+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt

Schvalování aplikací na Android a iPhone – Jak na něj vyzrát

7.2.2017Jaroslav Pavlíček

„Všechno šlo hladce: Vytvořili jsme aplikaci poměrně rychle, ale zádrhel přišel při schvalování zveřejnění na distribuční platformě App Store. Hrozilo zdržení a prodražení při dodatečných úpravách. Podařilo se nám nebezpečí odvrátit a aplikace se dostala do oběhu. Jak se nám to povedlo?

Odvolali jsme se proti zamítnutí – App Store to dovoluje. Odvolávající se strana sice často nedosáhne svého a stejně musí aplikaci upravit, ovšem nám se to podařilo. Nakonec i bez úpravy aplikace. Jak?

  • Věděli jsme přesně, v čem je problém. Na rozdíl od Google Play totiž Apple Store poskytuje zpětnou vazbu a napíše důvod zamítnutí. Ten nám nepřipadal příliš silný a kladné vyřízení odvolání nám dalo za pravdu.
  • Jsme Applem dostatečně zformovaní, takže už při vývoji aplikaci přizpůsobujeme schvalovacímu procesu. Jeho přesný průběh a kritéria sice nikdo nezná, ale máme dost zkušeností na to, abychom odhadli, co by při testech mohlo vadit.

První bod vypovídá o tom, co je pro Google a jeho různé služby příznačné – neposkytuje detailní zpětnou vazbu. Známe to například i z přihlašování magazínů a blogů do Google News. Pokud je přihlašované médium zamítnuto, důvody se nedozvíte. Máte k dispozici stohy podmínek a nástinů technických náležitostí, ale nic konkrétního. Příčinu zamítnutí musíte sami odhadovat.

appstore

 

Proces schvalování u Applu je daleko průhlednější. Jeho přesný průběh společnost tají. Víme například, že aplikace testují reální lidé, zabývají se také metadaty nebo ikonami, a to i na tabletu a desktopu. První testování je podrobnější, schvalování updatů už má volnější pravidla a probíhá rychleji.

Když pracujete s nízkým rozpočtem a potřebujete aplikaci, která uživatele jen nasměruje na prodejní web a na jeho konkrétní místa, pravděpodobně vás schvalovatelé App Storu vyzvou, abyste přidali nějaké vylepšení. Aplikace by totiž měla mít oproti klasickému prohlížení webu nějakou větší přidanou hodnotu.

App Store formuje vývojáře, vývojáři formují App Store

Dostáváme se ke druhému pilíři úspěšného odvolání. Tvůrci aplikací, kteří v minulosti několikrát absolvovali kolečko se zamítnutím a odvoláním, mají logicky větší šanci, že jejich dílo schvalovacím sítem projde. Ví, co si může a nemůže dovolit. Má-li aplikace být k dispozici ke stažení k určitému datu, berou v úvahu průtahy se schvalováním.

Tlak na způsob práce jde i opačným směrem. Počet aplikací v App Store roste ohromně rychle – v červenci 2009 se na této platformě dalo najít 500 aplikací, dnes jejich počet přesahuje 2 miliony a další neustále přibývají. Schválení nějakou dobu trvá. Dříve jste na něj mohli čekat několik dní a odpověď stále nepřicházela, dnes máte obvykle jasno do dvou dnů. I to je ale hodně v momentě, kdy potřebujete co nejrychleji vyjít s aplikací na trh, stihnout ohlášený termín. Trend zrychlování procesu naštěstí pokračuje a společně s tím se zmenšuje počet posuzovaných kritérií. Testy se zjednodušují a zrychlují. Dobrá zpráva pro všechny vývojáře.

Proč nám Apple komplikuje život

Nejde jen o zbytečnou byrokracii. Vývojářskou firmu, která za aplikací stojí, mnohdy neznáte, ale obchody s aplikacemi Google Play nebo App zná každý, kdo má telefon s operačním systémem Android nebo iOS. Kritika se snese především na ně, proto se jistí a snaží se zabezpečit, aby se přes ně k uživatelům dostávaly jen aplikace splňující určité standardy. Ty se týkají nejen funkčnosti aplikace, ale i toho, jak by měla vypadat.

Opomenout nesmíme ani bezpečnost. Na tu klade především Apple velký důraz. Dbá na to, aby aplikace z uživatelů nemámila příliš mnoho informací. Například, pokud je v aplikaci registrační formulář, musí být možnost údaje neuvést, pokud to není nezbytně nutné pro fungování aplikaci. A pokud se ptáte se na datum narození, připravte si dopředu vysvětlení a samozřejmě dokument Podmínky zpracování osobních údajů (Privacy policy). Aplikace, které nevyžadují polohu ani v nich uživatelé nemají možnost sdílet své výtvory, bývají posuzovány měkčím měřítkem. Google tak propracovaný systém jako Apple nemá. Aplikace na Android mají ale jednu velkou výhodu: Jejich vývoj je levnější než vývoj aplikací na iOS.

 

Diskuse k článku na Facebooku.

 

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Tiskárna Cashino PTP-III – tisk z iPadu Další článek Aplikace prodává testy osobnosti a přivádí nové klienty

Related Articles

Formulář zabezpečení údajů na Google Play

Jak vyplnit Formulář zabezpečení údajů (Google Data Safety Form)

2.3.2022Jaroslav Pavlíček
Povinná možnost zrušit účet

Povinnost požádat o zrušení účtu na iOS

28.5.2022Jaroslav Pavlíček
Pravidla pro zprávy

Pravidla pro zpravodajské aplikace

9.3.2021Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (23)
  • Mobilní aplikace (37)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (11)
  • Ostatní (10)
  • Top (5)
  • Trendy (32)
  • Z naší dílny (18)

Přečtěte si také

  • Lidé tráví používáním mobilních aplikací přes 5 hodin denně. Víte, co je zajímá nejvíc?
  • 7 nejlepších způsobů, jak propagovat mobilní aplikaci
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 4. Snadnější vzdělávání
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Tři ze čtyř iPhonů už mají iOS 16. Víte, proč je důležité na to myslet u aplikací?
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 3. Zefektivnění práce
  • Monetizace mobilních aplikací: 5 možností, které se vyplatí využít
  • Pečlivě, pravidelně, systematicky. Jak v INITED testujeme mobilní aplikace
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku
  • Vývoj mobilních aplikací v roce 2023: TOP 8 trendů, které nesmíte minout
  • 7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci
  • 5 největších novinek a trendů mezi mobilními aplikacemi v roce 2022
  • PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci
  • Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store
  • Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
  • Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání
  • App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy