+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt

Publikace mobilní aplikace do Huawei App Gallery

27.10.2020Jaroslav Pavlíček

Pokud si publikujete aplikace do Google Play sami, publikaci do App Gallery pro zařízení značky Huawei zvládnete hravě. Prohlédněte si, jak celý proces vypadá a na co se připravit. V článku naleznete vyfocené obrazovky s komentáři.

Pro vlastní publikaci bude třeba mít založený Huawei účet v obchodu (návod na registraci účtu Huawei) a připravené podklady:

  • APK soubor shodný s verzí pro Android podepsaný produkčním certifikátem
  • Název aplikace
  • ID aplikace, název balíčku
  • Zařazení aplikace do kategorií obchodu
  • Jazyky pro popisy
  • Dlouhý popis – limit 8000 znaků
  • Krátký popis – limit 80 znaků
  • Co je nové v nové verzi – 1000 znaků
  • Ikonu mobilní aplikace v rozměru 512×512
  • Screenshoty – 3 až 8, ideálně poměr 16:9, FullHD rozlišení (1080×1920). Užší 19:9 (1080×2280) obchod odmítne.
  • Adresu sídla provozovatele služby
  • Email
  • Hotline
  • Web
  • Regiony, ve kterých chceme aplikaci zpřístupnit
  • Odkaz na stránku s popisem Ochrany osobních údajů
  • Informace pro schvalovatele – přístupy a instrukce
  • Informaci, kdy chceme aplikaci otevřít světu: zda ihned po schválení nebo v určitém okamžiku
  • Podklady pro hodnocení obsahu – aplikace obsahuje násilí, sdílení obsahu, sex, apod.

Publikace má dvě části: 1. založení záznamu aplikace, 2. založení záznamu verze aplikace.

 

1. Odkaz do App Gallery: https://developer.huawei.com/consumer/en/service/josp/agc/index.html

Zvolit „My apps“. Aplikaci je možné vypublikovat bez nutnosti zakládat projekt. Po registraci účtu je možné ihned publikovat aplikaci.

2. Zvolit „New app“

3. Vyplnit název, id balíčku, kategorii aplikace

4. Vyplnit jazyk a veřejná název aplikace v tomto jazyce

5. Vyplnit dlouhý, krátký popis a informaci o novinkách v této verzi.
Limit pro dlouhý popis je 8000 znaků, limit pro krátký popis je 80 znaků, limit pro novinky je 1000 znaků.

6. Vložit ikonu aplikace a screenshoty.
Ideální rozměr ikony je 512×512,
ideální rozmer screenshotu je full HD rozlišení 1080×1920, poměr stran ideálně 16:9.
Užší formáty 19:9 1080×2280 např. z telefonu Huawei P20 lite obchod zamítne.
Screenshotů může být 3 až 8.

7. Zvolíme hlavní a alternativní kategorii. Nakonec vyplníme údaje o provozovateli aplikace: adresu, email, hotline a webovou stránku.

8. Tím je ukončen popis aplikace jako takové, dáme Uložit.

9. V levém menu nahoře zvolíme „Version information“ a pokračujeme zadáváním detailu o verzi pro telefon a tablet.
Zvolíme země, kde chceme aplikaci zpřístupnit. Výběr zvolených zemí nás zavazuje zachovávat pravidla těchto krajin. Proto v našem případě volíme Evropu. Pokud neplánujete cílit na USA a nestojíte o kontroly tamními právními kancelářemi hledajícími nelegální obsah, je vhodné neuvádět Ameriku. Podobně i publikace pro čínský trh má svá specifika požadavky.

Na tomto místě je třeba ocenit, že App Gallery má v nabídce i Lichtenštejnsko, které byste v nabídce Apple App Store hledali marně. (Situace v roce 2020)

10. Klikneme na „Software packages“ pro vložení APK binárky.

11. Upload se provádí klasicky z prohlížeče, není třeba instalovat utility ve smyslu Apple Transporter, iTMS apod.

12. Uploadmene APK soubor. Pokud v aplikaci nepoužíváme služby Google Services, je možné použít stejný soubor jako máme pro Google Play. Jinak je třeba aplikaci upravit – viz článek „Co pro vývojáře znamená odstranění Google Play Services z telefonů Huawei?“

13. Nastavíme hodnocení obsahu. Huawei si vyhrazuje právo hodnocení přehodnotit a zajistit tak konečným uživatelům aplikaci splňující všechny požadavky.

14. Oproti konkurenci se zde hodnotí pouze „škodlivost“ obsahu, nezáleží na sdílení obsahu mezi uživateli, neřeší se sdílení polohy apod.

15. Uvedeme adresu podmínek pro zpracování osobních údajů. Adresa je povinná a je třeba ji zadat vždy. Pro publikace na čínský trh je třeba doplnit další dokumenty.

16. Uvedeme informace pro schvalovatele aplikace: přihlašovací údaje a instrukce.
Dále uvedeme, kdy se má aplikace zveřejnit. Ve většině případů ihned po schválení, ale pokud je součástí marketingové strategie spuštění v určitý okamžik, můžeme jej zde nastavit.

17. App Gallery nás vyzve, pokud necílíme primárně na čínský trh, abychom zvolili jako primární jazyk angličtinu.

18. Potvrdíme, že vložená binárka je ta správná a odešleme ji ke zpracování.

19. Aplikace je odeslána a čeká na schválení („Under review“)

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek App Clips je revoluce v rychlém používání aplikací Další článek Navždy zablokovaný Google účet

Related Articles

W-8BEN-E

Jak vyplnit na Apple App Store formulář W-8BEN-E

16.10.2020Jaroslav Pavlíček
Odtahovka v Huawei App Gallery

Jak jsme zajistili předinstalování aplikace na každý nový telefon Huawei?

14.12.2020Jaroslav Pavlíček

Co pro vývojáře znamená odstranění Google Play Services z telefonů Huawei?

17.7.2020Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (23)
  • Mobilní aplikace (37)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (11)
  • Ostatní (10)
  • Top (5)
  • Trendy (32)
  • Z naší dílny (18)

Přečtěte si také

  • Lidé tráví používáním mobilních aplikací přes 5 hodin denně. Víte, co je zajímá nejvíc?
  • 7 nejlepších způsobů, jak propagovat mobilní aplikaci
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 4. Snadnější vzdělávání
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Tři ze čtyř iPhonů už mají iOS 16. Víte, proč je důležité na to myslet u aplikací?
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 3. Zefektivnění práce
  • Monetizace mobilních aplikací: 5 možností, které se vyplatí využít
  • Pečlivě, pravidelně, systematicky. Jak v INITED testujeme mobilní aplikace
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku
  • Vývoj mobilních aplikací v roce 2023: TOP 8 trendů, které nesmíte minout
  • 7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci
  • 5 největších novinek a trendů mezi mobilními aplikacemi v roce 2022
  • PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci
  • Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store
  • Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
  • Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání
  • App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy