Publikace mobilní aplikace do Huawei App Gallery

Publikace mobilní aplikace do Huawei App Gallery

Mobilní aplikace

Pokud si publikujete aplikace do Google Play sami, publikaci do App Gallery pro zařízení značky Huawei zvládnete hravě. Prohlédněte si, jak celý proces vypadá a na co se připravit. V článku naleznete vyfocené obrazovky s komentáři.

Pro vlastní publikaci bude třeba mít založený Huawei účet v obchodu (návod na registraci účtu Huawei) a připravené podklady:

  • APK soubor shodný s verzí pro Android podepsaný produkčním certifikátem
  • Název aplikace
  • ID aplikace, název balíčku
  • Zařazení aplikace do kategorií obchodu
  • Jazyky pro popisy
  • Dlouhý popis – limit 8000 znaků
  • Krátký popis – limit 80 znaků
  • Co je nové v nové verzi – 1000 znaků
  • Ikonu mobilní aplikace v rozměru 512×512
  • Screenshoty – 3 až 8, ideálně poměr 16:9, FullHD rozlišení (1080×1920). Užší 19:9 (1080×2280) obchod odmítne.
  • Adresu sídla provozovatele služby
  • Email
  • Hotline
  • Web
  • Regiony, ve kterých chceme aplikaci zpřístupnit
  • Odkaz na stránku s popisem Ochrany osobních údajů
  • Informace pro schvalovatele – přístupy a instrukce
  • Informaci, kdy chceme aplikaci otevřít světu: zda ihned po schválení nebo v určitém okamžiku
  • Podklady pro hodnocení obsahu – aplikace obsahuje násilí, sdílení obsahu, sex, apod.

Publikace má dvě části: 1. založení záznamu aplikace, 2. založení záznamu verze aplikace.

1. Odkaz do App Gallery: https://developer.huawei.com/consumer/en/service/josp/agc/index.html

Zvolit „My apps“. Aplikaci je možné vypublikovat bez nutnosti zakládat projekt. Po registraci účtu je možné ihned publikovat aplikaci.

2. Zvolit „New app“

3. Vyplnit název, id balíčku, kategorii aplikace

4. Vyplnit jazyk a veřejná název aplikace v tomto jazyce

5. Vyplnit dlouhý, krátký popis a informaci o novinkách v této verzi.
Limit pro dlouhý popis je 8000 znaků, limit pro krátký popis je 80 znaků, limit pro novinky je 1000 znaků.

6. Vložit ikonu aplikace a screenshoty.
Ideální rozměr ikony je 512×512,
ideální rozmer screenshotu je full HD rozlišení 1080×1920, poměr stran ideálně 16:9.
Užší formáty 19:9 1080×2280 např. z telefonu Huawei P20 lite obchod zamítne.
Screenshotů může být 3 až 8.

7. Zvolíme hlavní a alternativní kategorii. Nakonec vyplníme údaje o provozovateli aplikace: adresu, email, hotline a webovou stránku.

8. Tím je ukončen popis aplikace jako takové, dáme Uložit.

9. V levém menu nahoře zvolíme „Version information“ a pokračujeme zadáváním detailu o verzi pro telefon a tablet.
Zvolíme země, kde chceme aplikaci zpřístupnit. Výběr zvolených zemí nás zavazuje zachovávat pravidla těchto krajin. Proto v našem případě volíme Evropu. Pokud neplánujete cílit na USA a nestojíte o kontroly tamními právními kancelářemi hledajícími nelegální obsah, je vhodné neuvádět Ameriku. Podobně i publikace pro čínský trh má svá specifika požadavky.

Na tomto místě je třeba ocenit, že App Gallery má v nabídce i Lichtenštejnsko, které byste v nabídce Apple App Store hledali marně. (Situace v roce 2020)

10. Klikneme na „Software packages“ pro vložení APK binárky.

11. Upload se provádí klasicky z prohlížeče, není třeba instalovat utility ve smyslu Apple Transporter, iTMS apod.

12. Uploadmene APK soubor. Pokud v aplikaci nepoužíváme služby Google Services, je možné použít stejný soubor jako máme pro Google Play. Jinak je třeba aplikaci upravit – viz článek „Co pro vývojáře znamená odstranění Google Play Services z telefonů Huawei?“

13. Nastavíme hodnocení obsahu. Huawei si vyhrazuje právo hodnocení přehodnotit a zajistit tak konečným uživatelům aplikaci splňující všechny požadavky.

14. Oproti konkurenci se zde hodnotí pouze „škodlivost“ obsahu, nezáleží na sdílení obsahu mezi uživateli, neřeší se sdílení polohy apod.

15. Uvedeme adresu podmínek pro zpracování osobních údajů. Adresa je povinná a je třeba ji zadat vždy. Pro publikace na čínský trh je třeba doplnit další dokumenty.

16. Uvedeme informace pro schvalovatele aplikace: přihlašovací údaje a instrukce.
Dále uvedeme, kdy se má aplikace zveřejnit. Ve většině případů ihned po schválení, ale pokud je součástí marketingové strategie spuštění v určitý okamžik, můžeme jej zde nastavit.

17. App Gallery nás vyzve, pokud necílíme primárně na čínský trh, abychom zvolili jako primární jazyk angličtinu.

18. Potvrdíme, že vložená binárka je ta správná a odešleme ji ke zpracování.

19. Aplikace je odeslána a čeká na schválení („Under review“)

Sdílejte článek
Jaroslav Pavlíček
Jaroslav Pavlíček

Jaroslav je certifikovaný architekt (TOGAF) s 25+ lety praxe v IT. Díky tomu mají naše mobilní aplikace vysokou technickou úroveň a jsou postavené na spolehlivých technologiích. Své zkušenosti získával na projektech v zahraničí (Velká Británie, Malta) a vedle INITED působí jako konzultant Adobe Experience Manager, AEM.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...