+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt
Žena platící za služby v mobilní aplikaci.

Monetizace mobilních aplikací: 5 možností, které se vyplatí využít

15.2.2023Jana Marková

Jakmile je mobilní aplikace hotová a publikovaná, řada firem stojí před stejnou otázkou: „Jak zařídit, aby si na sebe vydělala?“ Ve skutečnosti si ji musíte položit, už když začnete projekt plánovat. Díky tomu včas promyslíte vhodnou monetizační strategii. A aplikaci připravíte tak, aby ji co nejefektivněji využila.

Možností, jak zajistit, aby vaše aplikace vydělávala, je přitom celá řada. Pro různé projekty a firmy jsou však vhodné různé přístupy.

Proto si musíte nejprve ujasnit:

  • co bude vaše aplikace umět,
  • kdo ji bude využívat
  • nebo jak přesně budou lidé s aplikací pracovat.

To všechno vám umožní nastavit vhodný monetizační model.

Obecně platí, že zatímco zábavní projekty mají obvykle řadu možností jak vydělávat – typicky prostřednictvím nákupu v aplikacích či prémiových funkcí – u většiny služeb jsou možnosti omezenější. Obvykle jsou to zejména zpoplatněné funkce.

A primárně „neziskové“ projekty, například ze zdravotní či sociální oblasti, jsou zase většinou odkázané na sponzoring.

1. Sponzoring

Sponzoring je ideální pro aplikace, jejichž poslání je usnadnit lidem jakoukoliv činnost. Samy o sobě ale nemají ambice vydělávat.

Díky sponzoringu vám i přesto mohou přinést peníze. A zaplatit tak například svůj vývoj.

Stačí jen přidat do aplikace logo sponzora.

Vy tak pomůžete dané společnosti s propagací a za odměnu získáte peníze.

Pamatujte však, že aplikace je v první řadě pro uživatele. Logo tedy nesmí rušit ani omezovat či komplikovat práci s aplikací.

Jinak ji lidé nebudou používat. A skončí hluboko v archivech App Store a Google Play (i s vaším sponzorem).

Zároveň je ideální, aby byl sponzor spojený s oblastí, které se vaše aplikace věnuje. Pokud tedy uživatelům nabízíte například občanský zákoník v mobilu, je vhodným sponzorem advokátní kancelář.

2. Placená aplikace

Většina aplikací v obchodech App Store a Google Play je zdarma. Existují však i takové, u kterých musí lidé za stažení zaplatit.

Tento model se hodí zejména v případě, že vaše aplikace nabízí služby, které lidé jinde nenajdou. A jsou ochotni vám za ně zaplatit.

Výhodou je, že máte jistý příjem, který přichází s každým stažením.

Zároveň však musíte vzít v úvahu, že placená aplikace může lidi odrazovat. Zvlášť pokud jinde najdou podobné služby bezplatně.

3. Reklamy v aplikaci

Univerzální způsob, jak vydělávat pomocí mobilní aplikace, jsou reklamy.

Nabízí hned několik formátů a variant. Díky tomu si snadno vyberete takový, který nebude uživatele zbytečně obtěžovat. A zároveň bude co nejefektivnější.

Navíc můžete s jejich pomocí propagovat i vlastní služby.

Podrobnější informace o tom, jak reklamy fungují, najdete v našem článku Reklamy v aplikaci: Efektivní způsob, jak zvýšit tržby i propagovat své služby.

S reklamami je spojená i možnost přidat k základní verzi aplikace ještě zpoplatněnou variantu. Setkáte se s ní zejména u zábavních projektů, které tak uživatelům umožňují například přehrávat hudbu či videa bez reklam.

Screenshot z mobilní aplikace YouTube lákající k předplatnému služby YouTube Premium.

Na zpoplatněnou prémiovou verzi své aplikace láká například YouTube.

4. Freemium varianta

Pokud nechcete vytvářet bezplatnou a placenou verzi své aplikace, máte ještě další možnost. Nechat základní variantu zdarma a zpoplatnit pouze některé funkce.

Na tomto principu fungují takzvané freemium aplikace.

Základní verze u nich obsahuje určitá omezení, která si uživatelé mohou za poplatek zrušit. A rozšířit tak možnosti aplikace.

Příkladem může být fakturační služba, ve které je omezený počet klientů, faktur a dalších dokladů. Uživatelé si pak za poplatek jednotlivé limity zruší – podle toho, co zrovna potřebují.

5. Nákupy v aplikacích

Nesmíme zapomenout ani na nákupy v aplikacích. Jsou velmi rozšířené zejména u her a v zábavních aplikacích, které lidem umožňují dokoupit různé herní předměty či vylepšení.

Hodí se ale i v případě, že chcete uživatelům zprostředkovat služby nad rámec aplikace.

Například u aplikace, která pomáhá s výcvikem psa, nabídnete uživatelům nákup vhodných doplňků a vybavení. Nebo možnost objednat si výcvik pod dohledem profesionálů.

Ideální řešení? Postupy kombinujte

Samozřejmě existují i další varianty. Například:

  • sbírání anonymních dat o uživatelích, která pak dáte k dispozici jiným službám;
  • příprava věrnostního systému, který uživatele motivuje k častějším návštěvám aplikace a využívání placených služeb
  • nebo reklamní push notifikace či stories zveřejněné v aplikaci.

Vždy však závisí na vaší aplikaci, která možnost bude nejlepší.

Nebojte se přitom jednotlivé varianty kombinovat. Efektivitu jednotlivých postupů tak ještě zvýšíte.

V INITED vám se vším rádi pomůžeme – od vývoje mobilní aplikace až po výběr vhodných monetizačních taktik a jejich realizaci. Napište nám a probereme podrobnosti.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Pečlivě, pravidelně, systematicky. Jak v INITED testujeme mobilní aplikace Další článek 5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 3. Zefektivnění práce

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}