Reklamy v aplikaci: Efektivní způsob, jak zvýšit tržby i propagovat své služby

Reklamy v aplikaci: Efektivní způsob, jak zvýšit tržby i propagovat své služby

Zajímavý způsob, jak zvýšit tržby plynoucí z aplikace, i možnost, jak zpropagovat své další služby. To všechno nabízí takzvané in-app ads – reklamy umístěné v mobilní aplikaci. Stačí je jen správně využívat.

S in-app ads se pravděpodobně setkal každý majitel chytrého telefonu. Jsou to reklamy, které se objevují v mobilních aplikacích.

Pro vás jako vydavatele takové aplikace je výhoda reklam zřejmá – přinesou vám další zdroj příjmu. A ten může být poměrně zajímavý. Provozovatelé reklamních systémů totiž obvykle platí za počet zhlédnutí reklamy.

Čím více aktivních uživatelů tedy vaše aplikace má, tím více vyděláte.

Pokud navíc reklamu správně nastavíte, uživatelům nevadí. A často ji dokonce uvítají.

Stačí zvolit vhodný typ, obsah a frekvenci.

Vyberte si typ reklamy

Aby reklama správně fungovala a neobtěžovala uživatele, musíte si v první řadě vybrat vhodný formát. Mezi ty nejčastější patří:

  • bannery – klasické obdélníkové reklamy, které se obvykle umisťují do horní či spodní části displeje, aby nekomplikovaly používání aplikace;
  • čtvercové reklamy – jsou podobné jako bannery, ale bývají větší a obvykle také rušivější, proto je důležité správné nastavení;
  • vsunuté reklamy – bývají přes celý displej a objevují se například při načítání aplikace či videa, uživatele tak obvykle neruší;
  • nativní reklamy – vypadají jako přirozená součást aplikace a korespondují s dalším obsahem, například jako sponzorované příspěvky na sociálních sítích;
  • reklamy s odměnou – typicky jsou to krátká videa, která uživatele odmění za to, že reklamu sleduje – nejčastěji se s nimi setkáte u mobilních her, kde hráči po zhlédnutí videa dostanou herní předměty, doplní si životy nebo si například odemknou bonusový level.

Poslední ze zmíněných formátů však nemusí být vyhrazený pouze pro hry. Pokud ve své aplikaci využíváte prvky gamifikace, nabízí se vyzkoušet v ní právě reklamy s odměnou. Uživatelům mohou usnadnit například získání některých bonusů.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Reklamy od konkurence odmítnete

Reklama nesmí uživatele obtěžovat, a proto musíte zvážit její nastavení. Důležité je zejména, aby:

  • byla vhodná – tedy aby nabízela produkty či služby, které uživatelům nevadí. Proto si nastavte, jakým typům reklam se chcete vyhnout. Můžete zakázat například zobrazování konkurenčních služeb, erotických reklam a podobně;
  • měla rozumnou frekvenci – jaká četnost je vhodná, záleží zejména na formátu reklamy i typu vaší aplikace;
  • byla správně umístěná – důležité je to zejména u bannerů a čtvercových reklam, umístění však nesmíte podceňovat ani u dalších formátů. Vždy by mělo být takové, aby uživateli nekomplikovalo práci s aplikací.

Přesné nastavení in-app ads přitom záleží zejména na podobě vaší aplikace. Prvky, které mohou někde rušit, jsou jinde zcela přirozené.

Pokud i vy zvažujete vytvoření mobilní aplikace, ve které chcete využít i reklamy, obraťte se na nás. Postaráme se jak o naprogramování aplikace a její publikaci v obchodech, tak o napojení na reklamní systémy a jejich nastavení.

Podpořte vlastní služby

Reklamy v aplikaci se však nemusí týkat jen cizích služeb. Propagovat můžete i ty vlastní.

Ideální je to zejména v případě, kdy souvisí s danou aplikací. Pokud tedy provozujete například fakturační službu, nabídnete pomocí reklamy pomoc s daňovým přiznáním.

Samozřejmě můžete propagovat i své další a zcela odlišné služby či mobilní aplikace.

Výhodou je, že inzerce ve vlastní aplikaci je zdarma. Samozřejmě z takových reklam nemáte přímý příjem. Zato však můžete získat další klienty.

Vyberte si platformu

Kromě nastavení reklamy musíte také promyslet, jakou inzertní platformu využijete. Jejich služby jsou přitom do velké míry podobné. Záleží proto zejména na vašich preferencích.

Mezi největší reklamní portály, které vám umožní používat in-app ads, patří:

  • AdMob – platforma společnosti Google, která funguje podobně jako Google Ads;
  • Huawei Ads – platforma společnosti Huawei, která nabízí snadnou instalaci a personalizované reklamy;
  • Unity Ads – platforma, která se zaměřuje především na mobilní hry.

Jak získat efektivní reklamy

Máte tedy řadu možností, jak reklamy do své aplikace integrovat tak, aby uživatele neobtěžovaly a vám přinesly zajímavé výdělky.

Rádi vám s tím pomůžeme i my v INITED. Postaráme se o vývoj mobilní aplikace i o napojení na vybranou reklamní platformu a její nastavení.

Vytvoříme tak aplikaci, kterou budou mít uživatelé rádi a která vám bude vydělávat. Napište si o ni!

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...

Novinky ze světa mobilních aplikací každý měsíc na vašem e-mailu.