+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Mobilní telefon s reklamou na displeji.

Reklamy v aplikaci: Efektivní způsob, jak zvýšit tržby i propagovat své služby

10.8.2022Jaroslav Pavlíček

Zajímavý způsob, jak zvýšit tržby plynoucí z aplikace, i možnost, jak zpropagovat své další služby. To všechno nabízí takzvané in-app ads – reklamy umístěné v mobilní aplikaci. Stačí je jen správně využívat.

S in-app ads se pravděpodobně setkal každý majitel chytrého telefonu. Jsou to reklamy, které se objevují v mobilních aplikacích.

Pro vás jako vydavatele takové aplikace je výhoda reklam zřejmá – přinesou vám další zdroj příjmu. A ten může být poměrně zajímavý. Provozovatelé reklamních systémů totiž obvykle platí za počet zhlédnutí reklamy.

Čím více aktivních uživatelů tedy vaše aplikace má, tím více vyděláte.

Pokud navíc reklamu správně nastavíte, uživatelům nevadí. A často ji dokonce uvítají.

Stačí zvolit vhodný typ, obsah a frekvenci.

Vyberte si typ reklamy

Aby reklama správně fungovala a neobtěžovala uživatele, musíte si v první řadě vybrat vhodný formát. Mezi ty nejčastější patří:

  • bannery – klasické obdélníkové reklamy, které se obvykle umisťují do horní či spodní části displeje, aby nekomplikovaly používání aplikace;
  • čtvercové reklamy – jsou podobné jako bannery, ale bývají větší a obvykle také rušivější, proto je důležité správné nastavení;
  • vsunuté reklamy – bývají přes celý displej a objevují se například při načítání aplikace či videa, uživatele tak obvykle neruší;
  • nativní reklamy – vypadají jako přirozená součást aplikace a korespondují s dalším obsahem, například jako sponzorované příspěvky na sociálních sítích;
  • reklamy s odměnou – typicky jsou to krátká videa, která uživatele odmění za to, že reklamu sleduje – nejčastěji se s nimi setkáte u mobilních her, kde hráči po zhlédnutí videa dostanou herní předměty, doplní si životy nebo si například odemknou bonusový level.

Poslední ze zmíněných formátů však nemusí být vyhrazený pouze pro hry. Pokud ve své aplikaci využíváte prvky gamifikace, nabízí se vyzkoušet v ní právě reklamy s odměnou. Uživatelům mohou usnadnit například získání některých bonusů.

Reklamy od konkurence odmítnete

Reklama nesmí uživatele obtěžovat, a proto musíte zvážit její nastavení. Důležité je zejména, aby:

  • byla vhodná – tedy aby nabízela produkty či služby, které uživatelům nevadí. Proto si nastavte, jakým typům reklam se chcete vyhnout. Můžete zakázat například zobrazování konkurenčních služeb, erotických reklam a podobně;
  • měla rozumnou frekvenci – jaká četnost je vhodná, záleží zejména na formátu reklamy i typu vaší aplikace;
  • byla správně umístěná – důležité je to zejména u bannerů a čtvercových reklam, umístění však nesmíte podceňovat ani u dalších formátů. Vždy by mělo být takové, aby uživateli nekomplikovalo práci s aplikací.

Přesné nastavení in-app ads přitom záleží zejména na podobě vaší aplikace. Prvky, které mohou někde rušit, jsou jinde zcela přirozené.

Pokud i vy zvažujete vytvoření mobilní aplikace, ve které chcete využít i reklamy, obraťte se na nás. Postaráme se jak o naprogramování aplikace a její publikaci v obchodech, tak o napojení na reklamní systémy a jejich nastavení.

Podpořte vlastní služby

Reklamy v aplikaci se však nemusí týkat jen cizích služeb. Propagovat můžete i ty vlastní.

Ideální je to zejména v případě, kdy souvisí s danou aplikací. Pokud tedy provozujete například fakturační službu, nabídnete pomocí reklamy pomoc s daňovým přiznáním.

Samozřejmě můžete propagovat i své další a zcela odlišné služby či mobilní aplikace.

Výhodou je, že inzerce ve vlastní aplikaci je zdarma. Samozřejmě z takových reklam nemáte přímý příjem. Zato však můžete získat další klienty.

Vyberte si platformu

Kromě nastavení reklamy musíte také promyslet, jakou inzertní platformu využijete. Jejich služby jsou přitom do velké míry podobné. Záleží proto zejména na vašich preferencích.

Mezi největší reklamní portály, které vám umožní používat in-app ads, patří:

  • AdMob – platforma společnosti Google, která funguje podobně jako Google Ads;
  • Huawei Ads – platforma společnosti Huawei, která nabízí snadnou instalaci a personalizované reklamy;
  • Unity Ads – platforma, která se zaměřuje především na mobilní hry.

Jak získat efektivní reklamy

Máte tedy řadu možností, jak reklamy do své aplikace integrovat tak, aby uživatele neobtěžovaly a vám přinesly zajímavé výdělky.

Rádi vám s tím pomůžeme i my v INITED. Postaráme se o vývoj mobilní aplikace i o napojení na vybranou reklamní platformu a její nastavení.

Vytvoříme tak aplikaci, kterou budou mít uživatelé rádi a která vám bude vydělávat. Napište si o ni!

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek 37 miliard stažení za jediné čtvrtletí. Zájem o mobilní aplikace opět roste Další článek Spolehlivější a přehlednější: Jak se náš vývoj aplikací liší od konkurence

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}