+420 603 755 610
info@inited.cz
flagEnglish (Angličtina)
flagČeština
INITED Solutions s.r.o.
  • Domů
  • Služby
    • Vývoj mobilních aplikací
    • Záchrana projektů
    • Konzultace
    • Provoz a rozvoj mobilních aplikací
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Kontakt

Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací V

23.3.2022Jana Marková

Velké testování a mírné napětí, které předchází každé premiéře. Tak můžeme ve stručnosti charakterizovat předposlední fázi z našeho šestietapového systému vývoje mobilních aplikací. Jmenuje se Finalizace. A jak už z názvu vyplývá, právě v ní přichází čas na dotažení posledních detailů.

V tuto chvíli totiž máme před sebou aplikaci, která je z 95 % hotová. Z předchozí etapy Integrace už je propojený frontend a backend, pomocí API je aplikace spojená s administrací a máme finální verzi grafiky i jednotlivých funkcí.

Přesto ještě zbývá několik detailů, které potřebujeme před vydáním dotáhnout k dokonalosti. A právě proto je tu Finalizace.

Seznamte se i s dalšími etapami vývoje, které v INITED využíváme, a přečtěte si článek Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací.

Odhalujeme poslední chyby

Stejně jako v předchozí fázi je nyní klíčové intenzivní testování.

Výsledkem finalizace je totiž systém naplněný daty a aplikace připravená na ostrý provoz. Proto musíme vše pečlivě zkontrolovat a odhalit i ty nejmenší chyby. A proto v této etapě pracujeme s produkčními daty.

Náš tester tedy spolu s klientem testuje jednotlivé kroky a postupy. Nemusí už ale řešit žádné větší chyby, které by se dotkly funkčností. Výraznější problémy nebo nedokonalosti totiž odhalíme v předchozí fázi, tedy v Integraci. A v ní je také opravíme.

V etapě Finalizace se zaměřujeme na drobnosti, na které v předchozích fázích nebylo tolik prostoru. Například na menší úpravy textů v jednotlivých částech aplikace.

Jakmile klient nebo náš tester na podobné chyby narazí, předají je vývojáři aplikace. A vývojář je v kódu ihned opraví. Na rozdíl od předchozích fází tak nevznikají nové verze jednou za několik dní, ale klidně každých pár hodin. 

Poslední příležitost ke změnám

Jak už jsme zmínili, řešíme v této fázi zpravidla už jen menší úpravy. Pokud si ale klient přeje zásadnější změny, stále ještě je můžeme zakomponovat. A maximálně tak aplikaci přizpůsobit jeho představám.

Součástí projektu obvykle bývá také příprava administrace (někdy ji ale klient řeší sám s pomocí stávajících systémů). V takovém případě při finalizaci předáváme do produkce také zabezpečení hesel.

Kromě toho je součástí této etapy i:

  • změna URL na produkci – tedy přechod na finální URL adresu
  • vložení produkčního klíče do Google Analytics,
  • tvorba serverů pro produkční prostředí,
  • přidání wkwebview na iOS, které umožňuje zobrazovat HTML obsah v aplikaci
  • a příprava a migrace dat.

Operativně testujeme a upravujeme

V etapě Finalizace je důležitá aktivní účast klienta. Zapojuje se do testování a průběžně nám předává své poznatky a připomínky.

Kromě něj se na této fázi podílí hlavně:

  • tester, který spolu s klientem prochází a testuje celou aplikaci a okamžitě hlásí veškeré chyby,
  • vývojář mobilní aplikace, který poznámky obratem zapracovává do kódu a připravuje nové verze aplikace,
  • a projektový manažer.

Projektový manažer koordinuje jednotlivé úkony a komunikuje s klientem. Kromě toho:

  • se stará o operativní testování,
  • vkládá data do administrace
  • a připravuje aplikaci k nasazení do provozu.

Připraveno k vydání

Etapa Finalizace obvykle trvá 2–4 týdny. Jakmile je vše hotové, je aplikace připravená k publikaci.

Klientovi proto na konci této fáze pošleme formulář pro vyplnění údajů, které potřebujeme pro zveřejnění aplikace v obchodech Google play a App store. Jakmile ho klient vyplní, je z jeho strany vše hotové.

Máme tedy aplikaci připravenou na vydání. A právě tomu se věnujeme v šesté etapě s názvem Publikace.

Jana Marková
Jana je projektový manažer s 5+ letou praxí v oblasti vývoje mobilních aplikací. Za tu dobu zkrátila čas vývoje aplikace na v průměru 4 měsíce a získala si oblibu klientů především díky včasné a přímé komunikaci. Jak kloubí náročné povolání s rodinou a další příběhy naleznete v článku Jak pracuje projektový manažer.
Předchozí článek Je třeba řešit „Declare your Ad ID permission“ ? Další článek Jak tvoříme vaše aplikace aneb 6 etap vývoje mobilních aplikací VI

Related Articles

Návrh mobilní aplikace na papíře a její testování v telefonu.

Pečlivě, pravidelně, systematicky. Jak v INITED testujeme mobilní aplikace

8.2.2023Jana Marková
Mobilní telefon s velkým nápisem ERROR.

Vaše „aplikace neodpovídá“? Hrozí vám propad v Google Play a App Store

7.12.2022Jaroslav Pavlíček
Žena pracující se skládacím mobilem.

Mobilní aplikace pro skládací telefony: Myslete na různé režimy i ovládání

23.11.2022Jaroslav Pavlíček

Kategorie článků

  • Marketing a prodej (26)
  • Mobilní aplikace (47)
  • Mobilní telefony a HW/Ostatní (13)
  • Ostatní (13)
  • Top (5)
  • Trendy (39)
  • Z naší dílny (20)

Přečtěte si také

  • Jana Marková: Mobilní, nebo webová aplikace? Někdy je nejlepší mít obě
  • Apple umožňuje publikovat aplikace v alternativních obchodech. Jaké jsou podmínky?
  • Od nápadu na aplikaci k dokonalému projektu: 6 kroků, které musíte ujít
  • 6 rozdílů mezi ASO pro App Store a pro Google Play
  • Hodinová sazba za vývoj mobilní aplikace: jak se liší u freelancerů a agentur
  • Cena vývoje mobilní aplikace 2024
  • Co jsou widgety a proč se vyplatí i vaší aplikaci
  • Chcete, aby vaše aplikace zůstala na Google Play? Musíte ji aktualizovat!
  • 7 trendů ve vývoji mobilních aplikací pro rok 2024
  • Povinné ověření účtů vývojářů na Google Play
  • Jak funguje našich 6 etap vývoje mobilních aplikací
  • Nebuďte součástí hloupých předsudků a pověr! Můžete tím přijít o peníze i o zákazníky
  • Máte aktuální API? Bez ní vás někteří uživatelé v Google Play nenajdou
  • UX mobilní aplikace: 3 věci, na které musíte myslet
  • AI na vlastní kůži: Jak vypadá aplikace s texty od ChatGPT
  • Proč je práce z domova okolím vnímána jako podřadnější než práce v kanceláři?
  • 3 největší novinky, které přinese Google Pixel 8
  • 6 technologií, které vylepší vaši aplikaci
  • 5 tipů, jak využít umělou inteligenci v mobilní aplikaci
  • 7 nejčastějších chyb, které firmy dělají v ASO

Ahoj 123

blablabl

  • Domů
  • Služby
  • Pro agentury
  • Ukázky naší práce
  • Blog
  • Náš tým
  • Kontakt
© 2023 Created by Provocado
Na tomto webu používáme cookies
Cookies nám pomáhají vidět realitu - co návštěvníky zajímá, co čtou a co naopak přeskakují. Používáme Google Analytics, Google Fonts aYouTube. Více o cookies, najdete v dokumentu níže.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Předvolby
{title} {title} {title}