Nejlepší způsob, jak navázat kontakt s uživatelem. A přesvědčit ho, aby nakoupil, kontaktoval vás nebo například navštívil pobočku. Tak vnímá push notifikace většina firem, které je používají. Když se je navíc naučíte efektivně využívat, jejich přínos znásobíte. Proto pro vás máme 7 ověřených postupů, jak push notifikace nastavit.
O tom, že většina firem vnímá push notifikace v mobilním telefonu jako nejlepší kanál ke komunikaci s klienty, jsme už před časem psali.
Tato krátká upozornění se dokonce ukázala jako nejefektivnější způsob k navázání opětovného kontaktu se zákazníky. Výrazně přitom předstihla například e-maily, push notifikace z webu nebo SMS zprávy.
Už samotné nasazení push notifikací pomáhá zlepšit komunikaci s uživateli a zvýšit jejich zájem o vaši firmu, služby či výrobky. A následující postupy vám pomůžou efekt push notifikací ještě znásobit.
Právě personalizace je v posledních letech určitou mantrou mnoha marketingových expertů. Pomáhá totiž lépe navázat kontakt s příjemcem, přiblížit se mu a ukázat, že chápete jeho potřeby.
Výsledkem je pak hlubší vztah klienta či obchodního partnera k vaší značce. A následně i vyšší tržby.
Proto je personalizace důležitá také u push notifikací. A to zejména u jejich obsahu, který musí být pro uživatele relevantní. Bez ohledu na to, jestli posíláte obchodní nabídku, nebo tipy na používání zakoupeného vybavení.
Spolu s personalizací můžete využít také geofencing. Díky této funkci pošle aplikace uživateli upozornění ve chvíli, kdy je poblíž vaší pobočky. A připomene mu například vyzvednutí objednaného zboží, plánovanou schůzku nebo akci, kterou pořádáte.
Že se personalizace vyplatí, potvrzuje i nedávný průzkum společnosti OneSignal. Podle něj právě personalizace push notifikací zvyšuje jejich engagement rate až o 259 %!
Abyste mohli s personalizací pracovat co nejefektivněji, je třeba uživatele rozčlenit do několika skupin podle jejich zákaznické či uživatelské cesty.
Například na ty, kteří u vás koupili potřeby pro kočky, nebo kteří v posledních 24 hodinách stáhli vaši meditační aplikaci.
Usnadníte si tak automatizaci push notifikací.
Pro jednotlivé segmenty totiž můžete připravit nabídky, informace či rady, které budou uživatelé dostávat automaticky. Díky segmentaci navíc budete lidem posílat upozornění, která je opravdu zajímají. A u kterých je tedy větší pravděpodobnost, že na ně zareagují.
Potvrzují to i data OneSignalu. Vyplývá z nich, že segmentace zvyšuje engagement rate až o 83 %.
Při úvahách, jak nastavit push notifikace pro Android a iPhone, myslete i na jejich grafickou stránku. Grafické prvky totiž pomáhají zaujmout. A tedy efektivněji oslovit uživatele.
Proto se nebojte zapojit do notifikací například emotikony, obrázky a gify.
Zejména u aplikací z medicínského a sociálního prostředí dokážou grafické prvky výrazně zvýšit jejich proklikovost (click-through-rate) – o víc než 1 000 %!
Nemusíte přitom vytvářet speciální grafiku pro každou zprávu. Pokud využijete služby, které push notifikace rozesílají, můžete získat řadu šablon. Nabízí je například OneSignal, který ve svých aplikacích často využíváme.
Tyto šablony vám ušetří čas, a navíc zvýší engagement rate až o 17 % v porovnání s vlastní grafickou úpravou notifikací.
Pokud mají push notifikace uživatele opravdu oslovit, musí mu přijít ve správný čas. Tedy v době, kdy se jim může věnovat.
Pokud pošlete upozornění například v noci a uživatel se na něj podívá až po několika hodinách, hrozí, že:
S lepším načasováním vám pomohou data, která o uživateli získáte z aplikace. Díky nim například zjistíte, kdy ji nejčastěji používá – a kdy tak bude mít čas přečíst si vaši zprávu.
A jak nastavit push notifikace, aby tyto údaje využívaly? Nejjednodušší je zvolit takzvané chytré doručování, které nabízí OneSignal. A které automaticky upraví odeslání dané zprávy podle toho, kdy je uživatel nejčastěji on-line.
Stejně jako jiné marketingové prvky, také push notifikace musí obsahovat call to action – tedy výzvu k akci. Uživateli říká, co přesně má udělat. Díky tomu nemusí přemýšlet o tom, jaký je správný krok.
Call to action prvkem může být například výzva k:
Zároveň nezapomeňte uživateli říct, co díky dané akci získá. Motivujete ho tak k tomu, aby požadovaný krok opravdu udělal.
Pokud máte uživatele v různých zemích, myslete na to v aplikaci i v push notifikacích. A připravte pro ně vždy odpovídající jazykovou mutaci.
U aplikace tak zvýšíte pravděpodobnost, že ji budou lidé rádi používat. A v případě push notifikací zase šanci, že ji otevřou.
Nespoléhejte se přitom na to, že uživatelé na Slovensku rozumí česky, a proto není potřeba zprávy překládat. Nebo že si lidé z Rakouska snadno poradí s angličtinou.
Pokud jsou totiž push notifikace pro Android a iPhone lokalizované do daného jazyka, vzroste jejich engagement rate až o 28 %.
Na závěr jsme si nechali jeden z nejdůležitějších bodů – A/B testování. Pokud chcete vědět, jak push notifikace správně nastavit, musíte je také důkladně otestovat.
Vždy si proto připravte dvě varianty dané notifikace a každou z nich pošlete na polovinu daného segmentu. Obě verze by se přitom měly lišit v jen v jednom ohledu. Může to být například:
Postupně tak najdete nejefektivnější podobu push notifikací.
Uvedené tipy, jak nastavit push notifikace, zavádějte postupně. Získáte tak přesný přehled o tom, jaký efekt daná změna má.
Pokud chcete, aby bylo takovéto „vybroušení“ push notifikací co nejjednodušší a zároveň co nejefektivnější, doporučujeme využít OneSignal. Tato služba patří mezi nejlepší a nejoblíbenější na trhu.
I v základní bezplatné variantě vám přitom nabídne A/B testování nebo personalizaci zpráv.
S push notifikacemi od OneSignalu vám rádi pomůžeme i v INITED. Napište nám a připravíme novou mobilní aplikaci, do které OneSignal zapracujeme. Nebo aktualizujeme vaši současnou aplikaci a OneSignal do ní doplníme.
A pokud by vám OneSignal z jakéhokoliv důvodu nevyhovoval, připravíme vám řešení na míru. Jednoduše se nám ozvěte!
blablabl