Děláte klientovi přestavbu webu a nabízí se otázka – co mobily? Uděláme web responsivní. Ale neuděláme i aplikaci? Je to dobrý nápad, špatný nápad nebo jaký je to nápad?
Tradiční argumenty pro mobily a aplikace jsou statistiky:
Čísla a detaily zde: http://www.smartinsights.com/mobile-marketing/mobile-marketing-analytics/mobile-marketing-statistics/
Čím ještě klientovi argumentovat, co mu aplikace přinese:
Příběh: klient požadoval jednoduchou aplikaci pro kurýry, která hlásí dispečingu aktuální polohu. Dále dvě tlačítka – převzal zboží, předal zboží. Hotovo, stačí, žádná další funkčnost není potřeba.
Udělali jsme aplikaci podle zadání – Android a iOS verzi. Android verze šla do provozu uživatelům, iOS verze na schválení do Appstore. Po dvou týdnech (v roce 2013) Apple aplikaci zamítli pro přílišnou jednoduchost. Argumenty, že to pro provoz stačí a klient víc nepožaduje, neuspěly. Apple argumentovali například tím, že problém můžeme řešit webovou stránkou a aplikace je příliš silný nástroj.
Závěr: Od té doby víme, že aplikace musí nabízet věci, které ji od webové stránky odlišují, musí mít přidanou hodnotu.
Čím se aplikace odliší od webu, co ji udělá aplikací:
Uvedený výčet jistě není úplný, jeho účelem je pomoc při vymýšlení a hledání inspirace.
Diskuse k článku na Facebooku.
blablabl