4 způsoby, jak mobilní aplikace zlepší váš marketing (a zvýší tržby)

4 způsoby, jak mobilní aplikace zlepší váš marketing (a zvýší tržby)

Nejen služba pro uživatele a prodejní kanál, ale také silný marketingový nástroj. I tak se můžeme dívat na mobilní aplikace. Prakticky každému prodejci nebo poskytovateli služeb totiž dokáže kvalitní aplikace přivést nové klienty a ty stávající motivovat k častějším objednávkám.

O tom, že jsou mobilní aplikace stále důležitější, svědčí i fakt, že každý den stráví lidé s telefonem v ruce víc než 3 hodiny. A jeho displej kontrolují skoro 60× denně.

Díky mobilním aplikacím toho využijete. S jejich pomocí totiž zastihnete své zákazníky mnohem snadněji než prostřednictvím webu nebo newsletterů.

Není to ale zdaleka jediný přínos mobilních aplikací pro váš marketing. Pomohou vám například v následujících 4 oblastech.

1. Dozví se o vás více lidí

Mobilní aplikace pomáhá rozšířit povědomí o vaší značce hned několika způsoby. V první řadě díky tomu, že ji lidé uvidí při vyhledávání v obchodech Google Play a App Store.

Není to ale zdaleka jediná možnost.

Velmi efektivní způsob, jak dostat svou aplikaci do širšího povědomí, je zajistit, že bude předinstalovaná v telefonech určité značky nebo typu. Jako se nám to podařilo například s aplikací Odtahovka, která je předinstalovaná na telefonech Huawei.

Marketing - Odtahovka
Díky předinstalování aplikace Odtahovka do telefonů Huawei jsme ji mohli dostat lépe do povědomí uživatelů.

A zapomínat nesmíte ani na sociální sítě. Právě díky jejich propojení s mobilní aplikací se o vás může dozvědět řada lidí, která vás dosud neznala.

Spokojený uživatel totiž aplikaci rád propojí se svým facebookovým účtem. A také se rád s ostatními podělí o dobré zkušenosti nebo například dosažené úspěchy (pokud v aplikaci využijete principy gamifikace).

Stačí ho k tomu vyzvat.

Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

2. Klienti budou spokojenější

Jak už jsme zmínili, velkou výhodou mobilních aplikací je, že můžete snadno zastihnout své zákazníky a klienty. A platí to také obráceně. Jednoduše zastihnou i oni vás.

Bez ohledu na to, kde zrovna jsou.

Vaše služby nebo zboží si tak mohou objednat, kdykoliv si vzpomenou nebo potřebují. Díky tomu budou spokojenější a příště opět rádi sáhnou po vašich službách.

Navíc jim v aplikaci můžete některé služby nebo informace nabídnout i off-line.

3. Oslovíte klienty pomocí push notifikací

Upozornit klienty na aktuální slevy, speciální nabídky nebo například nečekané odstávky. To jsou jen některé příklady, jak vám pomohou push notifikace.

Jejich obrovská výhoda je v tom, že uživatelé uvidí notifikaci ve svém telefonu. Díky tomu se o vaší nabídce opravdu dozví a nehrozí, že zapadne mezi ostatními. Jako tomu bývá například u e-mailů.

Potvrzují to i statistiky.

Zatímco open rate (míra otevření – tedy poměr otevřených zpráv) je u e-mailů v průměru 2,1 %, u push notifikací je to 20 %. Tedy 10× víc. A v některých oborech stoupá open rate až ke 30 %.

Ještě výraznější je rozdíl u click-through rate (míra prokliku z otevřených zpráv). Zatímco u e-mailů je průměrná míra prokliku 1 %, u push notifikací dosahuje 28 %. A v některých oborech se pohybuje i kolem 40 %.

Znamená to jediné. Pomocí mobilních aplikací a push notifikací můžete klienty oslovit opravdu efektivně.

Marketing aplikace - OneSignal
U našich aplikací často využíváme k doručování push notifikací OneSignal. Nabízí mimo jiné inteligentní doručování, které umožňuje oslovit uživatele tak, abyste maximalizovali šanci na otevření notifikace. Zdroj: OneSignal

4. Přizpůsobíte nabídku svým klientům

Mobilní aplikace vám pomohou získat také informace o chování zákazníků. A to jak u celých cílových skupin, tak při pohledu na konkrétní uživatele. Tomu pak můžete přizpůsobit svou nabídku a různé akce.

Jednotlivým klientům tedy můžete v návaznosti na jejich chování nabídnout vhodné služby či zboží. Nebo například slevy „na míru”.

Právě díky personalizaci zvýšíte šance, že uživatel nabídku otevře. A následně ji i využije.

Například data z roku 2018 ukazují, že už základní personalizace zvýší open rate o 10 %.

Cesta k vyšším tržbám

Mobilní aplikace tak dokážou pomoci menším firmám i velkým korporacím.

Už jen díky publikaci v obchodech Google Play a App Store mohou výrazně zvýšit povědomí o vaší společnosti a poskytovaných službách. Navíc stačí přidat jen několik základních kroků a zvýšíte počet uživatelů i klientů.

A také své tržby.

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Mobilní aplikace za méně než 100 000 Kč? Řešením je zabalení webu do aplikace
Nezařazené
Mobilní aplikace za méně než 100 000 Kč? Řešením je zabalení webu do aplikace

Věděli jste, že i střední nebo menší firma může mít vlastní aplikaci v App Store nebo Google Play bez astronomických nákladů a složitého vývoje? Řešení, které...

Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
Mobilní aplikace
Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci

Se slovem widget jste se už pravděpodobně setkali. A pokud máte chytrý mobilní telefon, tak jste na widgety zcela určitě narazili i v praxi. Jsou...

Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde
Mobilní aplikace
Mobilní aplikace pro konference: 7 věcí, bez kterých se neobejde

Objevte klíčové funkce mobilní aplikace pro konferenci, které zlepší orientaci, komunikaci i zážitek účastníků Plánujete konferenci a chcete, aby šlapala jako hodinky? Pak se vám...

Aktualizace aplikací pro Android a iOS: Jak často jsou potřeba a proč je nepodceňovat
Mobilní aplikace
Aktualizace aplikací pro Android a iOS: Jak často jsou potřeba a proč je nepodceňovat

„Vaše aplikace bude smazána.“ Taková informace je noční můrou každého vydavatele – a může vás potkat rychleji, než čekáte. Stačí, když aplikaci neaktualizujete. Naše zkušenosti...

Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Novinky ze světa mobilních aplikací každý měsíc na vašem e-mailu.