+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt

Google snižuje poplatky za aplikace v Google Play

15.12.2021Jaroslav Pavlíček

Výrazné snížení poplatků čeká od nového roku vývojáře mobilních aplikací umístěných v Google Play. U aplikací, které fungují na bázi předplatného, klesne poplatek o polovinu. Z 30 % z každého předplatného na 15 %. K podobnému kroku přisotupil už dříve také App Store.

O snížení poplatků informoval Google letos na podzim. Svůj krok zdůvodnil tím, že chce vyjít vstříc vývojářům.

Dosud totiž požadoval 30 % z každého nového předplatného. Teprve po 12 měsících klesl poplatek u opakovaného předplatného na 15 %.

Ušetří většina vývojářů

Díky novému modelu dosáhne na 15 % poplatek mnohem více vydavatelů mobilních aplikací.

„Digitální předplatné je jedním z nejrychleji rostoucích modelů. Firmy, které ho nabízejí, však čelí specifickým výzvám při získávání a udržení zákazníků. Kvůli odlivu zákazníků je pro firmy s předplatným složité využívat naši zvýhodněnou sazbu, která platí po 12 měsících opakovaného předplatného. Proto jsme se rozhodli vše zjednodušit,“ vysvětlil změnu viceprezident pro produktový management společnosti Google Sameer Samat.

Podle něj tak nyní na zvýhodněné podmínky dosáhne 99 % vývojářů.

Někde klesnou poplatky i na 10 %

V některých případech jsou ceny ještě nižší. Týká se to aplikací zapojených do programu Play Media Experience, kde klesnou poplatky ze současných 15 % na 10 %.

Do programu Play Media Experience spadají aplikace, u kterých tvoří většinu tržeb příjmy z prodeje elektronických knih nebo streamování videa a audia.

Pomoc vývojářům vs. soudní spory

Jak už jsme naznačili, Google chce snížením sazeb vyjít vstříc vývojářům. Taková je alespoň oficiální verze, které zazněla od viceprezidenta této společnosti.

„Uvědomujeme si, že mobilní aplikace jsou nesmírně důležité nejen u telefonů, ale že vývojáři musí stále více myslet také na chytré televize a hodinky, auta, tablety a další zařízení. A proto potřebují víc než kdy jindy investovat své peníze do vývoje pro tyto platformy,“ poznamenal mimo jiné Samat.

Ve skutečnosti je to ale složitější. Svou roli při tvorbě nového modelu totiž sehrály také soudní spory, kterým Google čelí kvůli poplatkům v Google Play i kvůli podezření, že zneužívá svou tržní sílu. Například v Jižní Koreji už existuje zákon omezující právě provize z plateb v aplikacích.

Odstrašující příklad: Netflix a App Store

Úpravou podmínek může Google předejít dalším soudním sporům i zákonům podobným tomu, který nově platí v Jižní Koreji. Případná omezení by se totiž příjmů společnosti Google pravděpodobně dotkla mnohem výrazněji než avizované snížení poplatků.

Navíc hrozí, že by někteří velcí vývojáři aplikací mohli předplatné přes Google Play zrušit. Podobně jako to udělal například Netflix u obchodu App Store.

Díky snížení poplatků může Google zamezit tomu, aby vývojáři aplikací zrušili předplatné prostřednictvím Google Play. Jako to udělal Netflix v App store.

Netflix už před několika lety zrušil předplatné prostřednictvím App Store. Podobné situaci se chce vedení obchodu Google Play jistě vyhnout – i za cenu nižších poplatků z předplatného.

Pokud by ke zrušení předplatného prostřednictvím Google Play přistoupili ti největší vývojáři, pro Google by to znamenalo značné ztráty.

Jen v roce 2020 totiž tvořily jeho příjmy z předplatného aplikací 2,7 miliardy dolarů. Oproti roku 2019 je to o 40 % víc. A za posledních 5 let to znamená dokonce pětinásobný růst.

Je tedy jasné, že předplatné u aplikací má z pohledu společnosti Google velký potenciál. A byla by škoda se o něj připravit.

Možnost přilákat k předplatnému víc lidí

Pro všechny, kteří se chystají publikovat v obchodě Google Play, to znamená, že vývoj mobilních aplikací založených na předplatném bude nyní výhodnější. I když je třeba počítat s tím, že přesvědčit české uživatele k předplatnému bývá složité.

Díky snížení poplatků ve službě Google Play ale můžete předplatitelům nabídnout výhodnější podmínky než dosud. Aniž by se to dotklo vašich zisků.

Nebo ušetřené peníze investovat například do rozvoje aplikace nebo zkvalitnění služeb.

Záleží jen na vás, jak nové podmínky obchodu Google Play využijete.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Nativní vs. hybridní aplikace. Která se vám víc vyplatí? Další článek Jak vypadá úspěšná mobilní aplikace

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}