+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt

Push notifikace zvyšují prodej v aplikacích

15.12.2016Jaroslav Pavlíček

„Haló, tady jsme,“ musíte lidem občas sdělit, aby si od vás něco koupili, využili vašich služeb. Ve světě mobilních aplikací to dokáží push notifikace. A nedělají to jen tak, umějí využít informace k velmi přesnému cílení na relevantní zákazníky a přesvědčují je k nákupu.

Notifikace vyslané aplikací mohou zvýšit počet konverzí o 8 – 9 %. To platí obecně a v konkrétních podmínkách se čísla mohou lišit podle specifik daného odvětví a aplikace samotné.

Ale co vlastně push notifikace je? Jedná se o zprávy, jimiž domovský server určité aplikace sám cosi sděluje, většinou oznamuje informace o novinkách, upozorňuje na něco aktuálního. Pokud informace přijde až poté, co si o její zobrazení na displeji uživatel aplikaci sám řekne, jde o „pull notifikaci“. Ty ovšem vývojáři používají stále měně, push notifikace dokáží přesvědčit člověka k aktivnímu využívání aplikace efektivněji. Podle vysledování chování uživatele se totiž notifikace objeví:

  • tomu pravému (u koho je podle předchozího chování v aplikace větší šance, že provede požadovanou akci)
  • rychle (notifikace může přijít prakticky okamžitě v momentě, kdy je například pravděpodobné, že provede nákup v aplikaci)

pushnotifikace-upozorneni

Připadá vám to jako obtěžování? Možnost dostávat tyto notifikace se dá vypnout i opětovně zapnout. A kromě toho, upozornění ze serveru často neslouží jen k těžbě informací o uživateli telefonu, velkou výhodu může přinést přímo jemu. S tím máme bohaté zkušenosti.

Z naší praxe: Vyvinuli jsme aplikaci upozorňující řidiče na dopravní zácpy na zvolených trasách. Push notifikace uživatele varuje, pokud na zvolených silnicích doprava vázne. On sám nemusí nic zjišťovat a má možnost se zácpě v předstihu může vyhnout. Push notifikace v tomto případě představují hlavní přidanou hodnotu aplikace. Jejich omezením nebo vypnutím by řidič přišel o cenné informace.

Využití push notiifkací

Možnosti využití jsou ohromně široké. Například u her mohou push notifikace nalákat uživatele tím, že jim oznámí, že kamarád, bratr, nebo kdokoliv jiný, koho mají na Facebooku v přátelích, překonal jejich skóre, právě hrál apod. Zprávy informující o aktivitě blízkých fungují velmi dobře.

V posledních letech různé předpovědi a žebříčky uváděly push notifikace jako výrazný nový trend s velkou budoucností. To už přestává platit, trend se rychle mění v nezbytnost. Především proto, že dokáží mimo jiné:

  • nabízet nákupy v aplikaci – ke zvýšení prodeje můžeme využít i fakt, že uživatelé Apple utrácejí v aplikacích 2,5× více než ti s Androidem
  • získávat o zákaznících správná data – to potřebuje ke správnému zacílení obchodu každá společnost
  • informovat o novinkách – jde o to zvolit správnou frekvenci doručování notifikací, aby se jimi příjemce necítil zahlcen
  • zjišťovat, co uživatel s aplikací dělá, jakým způsobem ji využívá
  • dostávat velmi rychlou zpětnou vazbu – i když testujete sebevíce, některé možnosti vylepšení aplikace se objeví až v ostrém provozu; reakce na notifikace mohou přinést cenné poznatky

Velmi účinné je také zobrazení notifikací s využitím geofencingu, tedy když se s mobilním zařízením přiblížíte k nějakému bodu. Upozorňovat tak lze na blízkost vegetariánské restaurace, pokud nemáte rádi maso, nebo třeba kulturních akcí v Hostivaři, jestliže se dostanete do této městské části.

Závěr

Co je push notifikace? Efektivní nástroj, který dokáže zvýšit konverze mobilní aplikace. Informuje o novinkách a dává vývojářům důležitou zpětnou vazbu.

 

Diskuse k článku na Facebooku.

 

 

 

 

 

 

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Platby v aplikacích, In App Purchases Další článek Tiskárna Cashino PTP-III – tisk z iPadu

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (23)
  • Mobilní aplikace (37)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (11)
  • Ostatní (10)
  • Top (5)
  • Trendy (32)
  • Z naší dílny (18)

Přečtěte si také

  • Lidé tráví používáním mobilních aplikací přes 5 hodin denně. Víte, co je zajímá nejvíc?
  • 7 nejlepších způsobů, jak propagovat mobilní aplikaci
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 4. Snadnější vzdělávání
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Tři ze čtyř iPhonů už mají iOS 16. Víte, proč je důležité na to myslet u aplikací?
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 3. Zefektivnění práce
  • Monetizace mobilních aplikací: 5 možností, které se vyplatí využít
  • Pečlivě, pravidelně, systematicky. Jak v INITED testujeme mobilní aplikace
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku
  • Vývoj mobilních aplikací v roce 2023: TOP 8 trendů, které nesmíte minout
  • 7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci
  • 5 největších novinek a trendů mezi mobilními aplikacemi v roce 2022
  • PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci
  • Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store
  • Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
  • Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání
  • App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy