5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku

5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 1. Zvýšení zisku

Mobilní aplikace

„Děkuji, ale pro tohoto klienta je mobilní aplikace zbytečná.“ Pokud pracujete v PR, marketingové či on-line agentuře, možná už jste podobnou větu někdy řekli. A udělali jste chybu. Mobilní aplikace se totiž vyplatí řadě firem a oborů, u kterých se na první pohled zdá zbytečná. Přesvědčte se o tom v našem novém seriálu.

Vlastní mobilní aplikace přináší firmám řadu výhod. Shrnuli jsme je proto do 5 důvodů, se kterými se v praxi setkáváme nejčastěji.

A nyní vám představíme první z nich: zvýšení zisku.


Přečtěte si i další díly našeho seriálu

5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 2. Zlepšení brand awareness
5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 3. Zefektivnění práce
5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 4. Snadnější vzdělávání
5 důvodů, proč váš klient potřebuje mobilní aplikaci: 5. Lepší přehled o službách


Efektivní způsob, jak oslovit klienty

Vyšší zisk si zřejmě spojíte hlavně s obchody. Mobilní aplikace s ním však dokážou pomoci prakticky jakékoliv společnosti, která poskytuje zboží nebo služby.

Bez ohledu na to, jestli firma, o kterou pečujete, nabízí elektroniku, bankovní služby, nebo například pronájem kanceláří.

Pomocí mobilní aplikace může své klienty oslovit kdykoliv a kdekoliv. A efektivně jim nabídnout například:

  • nové služby,
  • zvýhodněné podmínky u stávajících služeb či zboží
  • nebo motivovat k další návštěvě pobočky.
Chybí vám spolehliví developeři, kteří budou dodávat dle zadání?

Připravíte nabídku na míru

Jednou z velkých výhod mobilních aplikací je totiž fakt, že firma díky nim získá data o chování jednotlivých uživatelů. Zjistí tedy:

  • co v aplikaci nejčastěji řeší,
  • co je zajímá
  • nebo kdy ji obvykle používají.

Tomu pak společnost snadno přizpůsobí svou nabídku. A uživateli například:

  • dá slevu na jeho oblíbené zboží;
  • připomene plánovanou návštěvu;
  • představí doplňkové služby;
  • nabídne vhodné akce, které odpovídají jeho zájmům;
  • nebo ho upozorní, že si zapomněl zarezervovat další termín k pronájmu sdílené kanceláře či k návštěvě fitcentra.

Uživatel tak získá personalizovanou nabídku. A díky tomu vzroste šance, že ji využije.

Firma mu ji navíc dokáže poslat v době, kdy je obvykle u telefonu. Nehrozí tedy, že by ji přehlédl.

Stačí jen získaná data využít také u push notifikací

Získáte věrnější klienty

Pomocí mobilní aplikace mohou firmy také vytvořit či vylepšit svůj věrnostní program. A pravidelně uživatelům poskytovat slevy či různé výhody.

Opět se přitom nabízí možnost propojit věrnostní program s push notifikacemi. A účinněji tak uživatele motivovat k jeho využívání.

Firma díky tomu zvýší své tržby a zároveň získá věrnější zákazníky. Statistiky dokonce ukazují, že zvýšení retence už o 5 % přinese růst příjmů až o 95 %.

Oslovíte více lidí

Mobilní aplikace je také výborným způsobem, jak zvýšit povědomí o své značce.

Kvalitní aplikace, která je přehledná a nabídne uživatelům, co potřebují, totiž získá dobré hodnocení a recenze. A lépe si povede v nabídce obchodů Google Play, App Store či App Gallery.

Díky tomu osloví i lidi, kteří ji doteď neznali. A přivede firmě nové klienty.

Potenciál je přitom opravdu veliký. Jen v České republice má chytrý mobilní telefon 90 % lidí do 54 let.

Pomocí mobilní aplikace tak můžete danou firmu či produkt dostat do povědomí milionů lidí. Stačí připravit aplikaci, která získává ta nejlepší hodnocení.

Jak na to vám poradíme v našem článku Jak získat aplikaci, která sbírá pětihvězdičková hodnocení. Nebo se rovnou obraťte na nás a o vše se postaráme.

Rozšíříte svůj seznam kontaktů

Spolu s tím, jak mobilní aplikace rozšiřuje okruh uživatelů a dostává danou značku do povědomí, zvyšuje se i počet kontaktů, které firma získá. Zejména e-mailů.

Díky tomu může dané uživatele kdykoliv oslovit i jinými kanály. A představit jim například nabídku, která se do aplikace nehodí. 

Aplikace na sebe vydělá sama

Zapomenout nesmíme ani na fakt, že aplikace neznamená jen investici do budoucích zisků, ale dokáže si na sebe vydělat sama. A to jak na vývoj, tak na následný provoz.

Stačí zvolit správnou monetizační strategii.

Díky ní aplikace přináší zisk bez ohledu na prodej produktů či služeb. Stačí například:

  • využít reklamy,
  • nabídnout zpoplatněné služby
  • či připravit prémiovou verzi.

Podobně funguje například mobilní aplikace Calmio, kterou jsme připravili pro stejnojmennou společnost. A která si jen pomocí předplatného snadno vydělá na provoz i na průběžné vylepšování.

Využijte naše zkušenosti

Mobilní aplikaci, která pomáhá zvýšit tržby, ocení každá firma. A proto s ní rádi pomůžeme i vašim klientům.

Se spoluprací s marketingovými a on-line agenturami máme dlouholeté zkušenosti. A umíme ji nastavit tak, aby přinesla prospěch všem stranám.

Ukáže vám to například náš článek Příležitost pro agentury.

Jednoduše nám napište a probereme vše osobně. A společně najdeme ten nejlepší způsob, jak pomoci vám i vašim klientům.

Sdílejte článek
Jana Marková
Jana Marková

Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.

Oblíbené
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Ilustrační grafika s nápisem AI.
5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci

Pokud se 10 lidí zeptáte, jaký je největší trend v oblasti mobilních aplikací, s největší pravděpodobností vám všichni odpoví stejně – umělá inteligence. Velká popularita...

Ilustrační obrázek s názvem rozhovoru s Janou Markovou o mobilních a webových aplikacích.
Ostatní 20. 3. 2024
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Ilustrační grafika s názvem článku a rukou kreslící návrh mobilní aplikace.
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

Mohlo by vás zajímat

Zobrazit vše
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu
Mobilní aplikace
Splash screeny v mobilních aplikacích. Od teorie a historie až po implementace na iOS a Androidu

V ideálním světě by se mobilní aplikace spustila okamžitě. Načtení všech potřebných dat ale chvíli trvá. Telefony jsou sice čím dál tím výkonnější, aplikace s...

Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
Ostatní
Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě

Aby práce na mobilní aplikaci běžely plynule a bez zbytečných potíží, je potřeba pečlivé projektové vedení. A za to je v INITED už od roku...

Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
Mobilní aplikace
Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?

Vydávat aplikace pro iOS mimo App Store bylo až donedávna prakticky nemyslitelné. Od března 2024 je to ale jinak – Apple totiž vydavatelům v Evropské...

Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
Mobilní aplikace
Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít

„Mám nápad na skvělou mobilní aplikaci.“ Takovou větu u nás slyšíme velmi často. Jenže… od nápadu k aplikaci vede dlouhá cesta, na které potřebujete promyslet...

6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play

Jakmile připravíte novou mobilní aplikaci, máte před sebou zásadní úkol – dostat ji k co největšímu množství lidí. Pomůže vám s tím ASO – tedy...