Push notifikace zvyšují prodej v aplikacích

Push notifikace zvyšují prodej v aplikacích

Haló, tady jsme,“ musíte lidem občas sdělit, aby si od vás něco koupili, využili vašich služeb. Ve světě mobilních aplikací to dokáží push notifikace. A nedělají to jen tak, umějí využít informace k velmi přesnému cílení na relevantní zákazníky a přesvědčují je k nákupu.

Notifikace vyslané aplikací mohou zvýšit počet konverzí o 8 – 9 %. To platí obecně a v konkrétních podmínkách se čísla mohou lišit podle specifik daného odvětví a aplikace samotné.

Ale co vlastně push notifikace je? Jedná se o zprávy, jimiž domovský server určité aplikace sám cosi sděluje, většinou oznamuje informace o novinkách, upozorňuje na něco aktuálního. Pokud informace přijde až poté, co si o její zobrazení na displeji uživatel aplikaci sám řekne, jde o „pull notifikaci“. Ty ovšem vývojáři používají stále měně, push notifikace dokáží přesvědčit člověka k aktivnímu využívání aplikace efektivněji. Podle vysledování chování uživatele se totiž notifikace objeví:

  • tomu pravému (u koho je podle předchozího chování v aplikace větší šance, že provede požadovanou akci)
  • rychle (notifikace může přijít prakticky okamžitě v momentě, kdy je například pravděpodobné, že provede nákup v aplikaci)

pushnotifikace-upozorneni

Připadá vám to jako obtěžování? Možnost dostávat tyto notifikace se dá vypnout i opětovně zapnout. A kromě toho, upozornění ze serveru často neslouží jen k těžbě informací o uživateli telefonu, velkou výhodu může přinést přímo jemu. S tím máme bohaté zkušenosti.

Z naší praxe: Vyvinuli jsme aplikaci upozorňující řidiče na dopravní zácpy na zvolených trasách. Push notifikace uživatele varuje, pokud na zvolených silnicích doprava vázne. On sám nemusí nic zjišťovat a má možnost se zácpě v předstihu může vyhnout. Push notifikace v tomto případě představují hlavní přidanou hodnotu aplikace. Jejich omezením nebo vypnutím by řidič přišel o cenné informace.

Využití push notiifkací

Možnosti využití jsou ohromně široké. Například u her mohou push notifikace nalákat uživatele tím, že jim oznámí, že kamarád, bratr, nebo kdokoliv jiný, koho mají na Facebooku v přátelích, překonal jejich skóre, právě hrál apod. Zprávy informující o aktivitě blízkých fungují velmi dobře.

V posledních letech různé předpovědi a žebříčky uváděly push notifikace jako výrazný nový trend s velkou budoucností. To už přestává platit, trend se rychle mění v nezbytnost. Především proto, že dokáží mimo jiné:

  • nabízet nákupy v aplikaci – ke zvýšení prodeje můžeme využít i fakt, že uživatelé Apple utrácejí v aplikacích 2,5× více než ti s Androidem
  • získávat o zákaznících správná data – to potřebuje ke správnému zacílení obchodu každá společnost
  • informovat o novinkách – jde o to zvolit správnou frekvenci doručování notifikací, aby se jimi příjemce necítil zahlcen
  • zjišťovat, co uživatel s aplikací dělá, jakým způsobem ji využívá
  • dostávat velmi rychlou zpětnou vazbu – i když testujete sebevíce, některé možnosti vylepšení aplikace se objeví až v ostrém provozu; reakce na notifikace mohou přinést cenné poznatky

Velmi účinné je také zobrazení notifikací s využitím geofencingu, tedy když se s mobilním zařízením přiblížíte k nějakému bodu. Upozorňovat tak lze na blízkost vegetariánské restaurace, pokud nemáte rádi maso, nebo třeba kulturních akcí v Hostivaři, jestliže se dostanete do této městské části.

Závěr

Co je push notifikace? Efektivní nástroj, který dokáže zvýšit konverze mobilní aplikace. Informuje o novinkách a dává vývojářům důležitou zpětnou vazbu.

Diskuse k článku na Facebooku.

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Mobilní aplikace za méně než 100 000 Kč? Řešením je zabalení webu do aplikace
Nezařazené
Mobilní aplikace za méně než 100 000 Kč? Řešením je zabalení webu do aplikace

Věděli jste, že i střední nebo menší firma může mít vlastní aplikaci v App Store nebo Google Play bez astronomických nákladů a složitého vývoje? Řešení, které...

Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
Mobilní aplikace
Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci

Se slovem widget jste se už pravděpodobně setkali. A pokud máte chytrý mobilní telefon, tak jste na widgety zcela určitě narazili i v praxi. Jsou...

Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
Mobilní aplikace
Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde

Objevte klíčové funkce mobilní aplikace pro konferenci, které zlepší orientaci, komunikaci i zážitek účastníků Plánujete konferenci a chcete, aby šlapala jako hodinky? Pak se vám...

Aktualizace aplikací pro Android a iOS: Jak často jsou potřeba a proč je nepodceňovat
Mobilní aplikace
Aktualizace aplikací pro Android a iOS: Jak často jsou potřeba a proč je nepodceňovat

„Vaše aplikace bude smazána.“ Taková informace je noční můrou každého vydavatele – a může vás potkat rychleji, než čekáte. Stačí, když aplikaci neaktualizujete. Naše zkušenosti...

Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Novinky ze světa mobilních aplikací každý měsíc na vašem e-mailu.