+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt

Na čem závisí cena za vývoj mobilní aplikace?

28.9.2022Jana Marková

Kolik to bude stát? To je asi jedna z nejčastějších otázek, se kterou se setkává každý vývojář. Cena za vývoj mobilní aplikace přitom závisí na řadě faktorů. Ať už je to rozsah projektu, jeho cíl nebo například konkrétní funkce.

Často se stává, že hned v prvním e-mailu od nás chce klient znát cenu za vývoj mobilní aplikace. Někdy mu ji napsat opravdu dokážeme. Většinou ho ale zklameme – máme totiž příliš málo informací na to, abychom dokázali zodpovědně předpovědět termín dokončení a stanovit konkrétní částku.

K určení ceny aplikace totiž potřebujeme vědět, co všechno má umět a co všechno klient požaduje od nás. Tedy například:

  • jestli budeme vyvíjet jen samotnou aplikaci, nebo se postaráme také o přípravu backendu a administrace;
  • co přesně je cílem aplikace
  • nebo jaké funkce v ní nesmí chybět.

Záleží na funkcích i přihlašování

Poslední zmíněný bod je často klíčový. Díky němu se i zdánlivě malá a jednoduchá aplikace může výrazně prodražit.

Velkou roli hraje například to, jestli budou mít uživatelé v aplikaci svůj profil. A jak bude komplexní.

Důležité také je, zda si klient vystačí s přihlašováním pouze pomocí facebookového profilu a prostřednictvím profilu na Googlu, nebo chce i přihlášení pomocí e-mailu a hesla.

Druhá varianta bývá složitější. Je totiž třeba myslet i na případy, kdy uživatel zapomene jméno či heslo nebo na ověření e-mailové schránky. Proto je toto řešení dražší.

Kromě toho cenu mobilní aplikace ovlivní například i zdánlivé detaily, jako je:

  • možnost posílat push notifikace;
  • naplánování okolností, za kterých bude aplikace upozornění rozesílat;
  • propojení s mapami a nastavení vhodného zobrazení (například u aplikace CNG stanice bylo potřeba, aby uživatel na mapách viděl síť okolních CNG stanic)
  • nebo zda bude aplikace pro iOS i Android.

To všechno se projeví na výsledné částce. Samozřejmě platí, že čím víc funkcí klient požaduje a čím jsou komplexnější, tím je aplikace dražší.

Zjednodušeně můžeme vše rozdělit do 3 kategorií:

  • malá aplikace,
  • střední aplikace,
  • komplexní projekt.

Obecně přitom platí, že pokud začínáte a chcete si ověřit úspěšnost svého nápadu, začněte s MVP (minimal valuable product). Je to v podstatě základní aplikace obsahující pouze nezbytné funkce. Její vývoj je proto rychlejší a levnější než u ostatních mobilních aplikací.

Když se nápad osvědčí, můžete k němu následně přidat nové funkce.

Cena za vývoj malé aplikace

U malé aplikace je cena logicky nejnižší. Do této skupiny patří projekty, u kterých řešíme:

  • vývoj pouze samotné aplikace – tedy bez backendu a administrace,
  • přihlášení pouze přes Google a facebookový profil (případně přes Apple ID, které je povinné u zařízení se systémem iOS),
  • jen jednoduché uživatelské rozhraní a běžné funkce
  • a projekty, které jsou pro Android a iOS.

Vývoj takových aplikací obvykle trvá 3–4 měsíce. Celou dobu úzce spolupracujeme s klientem, se kterým řešíme podobu jednotlivých funkcí i potřebné podklady.

Intenzivní komunikace je velmi důležitá mimo jiné proto, že u malé aplikace řeší vývoj API přímo klient. Potřebujeme mít proto jistotu, že ho zvládne připravit nejpozději na konci etapy Bez serveru. Jen tak můžeme vše včas propojit a otestovat.

Pokud si klient s API včas neporadí, vývoj aplikace se tím zdrží. A my tím pádem nedokážeme garantovat termín dodání.

Cena za vývoj malé aplikace se obvykle pohybuje od 180 000 Kč do 260 000 Kč bez DPH. Takovou aplikací je například Kázetka.

Ukázka aplikace Kázetka.

Pomocí aplikace Kázetka si uživatelé například najdou nejbližší lékárnu Krajské zdravotní a zároveň si v ní mohou rovnou rezervovat předepsané léky.

Cena za vývoj střední aplikace

V této kategorii už máme na starosti prakticky celý projekt. Neřešíme tedy jen aplikaci pro koncové uživatele, ale také její administraci a backend.

Také tyto aplikace jsou pro iOS i Android a kromě funkcí uvedených u malé aplikace nabízejí také:

  • přihlášení i přes e-mail – včetně základního ověření, jestli uživatel zadává fungující e-mailovou schránku, možnosti obnovit zapomenuté heslo a možnosti zrušit účet;
  • plnohodnotný uživatelský profil – umožňuje uživateli změnit své heslo a upravovat i další údaje;
  • rozšířené funkčnosti – vyhledávání pomocí filtrů, zadávání oblíbených položek nebo například zobrazení konkrétních bodů na mapě;
  • možnost posílat push notifikace.

Příprava takových projektů obvykle trvá 4–6 měsíců. Podklady si od vás přitom vyžádáme už v úvodní etapě Plán, kdy také podrobně specifikujeme zadání a funkce.

Samozřejmě spolu intenzivně komunikujeme i v dalších fázích projektu, a to na pravidelných týdenních statusech. Máte tak přesný přehled o tom, jak práce postupují.

Cena za střední aplikaci je zpravidla od 300 000 Kč do 600 000 Kč bez DPH. Typickým příkladem je aplikace pro vyhledávání levných letenek Zaletsi.cz nebo aplikace pro přepravu zboží Nebalík.

Screenshot z aplikace Zaletsi.cz – možnost hlídání výhodných nabídek.

Aplikace Zaletsi.cz uživatelům pomůže najít nejlevnější letenky do vybrané destinace. Navíc si mohou nastavit hlídání akčních cen a nikdy nepřijdou o výhodnou nabídku.

Cena za komplexní projekt

S nejvyšší cenou za vytvoření aplikace se setkáte u velkých a komplexních projektů. Tedy u takových, při kterých obvykle vzniká kromě aplikace, backendu a administrace také kompletní web.

Vždy však záleží na konkrétním projektu. U těch nejrozsáhlejších může cena přesáhnout například 700 000 Kč i bez tvorby webu.

V takových případech jsme zpravidla jen jednou součástí velkého týmu, který se na projektu podílí. Staráme se obvykle o vývoj aplikace, administrace a backendu a na rozdíl od předchozích příkladů řešíme také specifické funkcionality.

U těchto projektů nejprve naceňujeme jen prototyp nebo aplikaci se základními funkcemi. Konečná částka se následně odvíjí od počtu a komplexnosti dalších funkcí. Zpravidla přitom přesahuje 650 000 Kč bez DPH. U těch největších projektů ale může i samotné MVP vyjít až na 1 000 000 Kč.

Tvorba prototypu nebo základní aplikace u takto komplexních projektů obvykle zabere až půl roku. Následně vše rozšiřujeme a společně ladíme až do finální podoby.

Tato fáze trvá řadu měsíců. Navíc v ní často pokračujeme i v dalších letech a aplikaci postupně obohacujeme o další prvky a funkce.

Taková byla situace například u projektu Calmio. Základní aplikaci jsme vydali už před třemi lety a posléze jsme do ní přidali například předplatné či partnerský program. A nadále ji rozšiřujeme a vylepšujeme.

Do stejné kategorie pak spadá i Škoda Media Room.

Ukázka aplikace Calmio.

Calmio vzniklo jako jednoduchá aplikace na meditaci. Neustále ji ale rozšiřujeme podle přání uživatelů a v současnosti nabízíme například i off-line verzi.

Příklad z praxe

Cenu a rozsah projektu stanovíme hned na začátku spolupráce.

Jak to vypadá v praxi, si ukážeme na příkladu jedné velké společnosti, která poptávala aplikaci, aby získala přesný přehled o produktech a službách. Od nás potřebovala:

  • tvorbu frontendu (tedy samotné aplikace),
  • přípravu backendu
  • a návrh grafické podoby projektu.

Zároveň jsme mohli využít administraci, kterou firma využívá na svém webu. Nemuseli jsme ji tedy tvořit sami.

Aplikace pak měla obsahovat:

    • přihlášení prostřednictvím e-mailu, facebookového profilu a účtu u společnosti Google;
    • omezený přístup (tedy bez přihlašování – je to jedna z nových podmínek společnosti Apple pro aplikace určené pro systém iOS);
    • uživatelský profil, ve kterém si může uživatel změnit heslo, zobrazit oblíbené produkty, stažené návody a další informace a dokumenty;
    • přehled produktů a služeb;
    • ceník
    • a další dokumenty a funkce.

Na základě těchto informací a požadavků bylo jasné, že projekt spadá do skupiny „středních aplikací“. Když jsme následně vše podrobně naplánovali a rozpočítali, vyšlo nám, že vývoj potrvá zhruba 4 měsíce a vyjde na 500 000 Kč bez DPH.

Klient tak od začátku věděl, s čím může počítat.

Přizpůsobíme se vašim požadavkům

I když se cena a doba vývoje obvykle pohybuje v hodnotách, které jsme uvedli u jednotlivých typů projektů, zmíněné údaje jsou pouze orientační. Přesná částka i termín vývoje totiž vždy závisí na vašich požadavcích.

A pokud vás zajímá, kolik bude stát právě vaše aplikace, napište nám. Cenovou nabídku vám připravíme zdarma.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Bezpečnější aplikace? Pomůže behaviorální biometrika Další článek Znáte ASO? Obdoba SEO, která pomůže vaší aplikaci vyniknout

Related Articles

Vývoj mobilních aplikací z wordpressu

Vývoj mobilních aplikací pro WordPress

3.6.2022Jaroslav Pavlíček
Forum media 2016

Je vývoj mobilní aplikace pro Android levnější?

2.11.2016Jaroslav Pavlíček
Mobilní aplikace zdarma

Tvorba mobilní aplikace zdarma

2.1.2022Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (23)
  • Mobilní aplikace (37)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (11)
  • Ostatní (10)
  • Top (5)
  • Trendy (32)
  • Z naší dílny (18)

Přečtěte si také

  • Lidé tráví používáním mobilních aplikací přes 5 hodin denně. Víte, co je zajímá nejvíc?
  • 7 nejlepších způsobů, jak propagovat mobilní aplikaci
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 4. Snadnější vzdělávání
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Tři ze čtyř iPhonů už mají iOS 16. Víte, proč je důležité na to myslet u aplikací?
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 3. Zefektivnění práce
  • Monetizace mobilních aplikací: 5 možností, které se vyplatí využít
  • Pečlivě, pravidelně, systematicky. Jak v INITED testujeme mobilní aplikace
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku
  • Vývoj mobilních aplikací v roce 2023: TOP 8 trendů, které nesmíte minout
  • 7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci
  • 5 největších novinek a trendů mezi mobilními aplikacemi v roce 2022
  • PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci
  • Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store
  • Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
  • Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání
  • App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy