci mají uživatelé služby dané společnosti vždy po ruce, kdykoliv mohou řešit různé nesrovnalosti či otázky nebo mohou například využít věrnostní program či různé nadstandardní služby;
  • získat víc informací o klientech – například kdy zákazník nejčastěji nakupuje, kdy obvykle otevírá aplikaci nebo o co má největší zájem, firma pak podle toho může připravit personalizovanou nabídku nebo klienta oslovit ve správnou dobu;
  • zavést klienty či obchodní partnery na nejbližší pobočku;
  • zlepšit přehled o zboží a službách;
  • nebo usnadnit administrativu.
Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Úkoly si rozdělíme

Pokud sami provozujete on-line, digitální či marketingovou agenturu, zmíněné argumenty vám jednání s klientem výrazně usnadní. Vše navíc můžete předem probrat i s námi. Rádi pro vás připravíme úvodní workshop, ve kterém vám pomůžeme nachystat se na schůzku.

A pokud budete chtít, zúčastníme se jí s vámi.

Díky jasným argumentům pak klientovi ukážete, co mu mobilní aplikace přinese. A zatímco on v aplikaci získá významného pomocníka pro své podnikání, vy se můžete těšit na novou zakázku.

Zároveň se nemusíte bát, že byste řešili něco, čemu nerozumíte. Na vytvoření kompletního ekosystému mobilní aplikace se vždy podílíme společně.

My v INITED máme na starost:

  • připravení návrhu mobilní aplikace,
  • vývoj aplikace,
  • tvorbu backendu a API (pokud si nechce tyto části zajistit klient sám)
  • a uvedení aplikace do provozu – včetně publikování a registrace klienta v obchodech.

Agentura zajistí:

  • průzkum trhu,
  • vytvoření webu dané aplikace (na něm jsou minimálně všeobecné podmínky),
  • copywriting textů pro mobilní aplikaci,
  • UX/UI,
  • ASO,
  • PR
  • a marketingové kampaně.

Tedy činnosti, které jsou obvykle běžnou součástí vaší praxe.

Diagram se znázorněním úkolů, které řeší při vývoji mobilní aplikace agentura a které INITED.
Jednotlivé úkoly při tvorbě mobilní aplikace jsou jasně rozdělené.

Ekosystém, který vám pomůže uspět

Právě zajištění zmíněných prvků připraví mobilní aplikaci ty nejlepší podmínky k tomu, aby uspěla.

Pokud naopak něco podceníte, hrozí, že se aplikace vůbec nedostane ke správným lidem.

Například když:

  • vynecháte průzkum trhu, nezjistíte, jestli budou mít lidé o vaši aplikaci opravdu zájem a hrozí, že ji nebudou potřebovat (případně v ní budou chybět důležité funkce);
  • podceníte copywriting, může se stát, že lidé nepochopí, co mají kdy dělat a nebudou se v aplikaci orientovat;
  • zapomenete na UX/UI, hrozí, že bude práce s aplikací příliš složitá a lidé ji nebudou používat;
  • nebudete řešit PR, ASO a marketing, je dost pravděpodobné, že se o aplikaci dozví jen naprostý zlomek lidí, kteří ji potřebují.

On-line a marketingové agentury přitom mají s těmito činnostmi řadu zkušeností. Běžně je zajišťují, když pro své klienty připravují například nový web.

Příprava mobilní aplikace pro klienta vám tak umožní využít vaše know-how na dalším projektu.

Win-win řešení

Marketingovým a kreativním agenturám tedy tvorba mobilních aplikací přináší možnost, jak rozšířit své služby, a to s využitím znalostí a postupů, které máte v malíčku. Širší nabídku přitom vaši současní i budoucí klienti 100% ocení.

Stejně jako nové zakázky nebo například spokojenější obchodní partnery, které jim aplikace přinese.

Nabídněte proto svým klientům podobnou službu i vy! Napište nám a probereme, pro které vaše klienty je mobilní aplikace vhodná.

Sdílejte článek
Jana Marková
Jana Marková

Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...