+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
Vývoj mobilních aplikací - firma INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
Publikum sledující konferenci.

Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde

30.11.2022Jaroslav Pavlíček

Uspořádat konferenci on-line? Ještě před několika lety bylo něco podobného pouze výjimečné. Pandemie nemoci covid-19 ale výrazně změnila situaci a přispěla k rychlému rozšíření on-line či hybridních eventů. A spolu s tím také mobilních aplikací pro konference. Podívejte se, co musí umět.

V první řadě je třeba říct, že aplikace pro konference se týkají nejen on-line eventů, ale také klasických akcí, které se konají živě. Tedy s reálnými účastníky, kteří se sejdou na jednom místě.

A samozřejmě i kombinací on-line a „živých“ akcí.

U klasických konferencí totiž podobná aplikace výrazně zlepší zážitek návštěvníků. A to z několika důvodů:

  • dá jim potřebné informace,
  • usnadní jim orientaci na místě
  • nebo například zjednoduší pokládání dotazů.

V případě hybridních a on-line eventů důležitost takové aplikace ještě roste. Lidé jsou totiž mnohem závislejší na informacích, které dostanou on-line. A právě aplikace je nejefektivnější cestou, jak je zprostředkovat.

Co musí aplikace umět

Aby aplikace správně fungovala a přinesla uživatelům vše, co potřebují, musí obsahovat řadu informací a funkcionalit. Připravili jsme proto 7 nejdůležitějších.

1. Aktuální program akce

Každá mobilní aplikace pro konference a eventy musí uživatelům v první řadě předat veškeré potřebné informace o akci. Tedy například:

  • kdy a kde se koná,
  • jaký je program,
  • jaká je kapacita a kolik zbývá volných míst
  • či možnost přihlásit se na jednotlivé přednášky.

Samozřejmě nesmí chybět ani informace o přednášejících a o tématech, kterým se budou věnovat.

Lidé se tak snadno rozhodnou, čeho se zúčastní a kdy si naopak dají pauzu. A protože si program kdykoliv dohledají, lehce své plány přizpůsobí aktuální situaci a potřebám.

2. Mapa areálu

Pokud se akce koná v rozsáhlém areálu či budově, nezapomeňte připojit jeho mapu. Platí to zejména v případě, kdy je ve stejném čase víc přednášek, kurzů a workshopů.

Musíte totiž počítat s tím, že mezi nimi budou lidé přebíhat. A mapa jim to výrazně usnadní.

Navíc jim pomůže najít také toalety, občerstvení nebo například východ.

3. Push notifikace

Na každé akci se občas stane něco, s čím jako organizátoři nepočítáte. Návštěvníci mají víc otázek, některý z řečníků se zpozdí či nepřijede vůbec nebo na poslední chvíli odřekne spolupráci dodavatel občerstvení.

Na to všechno musíte reagovat. A o veškerých změnách potřebujete informovat návštěvníky, aby se dokázali novinkám přizpůsobit.

A právě s tím vám pomůžou push notifikace.

S jejich pomocí navíc dokážete návštěvníky upozornit například na to, že se blíží přednáška, kterou chtěli navštívit. Máte tak jistotu, že ji nepropásnou.

4. Přímý přenos přednášek

Pokud připravujete čistě on-line event, musíte jednotlivé přednášky zprostředkovat návštěvníkům. A to nejlépe v přímém přenosu.

Ideální je nabídnout přenosy z konkrétních přednášek či worskhopů pouze lidem, kteří se na ně zaregistrují. Díky tomu víte, jakou kapacitu serverů potřebujete.

Zároveň není nutné, aby přímý přenos „běžel“ přímo v aplikaci. Uživatel v ní ale musí najít odkaz na sledování přednášky. Později ho navíc můžete nahradit odkazem na záznam z akce.

5. Dotazy a hodnocení

Návštěvníkům také umožněte, aby pomocí aplikace pokládali otázky přednášejícím. Odpadne tak stud, se kterým se řada lidí potýká, když se mají zeptat osobně. A v části věnované dotazům nebude trapné ticho.

Vyplatí se také možnost ohodnotit danou přednášku či řečníka. Získáte tak rychlou a přesnou zpětnou vazbu.

Díky tomu můžete upravit program následujících ročníků tak, abyste pokryli témata, o která se lidé nejvíce zajímají. A naopak vynechali ta, která návštěvníky zklamala.

To samé platí také o přednášejících.

6. Off-line verze

Přestože budou lidé většinu věcí řešit on-line, může se stát, že nebudou mít WiFi signál ani volná data. V takovém případě ocení, že aplikace funguje také off-line.

Alespoň její nejdůležitější části.

I bez internetového signálu by tedy měli mít lidé přístup například k informacím o programu, přednášejících nebo k mapě areálu.

7. Odpovědi na otázky

Může se stát, že lidé ve vaší aplikaci nenajdou informace, které hledají. Proto jim nezapomeňte říct, kam se mohou s dotazy obracet.

Ideální je nabídnout i přímý kontakt na zákaznickou podporu. Například prostřednictvím on-line chatu. Umožní vám to rychle reagovat na dotazy či připomínky a řešit případné potíže.

Aplikaci vylepšujte postupně

Hodit se mohou samozřejmě i další funkce, jako je například:

  • uživatelský chat,
  • sekce s novinkami
  • nebo prodej lístků na další ročníky.

Aplikace však může fungovat i bez nich. Aniž by to jakkoliv negativně poznamenalo uživatelskou zkušenost.

Pro ni je totiž zásadní zejména:

  • snadné a přehledné ovládání aplikace,
  • její rychlost,
  • snadná dostupnost všech podstatných informací.

Postupně navíc můžete aplikaci upravovat a přidávat do ní prvky, které uživatelskou zkušenost ještě vylepší. Ať už je to přímý přenos přednášek z klasických „živých“ konferencí, nebo například využití gamifikace.

Krabicové řešení, které se vám přizpůsobí

Jakmile máte jasno v tom, co má aplikace umět, potřebujete ji ještě získat. A s tím vám rádi pomůžeme v INITED. Před časem jsme totiž připravili krabicovou variantu mobilní aplikace pro konference, kterou vám přizpůsobíme na míru.

Takové řešení:

  • vás vyjde levněji než kompletně nová aplikace,
  • rychle ho nasadíte,
  • a navíc se vám maximálně přizpůsobí.

Zároveň vám zůstane. Neplatíte tedy každoročně novou a novou sumu za pronájem.

A přitom můžete mobilní aplikaci průběžně vylepšovat podle svých představ.

Rádi vám o tom řekneme víc. Napište nám a probereme spolu, jaké možnosti vám naše aplikace nabízí.

Jaroslav Pavlíček
Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.
Předchozí článek Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání Další článek Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store

Related Articles

Grafika: žena řešící spoustu úkolů.

Spolehlivější a přehlednější: Jak se náš vývoj aplikací liší od konkurence

17.8.2022Jana Marková

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací III

23.2.2022Jana Marková

Jak navrhnout aplikaci? 7 věcí, které si musíte předem promyslet

9.3.2022Jana Marková

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (21)
  • Mobilní aplikace (35)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (11)
  • Ostatní (10)
  • Top (5)
  • Trendy (30)
  • Z naší dílny (17)

Přečtěte si také

  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
  • Microsoft chystá vlastní superaplikaci. Bude v ní Bing i Outlook
  • První kandidát na mobil roku? Samsung Galaxy S23
  • 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku
  • Vývoj mobilních aplikací v roce 2023: TOP 8 trendů, které nesmíte minout
  • 7 tipů, jak vylepšit mobilní aplikaci
  • 5 největších novinek a trendů mezi mobilními aplikacemi v roce 2022
  • PWA: Efektivní způsob, jak změníte svůj web v aplikaci
  • Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store
  • Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
  • Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání
  • App Store zdražuje aplikace. Pocítí to i vývojáři
  • Jak zrušit předplatné aplikací v Google Play a v App Store
  • 7 tipů, jak nastavit efektivní push notifikace
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: na čem závisí a jak se liší u freelancerů a agentur
  • Dokonalé přizpůsobení a spokojení uživatelé. To přináší responzivní aplikace
  • Příležitost pro agentury: přidejte do své nabídky mobilní aplikaci a oslovte nové klienty
  • Znáte ASO? Obdoba SEO, která pomůže vaší aplikaci vyniknout
  • Na čem závisí cena za vývoj mobilní aplikace?
  • Bezpečnější aplikace? Pomůže behaviorální biometrika

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Pro agentury
  • Pro firmy
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2020 Created by Provocado
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejsnadnější použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.OkPrivacy policy